Help !!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Nonkeltje
Net uit het ei

Help !!!  Reageer met quote  

Ik zit met 'n groot probleem Sad
Vandaag kwam m'n peter, en hij wou Tommeke ( m'n bont boerke) strelen. Aangezien Tommeke heel bang is, begon hij te fladderen en zo. Toen ik effe achter drinken was, was Tommeke ontsnapt ! Anders luistert hij perfect naar mij, maar nu niet meer!!! Ik riep steeds z'n naam, maar hij kwam maar niet Sad Hij heeft verscheidene keren tegen het raam gevlogen Confused En ik heb hem dus 'bruut' moeten pakken, om hem terug in z'n kooi te steken om hem te kalmeren. Nu is hij doodsbang van mij! Als ik maar in de buurt kom, begint hij te schreeuwen en te fladderen! Wat kan ik doen ?! Confused Sad

Alvast bedankt
Gertje
Bericht Zaterdag 13 Augustus 2005 2:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik denk dat je opnieuw moet proberen zijn vertrouwen te winnen. dus rustig tegen hem praten, lekkere dingetjes toestoppen. of alleen maar rustig bij zijn kooi gaan staan.
ik zou dat gewoon proberen. en ook al fladdert hij er rustig in de buurt gaan staan desnoods op de afstand blijven staan waarop hij begint met fladderen en dan alleen maar staan. hij moet niet gaan denken dat hij een reden heeft om bang te zijn.

verder weet ik het ook niet.

groetjes
esther
Bericht Zaterdag 13 Augustus 2005 3:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsja dat is wel erg vervelnd zeg Sad Ik laat persoonlijk nooit iemand mn vogels aaien Sad Omdat ze dat gewoon eng vinden en in de natuur ook niet zomaar elkaar direct aaien , moet een vreemde bij mij ook niet flikken trouwens Laughing
Zelf ben ik ook voorzichtig met veel knuffelen ,al is het wel HEEL leuk Embarassed Razz

Ik zou me er niet te veel van aantrekken dat hij zo angstig doet hoor. Als je dat wel doet dan bevestig je alleen zn angst. Doe rustig de gewone dingen en oefen weer met opstappen enzo, maar negeer dat angstige gedrag en aai niet meer , tenminste voorlopig niet meer Wink . Veel succes en hou ons op de hoogte Wink
Bericht Zaterdag 13 Augustus 2005 11:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Re: Help !!!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nonkeltje
Aangezien Tommeke heel bang is, begon hij te fladderen en zo.
Dat is typisch het "onzekere bb-gedrag" Gertje, nu heb je er veel moeite mee.... maar echt ..... dat gaat verdwijnen!!

Toen ik effe achter drinken was, was Tommeke ontsnapt ! Anders luistert hij perfect naar mij, maar nu niet meer!!! Ik riep steeds z'n naam, maar hij kwam maar niet Sad Hij heeft verscheidene keren tegen het raam gevlogen Confused En ik heb hem dus 'bruut' moeten pakken, om hem terug in z'n kooi te steken om hem te kalmeren. Nu is hij doodsbang van mij! Als ik maar in de buurt kom, begint hij te schreeuwen en te fladderen! Wat kan ik doen ?! Confused Sad
Jij ging de kamer uit en de peter, waar ie zo "bang" voor was, bleef in de kamer?? ...... tsjaaaaa dan is luisteren overboord en is paniek het enige in Tommeke's koppie!
Maak je geen zorgen over dat "bruut" oppakken, het voelt niet prettig aan, maar je moest!! Bovendien zat Tommeke weer veilig in zijn kooi en kon ie kalmeren..... Dat moet jij ook volhouden! Zeg ook maar gerust tegen hem dat ie weer veilig in zijn kooi zit, braaf is, mooie vogel en ..... verder niet zeuren....
Jíj bent de baas, paniek aanvallen zijn prima (nou ja niet echt natuurlijk!!) maar laat wel merken dat het nergens nodig voor is.....

Blijf zélf rustig en schat de situatie in.... is Tommeke aan het manipuleren.... dan negeren; is ie écht bang.... geruststellend toespreken en praten.... op afstand of dichtbij..... maar blijven praten!

Alvast bedankt
Gertje
Bericht Zaterdag 13 Augustus 2005 11:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Jou BB-tje is gewoon erg onzeker. Uit je verhaal begrijp ik dat hij niet gekortwiekt is. Als je hem kortwiekt zul je merken dat zijn onzekere gedrag nagenoeg verdwijnt.
Bericht Zondag 14 Augustus 2005 9:42 am
Nonkeltje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Fieuw , enkele uurtjes na het voorval zat ik naast de kooi, en kwam hij plots dichterbij. Hij legde z'n kopje neer, zodat ik hem kon aaien ! Dus alles is weer in orde, hij vertrouwt me weer! Hihi Razz -> Bedankt voor de goeie reacties!!!

Grtz
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 10:48 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
  Berichten van afgelopen: