Help onze BB Rocco schreeuw enorm!!!!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Mirjam
Eitje

Help onze BB Rocco schreeuw enorm!!!!!!!  Reageer met quote  

Wie o wie kan mij een goede tip geven. Onze BB Rocco schreeuwt enorm, ik weet niet meer wat ik eraan moet doen, als hij eruit is kan hij iedere keer maar een half uur of een kwartier eruit want hierna wordt hij zeer vervelend en moet in zijn kooi echt weer tot rust komen. Blijkbaar ben ik ook zijn partner want van mijn vriend wil hij niks weten en als die 's avonds thuis komt begint hij nog harder te schreeuwen. Wij hebben Rocco gekregen toen hij 3 jaar was en had daarvoor bij een andere eigenaar gezeten waar we voor de rest ook geen geschiedenis van hebben. Hiervoor woonden we in een appartement waar hij over het algemeen niet schreeuwde maar dat kwam misschien omdat we hem net hadden. Nu bij elkaar hebben we hem 3 kwart jaar. Wie kan mij een goede tip geven zodat onze rocco minder gaat schreeuwen? Hij heeft een hele grote kooi en veel speeltjes die regelmatig worden vervangen. Alvast bedankt voor alle tips!!!!!
Bericht Dinsdag 22 November 2005 4:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hay en welkom. Wat vervelend joh... geschreeuw is niet prettig Sad ...maar het kan vast opgelost worden Wink

Tip 1 ,en mss de belangrijkste, is...NIET reageren! dus ook niet terug in de kooi doen. Hij zou best eens steeds erger kunnen schreeuwen omdat hij terug in zn kooi wil. En tot nu toe heeft dat ook effect, dus waarom zou hij stoppen Wink

Verder zou ik proberen de partner band tussen hem en jou te verminderen. Door...hem op te voeden, hem dingen te vertellen en te leren en hem niet te aaien.

Er staan hier ergens voorbeelden van de 5 stapjes. Kijk eens of je daar wijs uit wordt, het zal je heel goed kunnen helpen om de band weer normaal te krijgen. Het gaat er namelijk om dat hij jou respecteert en jij de aandacht trekt inplaats van hij. Als hij bv weer zo schreeuwt kun je hem helemaal negeren, dan ga je iets doen wat zijn aandacht trekt (zonder te kijken naar hem) doe dit net zolang tot hij stil is. Om mijn part gooi je de kussens door de kamer om zn aandacht te krijgen Laughing Maar blijf negeren! Dan ineens zie je hem (pas als hij al stil is!)

Dan zeg je iets tegen hem...iets liefs...,leert hem iets door iets te vertellen en te laten voelen en beloont daarbij flink. Dan moet hij opstappen en kun je hem ergens anders neerzetten.

Ik vertel het nu wat simpel Embarassed Maar als je bij de voorbeeldjes kijkt wordt het je misschien duidelijker Wink En echt volhouden hoor! Vooral zelf de aandacht trekken en NOOIT reageren op zijn geschreeuw...ook niet door "stil" te zeggen, gewoon helemaal niks. Eerst kan t even erger worden, omdat hij denkt dat t schreeuwen toch effect moet hebben, maar t gaat over...echt waar! Hij krijgt alleen door dat t geen nut heeft ALS het ook werkelijk geen nut heeft...en dan houdt het op.

Verder positief aandacht geven als t goed gaat, leuk samen bezig zijn en hem dingetjes laten zien enzo, anders negeer je hem alleen nog maar en dat is ook niet de bedoeling Rolling Eyes

Veel succes! Wink
Bericht Dinsdag 22 November 2005 4:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou bedankt voor de goede uitleg hoor tommy.
Ik heb sinds twee dagen ook "zo'n probleem"in huis hahahahahaha.
Het is dat wel onze tweety alleen heb ik het idee dat ze niet roept om aandacht maar tegen mijn andere parkieten buiten.

sorry trouwens welkom hier en ik hoop dat het probleem snel voor je is opgelost.Ik kan sinds kort dus ook mee praten over een gaai die niet doet wat je wilt pfffffffffffffff ik was gewent een voorbeeldig gaaitje te hebben.
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sander
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hey Mirjam,

Welkom hier en heel veel succes met Rocco.
Maar na die goede uitleg van Tommy moet dat zeker goedkomen Wink
Bericht Woensdag 23 November 2005 3:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Welkom hier en veel succes, voor het overige sluit ik me bij Sander aan Wink
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:23 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Welkom!
Bericht Woensdag 23 November 2005 5:20 pm
Mirjam
Eitje

Re: Help onze BB Rocco schreeuw enorm!!!!!!!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Mirjam
Wie o wie kan mij een goede tip geven. Onze BB Rocco schreeuwt enorm, ik weet niet meer wat ik eraan moet doen, als hij eruit is (schreeuwt hij niet!!!!!)kan hij iedere keer maar een half uur of een kwartier eruit want hierna wordt hij zeer vervelend en moet dan echt weer even in zijn kooi.

