help!!! opeens extreem plukgedrag!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja ik kan er nog niet veel van zeggen, ze blijven een beetje bij elkaar uit de buurt. Ik heb de kooien naast elkaar gezet en Japie klimt wel op de kooi van rasta als rasta in zijn kooi zit en rasta is 1x naar japie toe gegaan toen gingen ze wel een beetje naar elkaar pikken dus toen heb ik rasta weggehaald omdat ik denk dat hij japie wel de baas zal zijn en ik wil ook niet dat japie ondergesneeuwd wordt..de tijd zal het leren..
Het is trouwens wel frappant..Japie wilde eerst nooit iets van een lepeltje hebben, dat vond hij eng, en nu hij ziet dat ik rasta af en toe voer wil hij opeens ook van een lepeltje eten dus nu verwen ik hem af en toe maar met een paar hapjes pap van eivoer en geweekte pellets, misschien dat hij zo meteen een beetje pellets leert eten want die laat hij ook altijd staan
Bericht Zaterdag 22 Mei 2010 7:49 am
 Gebruikers profiel bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is wel even slikken dan wanneer je Japie weer ziet. Zie je alwel weer nieuwe pennen doorkomen?
Hoplelijk blijft ie er nu van af en kan het allemaal weer netjes aangroeien.

wie weet worden Rasta en Japie dikke vrinden. Het heeft natuurlijk ook even tijd nodig. Japie is best heel lang weggeweest dus ook voor hem is het allemaal weer even wennen.
succes en hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Bericht Zondag 23 Mei 2010 8:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

ja dat was zeker schrikken! vooral omdat oranje aan de telefoon had gezegd het valt wel mee alleen om zijn hals is hij een beetje geplukt...
Maar ik kan gelukkig aan hem merken dat hij het wel fijn vindt om weer thuis te zijn.
Het is natuurlijk een vrij stille papegaai, maar als ik de deur door loop laat hij zijn vertrouwde fluitje horen en hij heeft ook al een keer-al was het heel zachtjes en onzeker- hallo gezegd.
Volgens mij is hij gewoon erg onzeker van karakter, maar dat is ook niet zo gek als je je evenwicht niet kan bewaren. We hadden hem natuurlijk ook nog niet zo lang en hij kwam al bij ons met 4 afgevroren nagels en nogal beschadigde vleugels, en nu is hij zijn staart ook nog kwijt dus de balans is ver te zoeken Crying or Very sad
Bericht Zondag 23 Mei 2010 11:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ahhh arme Japie! Troosten

Hopelijk komen er gauw nieuwe pennetjes door.
Wel schattig dat hij nu ook ineens van een lepeltje wil eten. Typisch een kromsnavel! haha... ik wil alles wat een ander ook heeft/doet.
Hoe waren die 10 geboden ook alweer? Veertje
Bericht Maandag 24 Mei 2010 12:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
  Berichten van afgelopen: