|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
| HELP!!! |
|
|
Ben 2 weken terug met Sieps naar de da geweest omdat ie aan een paar veren had zitten plukken. De de heeft toen 4 pennen uit getrokken en die beginnen nou weer te groeien. En zoals je begrijpt irriteert dat, en is Sypie nou weer aan het plukken daar. Het bloed ook een beetje. Wat moet ik doen? Moet ik m een kapje maken ofzo, zodat ie er niet aan kan of moet ik direct de dokter bellen en langsgaan,...
HELP!!! |
Zaterdag 17 November 2007 8:22 pm |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
En als ik een kapje zou moeten maken, weet iemand dan hoe ik dat het beste kan doen? |
Zaterdag 17 November 2007 8:23 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
ah nee he! wat erg dat ie weer met plukken begint.
ik zou even een va/da bellen en dan even vragen wat je het beste kan doen!
want ik weet eigenlijk ook niet wat je nu het beste kan doen
wil je laten weten wat ie gezegt heeft? |
Zaterdag 17 November 2007 8:26 pm |
|
|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
heb gebeld. ga proberen een kapje te maken.zijn veertjes zijn helemaal rood van het bloed... Voel me zo machteloos. wil m zo graag helpen... Arme lieve Sypie....  |
Zaterdag 17 November 2007 8:44 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
had ie nog gezegt wat het zijn kon?
sterkte ermee  |
Zaterdag 17 November 2007 8:53 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Ik weet niet of Sypie van de plantenspuit houd. Mag je hem sproeien of gaat die liever zelf in een badje? Als die van sproeien houdt zou je kunnen overwegen om het water met wat aloë vera te vermengen. De aloë vera vermindert namelijk de irritatie van nieuwe veren en helpt ook de veren. Voordeel is dat de papegaaien, hopelijk werkt het ook bij Sypie, daardoor minder plukken. Dit omdat de huidirritatie afneemt. |
Zaterdag 17 November 2007 8:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: HELP!!! |
|
|
Nee he, Manon.. Ik zou in ieder geval niet zelf met een kapje aan de slag gaan. Je moet dat echt een keer hebben gezien.
Ik weet dat Loriaux (niet open vandaag) wel met andere kapjes werkt: Een soort isolatiemateriaal voor om verwarmingsbuizen. Dat is wat makkelijker dan een gewone kap. Misschien een idee om eens naar haar te gaan?
Ik zou iig ook langs een va gaan. Bijt hij zichzelf echt open?
Probeer er aub niet teveel aandacht (zichtbare) aan te schenken want dat zou voor hem een reden zijn om nóg fanatieker te werk te gaan.  |
Zaterdag 17 November 2007 9:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Manon? Hoe gaat het vandaag met Sypie? Ben je nog naar de va geweest? |
Maandag 19 November 2007 11:00 pm |
|
|
sabina/kippie
Ervaren vlieger
Sorry dat ik er misschien even tussen kom maar PeCe heeft het over Aloë Vera kan je dat ook gewoon op zijn koppie spuiten (met plantespuit) Duckie heeft namelijk last van de rui vooral rond zijn ogen.
Manon heel veel sterkte.
Met Duckie gaan we elke dag onder de douche en moet zeggen dat het goed werkt tegen de jeuk. Krap ook minder.
Hij heeft namelijk heel erg last van de rui en jeuk. |
Dinsdag 20 November 2007 6:57 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou niks op zn kop spuiten, je weet nooit of het de ogen irriteert....je kunt het beter op je vingers doen en dan voorzichtig op zn kopje...
Verder helpt het ook om de luchtvochtigheid in huis te verhogen, dus leg natte handdoeken op de verwarming en maak ze weer regelmatig nat...
Hoe is het met Syps???? |
Dinsdag 20 November 2007 9:28 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
|
|
|
Hoi hoi!
Sorry voor late reactie. Gaat geloof ik wat beter met Sypie. Hadden het toch nog geprobeerd met een kapje. Ik had er eentje gemaakt van karton. Maar dat had ie binnen ongeveer 1 minuur al af gekregen... Geen succes dus... Dus heb m zaterdagavond en nacht de hele tijd in de gaten gehouden. Ben de halve nacht wakker gebleven.... Maar het heeft wel redelijk geholpen. Iedere keer als ie wou plukken heb ik m tegen gehouden. Zondagmorgen was ie niet meer aan het bloeden. Maar ben toch voor de zekerheid nog ff met m naar de da geweest. Hij zei dat ie verder niks kon doen eigenlijk.
Ik dacht aan een soort spul (zoiets als wij bv tegen nagelbijten ofzo gebruiken), iets wat vies is, wat ik op die plek kan smeren ofzo zodat ie daar niet meer plukt of pulkt. Da wist niet of zoiets voor vogels bestond. Maar belde me gisteren terug. Had iets gevonden op kruidenbasis, wat voor alle dieren gebuikt kon worden. Ben het meteen gaan halen, maar heb t nog niet gebruikt. Dat doe ik pas als het echt niet meer anders kan. Want hij kon me niet zeggen wat er voor ingredienten in zaten. Dus dat vind ik ook een beetje eng... Hij had ook een soort tabletten voor depressieve vogels. Die heb ik niet meegenomen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wel goed idee van die aloe vera! Waar kan ik dat krijgen? Gewoon in een reformwinkel denk ik he....
Maak me zorgen om Sieps... |
Dinsdag 20 November 2007 10:23 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh jeeeee, heb je 'm tegengehouden?? Nu heeft hij waarschijnlijk door dat jij je zorgen maakt om het plukken.
Dat nagelbijtspul werkt vaak maar heel eventjes. Zo ook hier.
Wat voor tabletten had hij? Weet je de stof nog?
Als het anti-depressiva zijn voor mensen zou ik er nog even over nadenken. Dat zijn vaak vrij heftige middelen.  |
Dinsdag 20 November 2007 11:10 am |
|
|
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Dat tegenhouden was eigenlijk vooral zaterdagavond en nacht... Maar zal er op letten dat ik het niet toch doe.
Die anti depressieve waren ook op basis van kruiden. Denk je dat die kwaad zouden kunnen? |
Dinsdag 20 November 2007 11:41 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Het ligt eraan welke kruiden. Sommige kruiden zijn echt niet goed voor vogels. Trouwens ook voor mensen. Denk aan nachtschade (?) en dat soort planten.
Nood breekt wetten hoor! Als het echt heel erg nodig is.. Van levensbelang, dan zou ik het ook doen.  |
Dinsdag 20 November 2007 11:43 am |
|
|
Manon79
Beginnende vlieger
Wacht toch nog even af hoor, met die pillen en dat spuitspul. Gebruik dat pas als het echt niet meer anders kan.
Maar dat wat PeCe zei, die aloe vera, vind ik wel een goed idee. |
Dinsdag 20 November 2007 12:11 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:01 am
|
|
|
|