help mijn papegaai bijt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
porki
Eitje

help mijn papegaai bijt  Reageer met quote  

Hallo allemaal,
Ik ben miriam en heb een dwergpapegaai die porki heet.
Mijn vraag is mijn papegaai bijt ik snap er niets van want hij komt gewoon op mijn hoofd zitten en op mijn arm maar hij bijt in alles en niet stilletjes maar hij bijt door ik heb hem 1 maand maar ik krijg het bijten maar niet afgeleerd de kinderen hebben inmiddels angs voor hem gekregen maar we laten hem toch nog uit wel hebben we allemaal de winterjas aan zodat hij niet door het vlees kan bijten,en als je voor de kooi gaat staan dan komt hij vliegens vlug tegen de kooi opzitten net of hij je aan wil vallen. Twisted Evil ik snap hier niks van vooral omdat hij toch graag uit de kooi komt.wie weet hier raad mee?
Bericht Vrijdag 14 September 2007 2:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: help mijn papegaai bijt  Reageer met quote  

Ik denk dat Porki een beetje een loopje met jullie neemt.
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat 'ie niet gekortwiekt is? Wil je nog met 'm aan de gang? Of wil je dat overlaten aan de volgende eigenaar?
Bericht Vrijdag 14 September 2007 8:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
porki
Eitje

porki bijt  Reageer met quote  

Hallo,

Porki is inderdaad niet gekortwiek omdat mijn kinderen dat zielig vinden.
Ik heb nou tabletten en vetolien voor mijn allergie en ik moet zeggen ze helpen goed dus ik wacht nog even af of het goed blijft gaan ,als het goed blijft gaan dan hou ik hem natuurlijk want ik ben al erg aan hem gehecht alleen dat bijten is vervelend mischien kun je me hierover een tip geven
Groetjes Miriam
Bericht Zaterdag 15 September 2007 5:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: porki bijt  Reageer met quote  

Zou je willen overwegen om hem te kortwieken? (Laten kortwieken) Het is namelijk zieliger als hij alleen maar in zijn kooitje zou moeten zitten omdat iedereen bang van hem is. Tenminste, dat is mijn mening. Wink
Ik hoop dat de medicijnen een beetje willen aanslaan. Allergie is een lelijk iets. Sad
Na het kortwieken kan je met hem gaan oefenen in een vreemde kamer: Opstapoefeningen. Bijt hij in het begin heel erg hard, neem dan een stok van touw. (opstaptouw) Ik zou 'm ook niet meer op de schouder laten, daar is 'ie veel moeilijker te hanteren.
Bericht Zaterdag 15 September 2007 6:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
porki
Eitje

mijn porki  Reageer met quote  

Hallo,
Vandaag heeft iemand gebeld voor porki ze wou hem direct komen halen maar toen moes ik toch eff slikken ik vindt het super erg ik heb gezegt dat ik nog eff wacht maar ik merk dat mijn druk op mijn borst zodra de tabletten en het pompje is uitgewerkt terug komt en ook dat ik wijniger lucht heb als hij rondvliegt Crying or Very sad
Ik wou dit toch eff met iemand delen die ook een papagaai vriend is.
Ik geloof wel dat het een goed tehuis is waar hij terecht komt teminste ze zijden dat ze ook kinderen hebben en dat hij ook door het huis mag vliegen en als ik hem mis mag ik ook komen kijken hoe het met hem is.
Ik weet niet wat ik moet doen ik wil hem zo graag houden Crying or Very sad
Groetjes Miriam
Bericht Zondag 16 September 2007 7:45 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, das een heel moeilijke beslissing, maar wel één die je zelf moet maken.
Heel veel sterkte met je beslissing
Bericht Zondag 16 September 2007 7:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een moeilijke beslissing. Sterkte..
Bericht Maandag 17 September 2007 8:09 pm
porki
Eitje

mijn papegaai  Reageer met quote  

Hallo,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb porki nog steeds mijn bloeduitslag is nog niet helemaal binnen de eerste test was posietief dat betekent dat er wel een allergie is maar ze zijn verder aan het zoeken of dat te maken heeft met de papegaai.
allen het duur allemaal zolang.
Als ik nou niet voor de papegaai alergies ben dan hou ik hem alleen wil ik dan nog een erbij want ik heb het idee dat hij zich toch eenzaam voelt hij zit vaker voor de spiegel en is tegen zichzelf aan het brabbelen maar mijn man zegt dat 2 papegaaien veel meer herrie maken wie van jullie heeft hier ervaring mee,en ik wil jullie vragen of dat je nou nog een papegaai erbij kunt zetten of bijten ze zich dan mijn porki is nou plus minus 13 weken.
Groetjes Miriam
Bericht Dinsdag 25 September 2007 2:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: mijn papegaai  Reageer met quote  

Miriam, wat fijn dat Porki er nog is. Laura was geloof ik allergisch voor het zand onderin de kooi. Ze heeft nu beukensnippers en dat gaat prima.
Heb jij schelpenzand?
Bericht Dinsdag 25 September 2007 6:10 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

wat heel goed helpt is de "wobble" (dit is een amerikaanse technologie om het bijten af te leren, als hij op je hand zit en je ziet dat hij wil bijten maak je met je hand een onverwachte beweging, omhoog bijvoorbeeld, maar je moet ervoor zorgen dat hij er niet vanaf valt hij moet gewoon uit balans geraken en dan vergeet hij om te bijten en zal hij dit afleren na een tijdje)
Bericht Dinsdag 25 September 2007 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:00 am
  Berichten van afgelopen: