help charlie schreeuwt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

help charlie schreeuwt  Reageer met quote  

sinds kort heeft charlie momenten dat hij erg schreeuwt. soms weet ik echt niet waarom andere keren wel. bv ik loop even naar boven dan schreeuwt hij net zo lang totdat ik weer ben. ook als hij aandacht wil en ik ben even met iets anders bezig. Shocked
er word dan gezeg niet op reageren. dat probeer ik ook,maar soms doet hij het zomaar. zonder aanleiding volgens mij. Crying or Very sad
wie weet raad? wat kan ik het beste doen?
groetjes bianca en charlie
Bericht Maandag 22 Januari 2007 7:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

haha wat leuk nog een charlie Laughing ik heb er ook 1 Wink

ja schreeuwen is hier ook een hele rampo geweest... echt vreselijk soms... Confused en ja deed t zelfde als jou als ik boven was.. en hoorde em rende ik na beneden anacht geven...

mij is geleerd zodra hij schreeuwd geen aandacht geven gewoon compleet negeren... (wat ik deed was met de andere papegaai gaan spelen en de andere gaai compleet negeren) moet zeggen dat was echt een s6 bij mij ! ga iets leuks doen en de gaai nie eens aankijken gewoon negeren!! hoe moelijk dat ook is Embarassed s6 ermee Wink

liefs iloon charlie en coco
Bericht Maandag 22 Januari 2007 7:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

hey,
wat leuk ja een charlie.
bedankt voor je tip. ik ga kijken of het werkt bij charlie als ik iets leuks doe en hem negeer. ik hoop het want soms word je er toch wel een beetje erg doof van.
Bericht Maandag 22 Januari 2007 7:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja en het is niet iets van een week hoor da duurt wel ffies...
coco had ik eerder als mijn charlie en aangezien charlie ook aandacht wilde... begon coco te schreeuwen als ik charlie aandacht gaf..
maarja coco moet nu wel zn aandacht delen..

tis mij zo echt met een maandje gelukt.. dus doe je best !! Wink
Bericht Maandag 22 Januari 2007 7:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat naar dat Charlie zo gilt.. Sad Ik zou het doen zoals Ilona zegt.. Iets leuks gaan doen en dan zo Charlie afleiden.
Hier ergens staan voorbeelden van de vijf stappen. Die kan je goed gebruiken. Wink
Bericht Maandag 22 Januari 2007 10:35 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als je de kamer uitgaat en je gaai roept, dan is het verstandig om een keer iets terug te zeggen. Wij zeggen altijd "Ik ben hier". Ze weten dan dat je er bent. In de natuur gebruiken gaaien contact-roepen om contact te houden met gaaien uit dezelfde groep.
Als je niet reageert op contact-roepen dan zal hij harder gaan roepen. op een gegeven moment ben je het zo beu dat je gaat kijken om er iets van te zeggen of je komt toevallig de kamer weer in... tadaaa je gaai heeft geleerd dat hij heel hard moet roepen.
Je hoeft echt niet op elke kreet te reageren maar als je niet bij de gaai bent hem alleen maar negeren levert volgens diverse mensen juist schreeuwers op.
Bericht Dinsdag 23 Januari 2007 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik doe ook zoals Igor, een keer zeg ik joehoe, of ik ben hier en dan verder niet. Voor de rest negeren en pas aandacht geven als ze stil is...
Als ik echt wegga, de deur uit. Dan neem ik even uitgebreid afscheid en zeg een paar keer doei tot zo...ze begrijpt dan dat ik langer wegben. Toen ik dat niet deed hoorde ik haar vaak beneden nog schreeuwen. Dat is nu over.. Wink
Bericht Dinsdag 23 Januari 2007 6:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:57 am
  Berichten van afgelopen: