help!!! opeens extreem plukgedrag!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
joja
Kuikentje

help!!! opeens extreem plukgedrag!!!!  Reageer met quote  

japie ( grijze roodstaart) is zich vanaf vandaag opeens extreem aan het kaalplukken, ik zie de kale plekken tevoorschhijn komen hij trekt opeens al zijn veren eruit

er is hier niks veranderd, geen ander voer, geen last van beestjes, kan geen verveling zijn want als hij op mijn arm zit gaat hij gewoon door met plukken

wat kan ik hieraan doen???
Bericht Vrijdag 30 April 2010 1:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

Nog even een aanvulling

ik sproeide hem zowiezo al dagelijks met een plantenspuit maar nu heb ik hem meegenomen onder de douche en het is echt heel erg hij heeft echt in een paar minuten tijd zijn hele nek kaalgeplukt tot bloedens toe

hoe kan dat nou dat hij van het ene op het andere moment daarmee begint en gelijk zo heftig ik snap er niks van Crying or Very sad
Bericht Vrijdag 30 April 2010 2:02 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Behalve beestjes kan het ook iets anders zijn wat irritatie geeft waardoor hij zo heftig is gana plukken in een keer.
Ik zou toch echt een bezoekje aan een vogelarts brengen om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Vooral ook omdat hij tot bloedens toe plukt. Wat voor oorzaak dat ook heeft, wanneer een papegaai zichzelf gaat verwonden zal hij vermoedelijk toch een kraagje om moeten krijgen.

Mocht het niet lichamelijk zijn:
Is zijn kooi verplaatst, nieuw speelgoed in de kooi, is er in huis iets anders neer gezet, iets nieuws, je haar geverft, een bepaalde geur van luchtverfrissers, wierook?

Heel veel succes en sterkte Troosten
Bericht Vrijdag 30 April 2010 2:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

Nee niks anders..het enige wat het misschien kan zijn is dat ik ze pas behandeld heb met herbal equi spray maar dat zou toch juist ter verzorging van de huid en de veren moeten zijn..
Bericht Vrijdag 30 April 2010 2:23 pm
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

Nou ik heb hem net naar Zelhem gebracht..maandag moet ik bellen hoe of wat...
Bericht Vrijdag 30 April 2010 3:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och jeetje - sterkte Troosten
Er is ook een spray geweest van ????, waar veel vogels last van kregen. Ik wil dus niet zeggen dat het daarvan is maar wie weet.
Goed dat je een arts ingeschakelt hebt. Laat je ons maandag weten hoe of wat?
Heel veel sterkte Troosten
Bericht Vrijdag 30 April 2010 6:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

pfffff, veel sterkte..... Troosten

wat is dat eigenlijk? equi spray? gebruikte je dat altijd al??
Bericht Vrijdag 30 April 2010 9:03 pm
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

herbal equi spray:
Parasiet- en insectwerende werking, hond, kat, paard, vogel, huid/haar conditioner, omgevingsspray

Een natuurvriendelijke spray, dubbelwerkend en speciaal ontwikkeld voor paarden, honden, katten en vogels.

Dit 100% natuurproduct is effectief, veilig en zuinig in gebruik.

Heeft een ectoparasieten- en insectwerende werking en is huid- en haarconditioner tegelijk.

Het beschermt het dier tegen insecten, teken, vlooien, luizen, schurftmijt en bloedluis.

Deze spray is tevens te gebruiken als kennelreiniger en hokkenreiniger

Nee had het nog niet eerder gebruikt..denk ook niet dat ik het nog ga doen als er tenminste geen andere oorzaak voor gevonden wordt..
Bericht Vrijdag 30 April 2010 10:14 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het zou best kunnen dat de spray een irritatie teweeg heeft gebracht. Je hebt er goed aan gedaan je lieverd naar de arts te brengen want zo ineens tot bloedens toe plukken heeft een oorzaak, hoe dan ook. Gelukkig ben je er snel bij en kunnen ze onderzoeken wat het probleem is en ingrijpen. Veel sterkte. Troosten
Bericht Zaterdag 1 Mei 2010 7:18 am
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

dank je wel! zodra ik meer weet hoor je het wel..
Bericht Zaterdag 1 Mei 2010 7:19 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik dacht al dat ik het spul kende, maar dan idd uit de paardenwereld. Misschien heeft die spray er wel niks mee te maken hoor, Troosten , maar ik begrijp uit de website dat het op vogels wordt gebruikt tegen bloedluis en dat je het dan onder de vleugels moet sprayen??? Weet je ondertussen al wat meer?
Bericht Zondag 2 Mei 2010 8:48 am
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

nope nog niks..de dierenarts zei dat ik maandag om 12.00 kon bellen dus ik moet nog even geduld hebben..
Ik gebruikte het spul wel al eerder voor de hond en in de bench maar nooit problemen mee gehad, was overigens wel van een ander merk maar het rook precies hetzelfde dus ik denk dat het wel hetzelfde goedje is.

Maar het kan ook ergens anders aan liggen, ons parkietje is vorige week ontsnapt en daar was hij ook wel dikke vriendjes mee dus het kan ook zijn dat hij zich verlaten voelde, beetje dom van me dat ik die link niet eerder heb gelegd eigenlijk.

Maar zowiezo ga ik dat spul voor de zekerheid niet meer gebruiken en we gaan op zoek naar een nieuw vriendje voor Japie..
Bericht Zondag 2 Mei 2010 10:28 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah joh - wat ontzettend jammer. De foto's en filmpjes van die twee waren inderdaad hartverwarmend en de vriendschap straalde daar vanaf.

Heb je hem nog weer ergens gezien of is hij helemaal spoorloos?
Bericht Zondag 2 Mei 2010 10:30 am
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

Nee ik heb hem helemaal niet meer gezien, flink lopen zoeken in de buurt en Japie nog een tijdje in de tuin gezet maar helaas..hij is nu ook al een week weg dus de kans is erg klein dat hij nog terugkomt, vandaar dat we een nieuw vriendje gaan zoeken nu, en als hij nog wel terugkomt dan hebben we ook wel plaats voor 3 Vrienden
Bericht Zondag 2 Mei 2010 10:35 am
joja
Kuikentje

Reageer met quote  

We hebben een leuk vriendje voor Japie gevonden..

een edelbabytje van 2 maanden oud..nou maar hopen dat Japie hem net zo leuk vindt als ik Hartje

Ik zal binnenkort wat vragen afvuren hier want het is al ruim 15 jaar geleden dat ik een babypapegaai heb verzorgd...
Bericht Zondag 2 Mei 2010 4:46 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
  Berichten van afgelopen: