|
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
| Help !!! |
|
|
Ik zit met 'n groot probleem
Vandaag kwam m'n peter, en hij wou Tommeke ( m'n bont boerke) strelen. Aangezien Tommeke heel bang is, begon hij te fladderen en zo. Toen ik effe achter drinken was, was Tommeke ontsnapt ! Anders luistert hij perfect naar mij, maar nu niet meer!!! Ik riep steeds z'n naam, maar hij kwam maar niet Hij heeft verscheidene keren tegen het raam gevlogen En ik heb hem dus 'bruut' moeten pakken, om hem terug in z'n kooi te steken om hem te kalmeren. Nu is hij doodsbang van mij! Als ik maar in de buurt kom, begint hij te schreeuwen en te fladderen! Wat kan ik doen ?!
Alvast bedankt
Gertje |
Zaterdag 13 Augustus 2005 2:53 pm |
|
|
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ik denk dat je opnieuw moet proberen zijn vertrouwen te winnen. dus rustig tegen hem praten, lekkere dingetjes toestoppen. of alleen maar rustig bij zijn kooi gaan staan.
ik zou dat gewoon proberen. en ook al fladdert hij er rustig in de buurt gaan staan desnoods op de afstand blijven staan waarop hij begint met fladderen en dan alleen maar staan. hij moet niet gaan denken dat hij een reden heeft om bang te zijn.
verder weet ik het ook niet.
groetjes
esther |
Zaterdag 13 Augustus 2005 3:21 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tsja dat is wel erg vervelnd zeg Ik laat persoonlijk nooit iemand mn vogels aaien Omdat ze dat gewoon eng vinden en in de natuur ook niet zomaar elkaar direct aaien , moet een vreemde bij mij ook niet flikken trouwens
Zelf ben ik ook voorzichtig met veel knuffelen ,al is het wel HEEL leuk
Ik zou me er niet te veel van aantrekken dat hij zo angstig doet hoor. Als je dat wel doet dan bevestig je alleen zn angst. Doe rustig de gewone dingen en oefen weer met opstappen enzo, maar negeer dat angstige gedrag en aai niet meer , tenminste voorlopig niet meer . Veel succes en hou ons op de hoogte  |
Zaterdag 13 Augustus 2005 11:18 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
| Re: Help !!! |
|
|
quote:
Originally posted by Nonkeltje
Aangezien Tommeke heel bang is, begon hij te fladderen en zo.
Dat is typisch het "onzekere bb-gedrag" Gertje, nu heb je er veel moeite mee.... maar echt ..... dat gaat verdwijnen!!
Toen ik effe achter drinken was, was Tommeke ontsnapt ! Anders luistert hij perfect naar mij, maar nu niet meer!!! Ik riep steeds z'n naam, maar hij kwam maar niet Hij heeft verscheidene keren tegen het raam gevlogen En ik heb hem dus 'bruut' moeten pakken, om hem terug in z'n kooi te steken om hem te kalmeren. Nu is hij doodsbang van mij! Als ik maar in de buurt kom, begint hij te schreeuwen en te fladderen! Wat kan ik doen ?!
Jij ging de kamer uit en de peter, waar ie zo "bang" voor was, bleef in de kamer?? ...... tsjaaaaa dan is luisteren overboord en is paniek het enige in Tommeke's koppie!
Maak je geen zorgen over dat "bruut" oppakken, het voelt niet prettig aan, maar je moest!! Bovendien zat Tommeke weer veilig in zijn kooi en kon ie kalmeren..... Dat moet jij ook volhouden! Zeg ook maar gerust tegen hem dat ie weer veilig in zijn kooi zit, braaf is, mooie vogel en ..... verder niet zeuren....
Jíj bent de baas, paniek aanvallen zijn prima (nou ja niet echt natuurlijk!!) maar laat wel merken dat het nergens nodig voor is.....
Blijf zélf rustig en schat de situatie in.... is Tommeke aan het manipuleren.... dan negeren; is ie écht bang.... geruststellend toespreken en praten.... op afstand of dichtbij..... maar blijven praten!
Alvast bedankt
Gertje
|
Zaterdag 13 Augustus 2005 11:54 pm |
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Jou BB-tje is gewoon erg onzeker. Uit je verhaal begrijp ik dat hij niet gekortwiekt is. Als je hem kortwiekt zul je merken dat zijn onzekere gedrag nagenoeg verdwijnt. |
Zondag 14 Augustus 2005 9:42 am |
|
|
|
|
Nonkeltje
Net uit het ei
Fieuw , enkele uurtjes na het voorval zat ik naast de kooi, en kwam hij plots dichterbij. Hij legde z'n kopje neer, zodat ik hem kon aaien ! Dus alles is weer in orde, hij vertrouwt me weer! Hihi -> Bedankt voor de goeie reacties!!!
Grtz |
Maandag 15 Augustus 2005 10:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
|
|
|
|
|