Blijkbaar ben ik ook zijn partner want van mijn vriend wil hij niks weten en als die 's avonds thuis komt begint hij nog harder te schreeuwen. Wij hebben Rocco gekregen toen hij 3 jaar was en had daarvoor bij een andere eigenaar gezeten waar we voor de rest ook geen geschiedenis van hebben.

Hiervoor woonden we in een appartement waar hij over het algemeen niet schreeuwde maar dat kwam misschien omdat we hem net hadden. Nu bij elkaar hebben we hem 3 kwart jaar. Wie kan mij een goede tip geven zodat onze rocco minder gaat schreeuwen?

Hij heeft een hele grote kooi en veel speeltjes die regelmatig worden vervangen. Alvast bedankt voor alle tips!!!!!

P.S: Het schreeuwen is niet als hij uit de kooi is maar als hij in de kooi zit en ik bijvoorbeeld aan het poetsen ben of net thuis kom. Als hij uit de kooi is dan is er niks aan de hand....tja hij kan dan een beetje vervelend doen maar dat doet elke papegaai weleens....
Bericht Woensdag 23 November 2005 9:03 pm
Mirjam
Eitje

Re: Help onze BB Rocco schreeuwt enorm!!!!!!!  Reageer met quote  

quote:
quote:
Wie o wie kan mij een goede tip geven. Onze BB Rocco schreeuwt enorm, ik weet niet meer wat ik eraan moet doen, als hij eruit is (schreeuwt hij niet!!!!!)kan hij iedere keer maar een half uur of een kwartier eruit want hierna wordt hij zeer vervelend en moet dan echt weer even in zijn kooi. Sad

Blijkbaar ben ik ook zijn partner want van mijn vriend wil hij niks weten en als die 's avonds thuis komt begint hij nog harder te schreeuwen. Wij hebben Rocco gekregen toen hij 3 jaar was en had daarvoor bij een andere eigenaar gezeten waar we voor de rest ook geen geschiedenis van hebben.

Hiervoor woonden we in een appartement waar hij over het algemeen niet schreeuwde maar dat kwam misschien omdat we hem net hadden. Nu bij elkaar hebben we hem 3 kwart jaar. Wie kan mij een goede tip geven zodat onze rocco minder gaat schreeuwen?

Hij heeft een hele grote kooi en veel speeltjes die regelmatig worden vervangen. Alvast bedankt voor alle tips!!!!!

P.S: Het schreeuwen is niet als hij uit de kooi is maar als hij in de kooi zit en ik bijvoorbeeld aan het poetsen ben of net thuis kom. Als hij uit de kooi is dan is er niks aan de hand....tja hij kan dan een beetje vervelend doen maar dat doet elke papegaai weleens....
Bericht Woensdag 23 November 2005 9:04 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Gewoon op precies dezelfde manier reageren. Aandacht trekken en dan pas aandacht geven en lekker uit de kooi laten Wink
Bericht Woensdag 23 November 2005 11:53 pm
jaantje
Net uit het ei

Reageer met quote  

mijn coco kan er ook wat van hoor.

hij is de hele dag vrij rustig totdat me vriend thuis komt van mijn werk.
als hij de deur open hoort gaan dan begint ie al wat voor me vriend best vervelend is.van mij moet coco niks hebben eigenlijk hij is helemaal gek van me vriend dus vandaar dat ie de hele dag vrij rustig is.
en coco doet niet alleen schreeuwen maar ook blaffen wat ook heel irritant kan zijn. me vriend en ik zijn dan nu ook bezig om te proberen negeren wat af en toe wel heel moeilijk is hoor maar hoop dat het bij ons ook gaat werken.

xxxxx jaantje
Bericht Maandag 5 December 2005 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat lijkt mij ook erg moeilijk Jaantje Sad Maar probeer t samen vol te houden hoor!...ik wens jullie heeeel veel succes en hopenlijk kom je over een tijdje met een bericht over het goede resultaat Wink
Bericht Maandag 5 December 2005 9:02 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
  Berichten van afgelopen: