|
|
|
lida
Eitje
| help krijsende kakatoe |
|
|
hallo wie kan me helpen
wij hebben een witkuif van bijna 4 jaar die op het moment niets anders doet dan krijsen.
ik weet niet meer wat ik met hem aan moet
heb echt alles geprobeerd
oa naar hooimeyer geweest meerdere keren
echt volgens stapjes plan gewerkt
we denken echt dat we hem een moderne kakatoe kunnen noemen
hij gaat mee op vakantie op de fiets mee de hond uit laten enz enz
maar het grootste probleem is dat hij mij gewoon niet moet
het zal wel aan mij liggen maar ik overweeg nu toch echt om hem weg te doen.
wie weet raad of zoekt een kakatoe en weet waar hij aan begint. |
Maandag 10 April 2006 2:04 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: help krijsende kakatoe |
|
|
Hoi Lida, ik heb je al gemaild dat ik het erg jammer vind dat het zo is gelopen..
Kaketoes kunnen je écht tot het uiterste drijven.. I know..
Ik bedoel het niet vervelend, maar het kán zijn dat je ergens iets vergeet? (Van de stapjes) Heb je het al aan Hooi gevraagd, of kom je daar ook niet echt verder mee? |
Maandag 10 April 2006 2:10 pm |
|
|
Bas Schurink
Vlieger
is het misschien broedgedrag??
Dan kunnen ze ook wel eens lastig doen. |
Maandag 10 April 2006 2:26 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Da's wel een goede Bas.. Lida, is je witkuifje al de hele tijd zo? Of is het pas erger geworden? (Broedseizoen) |
Maandag 10 April 2006 2:31 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
jeetje wat erg zeg.
ik heb helaas geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen. |
Maandag 10 April 2006 2:34 pm |
|
|
lida
Eitje
heeft waarschijnlijk ook te maken met het voorjaar
gizmo is trouwens een man maar dat maakt niet zoveel uit
hij had wel parings neigingen als hij op schoot zit maar na overleg met hooi anders benaderen dus dat doet hij niet meer.
hij speelt op dit moment het spelletje met mij van jij hebt probleem met mijn gekrijs en inderdaad dat is ook zo.
weet ook dat dit fout is om dat te laten merken maar het houdt ook eens op met het geduld en mijn trommel vliesen. |
Maandag 10 April 2006 2:55 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Lida, ik begrijp heel goed dat het ontzettend moeilijk is om hem te laten denken dat het jou probleem niet is.. (Is erg moeilijk!)
Wat gebeurt er als je hem afleidt? Ik kreeg eens van Hooi op m'n kop omdat ik Zazu tot in het oneindige liet mekkeren. Ik moet hem afleiden! ZOnder dat hij het merkt uiteraard. |
Maandag 10 April 2006 3:03 pm |
|
|
Bas Schurink
Vlieger
ja ga gewoon iets doen wat zijn interesse wekt
Maar hem niet direct benaderen hoor
Dat is een goede Sue!! |
Maandag 10 April 2006 3:13 pm |
|
|
Angela1980
Net uit het ei
|
|
|
coco heeft ook zijn periodes van schreeuwen en hier zijn ze op het moment rustig wat dat betreft. coco is ook een witkuif en het is idd erg vervelend dat geschreeuw.
nou heb ik ook van alles geprobeert waarvan een hoop niet werkt waaronder het negeren.
nou heb ik al een tijdje een nieuwe tactiek.
ik heb een speciaal mandje gemaakt met daarin speelgoed dat coco heel erg leuk vind. dit zijn bijvoorbeeld rammelaars met en zonder muziek, speelgoed van hout geschikt voor de wat kleinere vogels en dus makkelijk sloopbaar. verder zitten hier van die knaagstengels in van de dierenwinkel. en ik maak zelf speeltjes bijv veters met daaraan kralen (hout) geschikt voor kinderen.
als coco weer eens van z`n buien heeft loop ik de kamer uit haal wat uit z`n mandje en leg of hang dit in zijn kooi zonder aandacht aan hem te schenken. meestal stort ie zich op dat speelgoed en is de bui weer voor een tijdje voorbij.
nou zullen sommige mensen dit belonen vinden maar op een gegeven moment ga je alles proberen en ik moet zeggen dat het me door die vervelende schreeuw periodes heen helpt |
Maandag 10 April 2006 3:18 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Hoi Lida, wat naar dat jullie dit probleem hebben.
Maar wat Fluf zegt vind ik een goed idee. Trouwens is het misschien wel erg rot voor je trommelvliezen, maar reageren op t gekrijs spaart ze helemaal niet, omdat het dan nog minder snel stopt
Afleiden met speelgoed wat hem erg boeit is ook een goed idee...en misschien iedere ochtend douchen? Dat geeft mijn vogels tenminste rust
Ik hoop echt dat je het nog eens wilt proberen en misschien met ons de frustraties en vorderingen wilt delen? Zou het ook een idee zijn om bij te houden wanneer hij hoe reageert? En wat jullie reactie daarop was? Want je moet echt nooit direct rteageren op zn gekrijg, ze gaan dan namelijk nog stugger door, omdat ze weten dat er OOIT een reactie komt. Stug volhouden en afleiden zonder directe aandacht lijkt mij de oplossing naast het mooie leven dat jullie hem nu al geven Echt waar, als je het volhoudt...dan stopt het, ook al wordt t eerst even erger.
Ik vergelijk t wel eens met een snoepautomaat waar iets uitvalt als je er tegen duwt...je duwt, er valt iets...en dus duw je steeds weer, want er komt snoep . Als er dan niets valt, ga je nog veel harder duwen en misschien wel schoppen en slaan ...als er dan weer iets valt...had je dus succes en probeer je de volgende keer net zolang tot het lukt. Maar als er niks valt en na tig schoppen en duwen valt er nog niks...ook de volgende 10 keer niet...dan geef je de moed pas op, want dan weet je zeker dat het niet meer werkt, maar eerst werd het duwen dus erger, want er moet toch iets vallen?. Het duwen en schoppen is dus t krijsen, en jullie de snoepautomaat , waar de snoep (aandacht) uitkomt. |
Maandag 10 April 2006 4:27 pm |
|
|
Bas Schurink
Vlieger
Hoelang slaapt de vogel per dag??
Slaap te kort kan ook probleem gedrag veroorzaken. |
Maandag 10 April 2006 4:46 pm |
|
|
lida
Eitje
ik sproei hem al elke ochtend
en speltjes om te slopen heeft hij ok
we halen regelmatig ramelaars enzo bij de kringloop
en de optie om hem iets te spelen te geven of af te leiden lukt niet met hem.
dit hebben we ook geprobeerd als hij uit zijn kooi is en iets doet wat niet mag maar hij geeft nergens om en gaat gewoon door met wat hij aan het doen is,
we overwegen om hem maar naar veldhoven naar de papagaaien opvang te brengen iemand daar ervaring mee ?
of aan de stichting moderne papagaai af te staan maar vraag me af of dit gedrag bij een adoptie gezin zich niet herhaalt.
wie heeft tips? |
Maandag 10 April 2006 5:42 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
howlang heb je hem ook alweer wel zonde als er geen andere oplossing is |
Maandag 10 April 2006 5:54 pm |
|
|
Angela1980
Net uit het ei
heb je misschien iets in huis verandert. misschien dat ie daarom nu ineens zo doet (weet niet of hij het al langer doet of ineens is begonnen)
zelf heb ik ook een keer een witkuif weg moeten doen. die was 10 jaar oud toen ik hem kreeg daarvoor had hij bij andere mensen gezeten. ik woon nog thuis en hij (rico) schreeuwde de hele dag van smòrgens tot smiddags.
ik heb hem bij dennis papegaaien vandaan gehaald en hem daar ook weer naartoe gebracht. mijn ouders konden het geschreeuw niet meer aan dus kwamen er teveel spanningen in huis door rico.
nog steeds vind ik het heel vervelend en heb er een beetje schuldgevoel aan over gehouden. ik had hem graag een mooi thuis gegeven maar ht ging niet meer.
dus denk er goed over na en tja als het echt niet meer gaat dan hoop ik dat je hem een mooi en leuk nieuw thuis kunt bezorgen.  |
Maandag 10 April 2006 7:41 pm |
|
|
lida
Eitje
hij wordt in juni 4 jaar en we hebben hem gekocht dat hij een half jaar was
en nee we hebben niets veranderd in huis.
het schijnt er ook mee te maken te hebben dat het nu voorjaar is en dat hij geslachtsrijp begint te worden.
hij heeft gewoon de pest aan mij.
vanmiddag nog met hem buiten in de tuin geweest maar dan valt hij mij echt aan komt aan rennen en bijt in mijn voeten.
als ik hem dan even later op mijn hand laat stappen en in zijn kooi zet wordt ik vervolgens in mijn hand gebeten.
14 dagen geleden ook gebeten moest toen gehecht worden. |
Maandag 10 April 2006 8:32 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:58 am
|
|
|
|