help !!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
ilona_21
Ervaren vlieger

help !!!  Reageer met quote  

rocco is nu bij mn vriendin

het gaat met rocco heel goed

alleen haar ene hondje is best wel agresief op rocco springt tegen de kooi blaffen rocco is niet bang

nu zijn de honden even boven en rocco beneden in de kooi

wie heeft hier ervaring mee ???? help!!!! wat kunne we hier tegen doen Embarassed
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Poeh,moeilijk!!
Zelf hebben we daar geen ervaring mee.
Maar Rocco trekt zich dus niet terug.
Mss.ze toch gewoon kennis laten maken,maar natuurlijk wel uitkijken.

Ik hoop dat iemand betere tips heeft.
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 2:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je moet je honde in de kamer laten als ze de fout in gaan straffen in een andere kamer doen ff laten zitten dan weer halen zodra ze de mist in gaan straffen en als ze in de kamer zijn moeten ze naar hun plaats dan belonen het is een beetje het zelfde idee als gaaien opvoeden wens je vriendin succes
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: help !!!  Reageer met quote  

Ehm, als Nen agressief tegen mijn vogels zou doen, zou ze flink in haar nekvel gegrepen worden door mij. Embarassed Dát gedrag tolereer ik dus echt niet.
Natuurlijk wél UITGEBREID belonen als ze gewoon normaal doen. Smile
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja en nee fluff... want de hond kun je het ook niet kwalijk nemen het diertje kent het gewoon niet...
hij springt nu gelkukkig niet meer tegen de kooi maar wel steeds blaffen tegen de kooi zodra rocco een geluidje maakt..
tis gewoon even laten wennen denk ik

de hond is nu voor een uurtje na boven en rocco zit lekker los!!!
rocco doet het super echt een kanjer hoor Laughing Laughing \

ik denk dat dit tijd nodig heeft
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 4:43 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heh dit topic heb ik nu al 3 keer geopend en niet beantwoord door onderbreking Embarassed Laughing

Echt heel vervelend dat hij zo doet zeg Sad hopenlijk is het gewoon even wennen. Dat zou ik dus doen...afleiden met aandacht , geef speeltje of kluif oid , op die manier aan de aanwezigheid laten wennen en ERG belonen als hij niet zo doet. Alleen straffen kan ook jaloers maken (was tenminste bij mn vorige hond zo Laughing ) Niet dat je niet moet straffen of streng zijn hoor, maar ik zou t niet alleen negatief maken. Verder niet alleen in de kamer laten zolang dit gebeurt...maar das logisch Smile

Esjo heeft misschien ook wel een goede tip? Zij geeft les op een hondenschool Very Happy

Veel succes. Ik hoop echt dat t snel beter gaat Wink
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 4:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Ilona. Sorry, ik las meer het woordje 'agressief'.. Daarvan vind ik dat je het niet mag tolereren. (Daar hoef je verder niets mee te doen.. Wink)
Weet je wat ik dacht? Ik dacht dat 'ie best agressief was.. *blush*

Maar als hij gewoon blaft.. Tja, daar hoef je natuurlijk niet voor te straffen.

Hoe zou het zijn om de hond aan een lijntje te leggen, zodat hij niet hélemaal naar de kooi kan? En dan met de clicker belonen als hij stil blijft zitten als de papegaai geluid maakt? Smile
Is 'ie bekend met de clicker?
Hmmm even denken, misschien kan je beter eerst beginnen in de gang, ver van de kooi af, dan steeds iets dichterbij (Per sessie) als het beter gaat.. Very Happy
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 4:53 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja dr vriend is er nu bij... komt wel goed ze hebben nu even de hond na boven gedaan zodat ze rocco even een uurtje los kunnen doen Wink

het is gewoon langzaamede hand laten wennen
deze hond was ook zo toen er een puppie bij kwam en zijn nu de dikste vrienden
dus heb er wel vertrouwen in Laughing
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 4:55 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hoi Ilona. Sorry, ik las meer het woordje 'agressief'.. Daarvan vind ik dat je het niet mag tolereren. (Daar hoef je verder niets mee te doen.. Wink)
Weet je wat ik dacht? Ik dacht dat 'ie best agressief was.. *blush*

Uhmm pas hier wel mee op! Opzich heb je gelijk hoor Sue Wink En diyt kan idd goed werken , maar de 1e agressieve hond is de andere niet en sommigen worden alleen maar erger als je ze zo straft. Ik heb er hier 1 met een verleden en die zou je echt te grazen nemen als je dat zou doen en t zou uiteindelijk met zo streng volhouden zo uit de hand lopen dat hij weg zou moeten Sad Verder is hij met de juiste aanpak geweldig Very Happy en dan heb je dus nergens last van en houdt hij ook snel op. Afleiden/roepen , daarin wel streng en slim zijn, en dan belonen, maar op die momenten nooit een hand naar hem uitsteken .
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 5:06 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by ilona_21
ja dr vriend is er nu bij... komt wel goed ze hebben nu even de hond na boven gedaan zodat ze rocco even een uurtje los kunnen doen Wink

het is gewoon langzaamede hand laten wennen
deze hond was ook zo toen er een puppie bij kwam en zijn nu de dikste vrienden
dus heb er wel vertrouwen in Laughing

Ik denk ook dat t snel went. Als hij nu alleen nog maar blaft, dan houdt dat vast ook snel op Very Happy
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 5:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat het inderdaad niet goed is bij 'agressieve' honden die uit angst zo agressief zijn. Wink
Dan zou je ze alleen maar banger maken, en daarmee nog agressiever.. (Agressief voor de buitenwereld)

Ik zeg NIET dat je alleen moet straffen! Ho-ho! Je moet natuurlijk wél belonen als het wel goed gaat. Voorkomen dat hij de fout in gaat (aan de lijn leggen) en dan héél langzaam confronteren. Als hij 'succes' heeft gehad (dus dat bord lekkers heeft leeggegeten) dan heeft 'ie al beloning gehad en is het moeilijker om het af te leren. Wink Beter is dan om 'm aan de riem te leggen en zo steeds dichter bij dat bord te komen, totdat hij op het laatst los mag bij dat bord en er niet naar omkijkt, omdat hij wéét: Als ik er niet naar omkijk, krijg ik lekkers.. Of een andere beloning.. (Werkt vrijwel alleen als je ZELF in de buurt bent, je kan natuurlijk moeilijk van je hond gaan verwachten dat hij niet dat bord leegvreet als jij in je bed ligt. Laughing

Ik weet niet of wegroepen echt zin heeft: Da's wél aandacht he! En als hij niet luistert (wat zéér waarschijnlijk is) dan verliest dat commando snel z'n betekenis!!
Als ik de hele tijd kom kom kom op het veldje roep terwijl Nen bezig is met andere honden, dan is de kans (als je net begint met trainen) zeer klein dat ze komt en verliest 'kom' snel z'n betekenis.
Beter is dan om haar zelf te gaan halen, zodat het 'kom' niet gewoon een los woord wordt.
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 5:18 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja jullie beide hebbe wel gelijk!!!

het is ook geen kwaad hondje maar angstig jaloers en vind een papegaai vreemd.. wat ik snap

ze belde me net!!! hij zit nu los~!!! en de hond blaft niet eens meer kijkt soms wel vreemd maar het gaat goed!!!

haar vriend heeft een iets strakkerde hand toe na de hond als luccile
vrouwe zijn ook altijd zo lief heh hahaha
het komt helemaal goed!!! heb er vertrouwen in Laughing
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 5:36 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi ikona

ik denk dat de hond even moet wennen.
er is een nieuw beestje in huis, waar mee hij de aandacht moet gaan delen.
ik zou hem niet meteen straffen, maar wel duidelijk zeggen dat hij niet mag balffen
de komende dagen niet alleen de gaai veel aandacht geven, maar ook de hond veel aandacht geven.
zodat die niet het gevoel krijgt dat die op de 2e plaats komt
meestal komt het dan wel goed
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 5:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Very Happy daarom zeg ik roepen en slim zijn. Je hebt gelijk... niet roepen als t niet lukt. Maar als je slim bent en je hond kent weet je vaak wel voor wat hij wel komt Razz Mjah, dan moet je wel zulke vreetzakken hebben als ik natuurlijk Laughing (worst doet wonderen Embarassed ) Denk ik dat dat niet lukt omdat zn aandacht te veel op iets anders gericht is, dan leidt ik voor ik roep af...door iets te gooien Smile

is t echt te erg dan is aan de riem eerst idd beter Very Happy
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 6:03 pm
qliqi
Fladderaar

Reageer met quote  

ik wil je daar wel een advies over geven maar het is in deze heel erg van belang WELK RAS deze hond heeft. De ene hond is de andere niet maar 1 ding is zeker: de papegaai ís een deel van het gezin en die worden NIET aangevallen. Hoe hard je deze boodschap erin moet brengen is heel afhankelijk van het ras van de hond. Ik heb twee bordeauxdoggen, heerlijke lobbessen die echter al bij een speels happen enorme schade aan één van de vogels kunnen toebrengen. Zaak is dus te voorkomen dat dit gebeurt - ik heb dat één keer meegemaakt.

Kinky mn BB-tje vloog toen nog en rakelings langs de toen 5 jarige Bordeauxdog van mijn vriend en in een speelse reactie hapte ze in de lucht naar Kinky. Kinky was behalve kletsnat ook meteen op de grond beland en daar stoof Zena toen op af. Voor haar een spel - maar 1 haal met die enorme poten en Kinky was al niet meer bij me geweest. Een Bordeauxdog speelt met slaan met de poten en ik heb toen enorm streng gereageerd. De hond was in die ene keer duidelijk dat dat niet kan, nu niet en nooit niet. Bij Zena was mijn afwijzing en harde stem voldoende al voelde ze meteen dat dit als heel erg werd gezien! Het is niet meer voorgekomen.

Was Zena echter een terriersoort geweest had ik nog veel harder moeten reageren - daarbij is het jachtinstinct heel erg sterk en moet je daaroverheen. Daarbij is een terrier die eenmaal achter zn prooi aangaat bijna niet op andere gedachten te brengen. Het nekverl pakken, dooreenschudden kan ervoor zorgen dat de actie stopt maar ook kan de eigenwijze terrier zn boosheid dan op jou gaan richten. In hoeverre ben je m de baas bepaalt dan of je in de toekomst iets dergelijks voorkomt.

Het hondje kan er niets aan doen, het is het instinct' is een té makkelijke beredenatie - vóóral is van belang dat binnen je gezin de huisgenoten met rust worden gelaten. Jij bepaald die rangorde als baas - jij staat helemaal bovenaan die rangorde en ze MOETEN met elkaar overweg aangezien ze tot hetzelfde roedel behoren.

Hoe dan ook, blijf alert. Het blijven beesten. In de nacht kan een papegaai ergens van schrikken hier en dus op een hond belanden gezien het feit dat ik geen kooien heb. Alhoewel het hier heel harmonisch verloopt blijf ik altijd bij mijn dieren en laat ik ze alleen houd ik ze apart.
Bericht Dinsdag 6 Maart 2007 6:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
  Berichten van afgelopen: