Help! Mijn Pyrhurra is van de een op de andere dag vals!
Ik weet niet hoe het kan en wat ik eraan kan doen maar mijn pyrhurra van 2 jaar is ineens vals!
Hij/Zij was altijd erg tam, kan zwaaien, koppeltje duikelen en kwam altijd lekker bij je zitten of liggen, ging mee onder de douche etc.
Vorige week zat ze op mijn schouder toen ze me ineens heel hard in mijn lip beet, tot bloedens toe. Waarschijnlijk kwam dit door de kauwgom die ik in mijn mond had. Een paar dagen later precies hetzelfde maar nu zonder kauwgom en gewoon heel hard bijten en vasthouden met als gevolg dat ik een dikke bloedlip heb!!
Ik probeer m gewoon nog te pakken ondanks dat ik een beetje bang ben maar hij haalt gelijk uit en bijt heel hard in mijn vingers.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen??????
hmmm, eigenlijk laat ik mijn gaaien nooit nooit nooit op mijn schouder, net omwille van wat ze kunnen aanrichten. Stel je voor dat je in je oog werd gebeten, mag er niet aan denken. Het feit dat je nu elke keer in je vingers gebeten word kan erop wijzen dat je gaai ziet dat je bang bent geworden. Ik zou ff een paar stapjes terug zetten en je gaai weer ff gaan benaderen en leren van op te stappen. Vergeet niet dat een gaai een slim dier is en ze zien gewoon aan je lichaamstaal of je bang bent of niet. Probeer voor jezelf het vertrouwen terug te winnen door met snoepjes te werken en jullie band terug op te bouwen. Hoe dit tot stand is gekomen is een raadsel voor mij, is hij van iets geschrokken? Geen idee maar zet gewoon een paar stapjes terug en vermijd de schouder. Probeer je gaai op je onderarm te houden en wil hij omhoog klimmen hem gewoon afblokken met je andere hand. Hier heb ik ze dat ook geleerd en dat gaat veel beter en nu proberen ze ook niet meer op mijn schouder te komen. Mijn gezicht is dan in elk geval veilig en ben je in je arm gebeten, dat is pijnlijk maar veel minder pijnlijk als in je lip.
Donderdag 20 Oktober 2011 11:45 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:00 am