|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
| het effect op slecht weer?? |
|
|
het is hier echt heel slecht weer geweest vandaag continu regen hagel harde wind noem het maar op!
maar coco heeft er echt last van gehad zeg
echt continu boos was ie(best zielig)zn boze geluidje fel oranje ogen wangveertjes omhoog brede staart,en hij tolereerde zelfs mij niet in de buurt
heb het maar genegeert maar heeft iemand een tip hoe ik hm hier een beetje overheen kan helpen? |
Vrijdag 9 November 2007 9:44 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: het effect op slecht weer?? |
|
|
Ach, arme Coco.. Heeft 'ie zoveel last van het weer? Of had 'ie gewoon z'n dag niet? Heeft hij dit al een keer eerder gehad?
Ik denk dat je hem het beste even kan laten en er geen punt van maken. |
Vrijdag 9 November 2007 10:46 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
vond het best sneu voor hm maar idd heb ik er verder geen aandacht aan besteed,heb gewoon vrolijk gedaan tegen de honden zo van moet toch eens kijken wat het mooi regent buiten (in de hoop dat coco zag dat er niks engs aan was).
hij heeft hier wel eens eerder last van gehad maar nog niet zo hevig als vandaag,maar ja nu is het ook de hele dag zo slecht weer geweest en normaal is dat maar een enkele bui  |
Vrijdag 9 November 2007 10:53 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Coco, is waarschijnlijk (net als velen onder ons) een zomer liefhebber Laten we eerlijk zijn, regen, wind etc is ook helemaal niet leuk als het de hele dag duurt
Wat ik voor Herman doe als het zulk donker weer is, is het grote licht de hele dag aan. Dat maakt de kamer wat lichter, een soort nep zonneschijn zeg maar.
Ik zit er over te denken om voor de pyrrhura's een zonnelamp te kopen. Ze zitten wel de hele dag buiten maar als ze binnen willen zitten is het daar best donker. Bovendien als het echt slecht weer is, hebben ze toch hun zonnelicht uren. |
Zaterdag 10 November 2007 11:29 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat schijnt best goed te zijn, zo'n daglichtlamp.. Zat een tijdje geleden ook een advertentie te lezen over daglichttherapie en toen zei mijn vader dat hij een collega had gehad bij wie dat erg had geholpen. |
Zaterdag 10 November 2007 8:07 pm |
|
|
esjo
Moderator

Heb het zelf idd ook jaren geleden gedaan. Was wat down (herfst, vroeg donker, donker weer) en een kennis had zo'n daglichtlamp. Die geleend, en het is echt waar maar het hielp enorm. Daglicht doet echt veel goed voor mens en dier  |
Zaterdag 10 November 2007 8:32 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, wat een beetje extra licht al niet kan doen he? Hoe lang zat je er onder? Moet je er dan echt voor gaan zitten? Of kan je er 2 meter vanaf gaan zitten? |
Zondag 11 November 2007 10:57 pm |
|
|
esjo
Moderator

Je moet er echt voor gaan zitten, eigenlijk ongeveer net zo als zo'n gezichtsbruiner. Iets verder mag wel hoor, ik had er altijd een boekje tussen liggen en zat lekker te lezen. Ik meen (maar dat weet ik niet zeker) dat ik er ongeveer een week lang 40 minuten achter zat.
Vooral wanneer iemand last heeft van winterdepressie is zo'n lamp een uitkomst
2 á 3 kuurtjes in de winter en je hebt er geen of veeeel minder last van  |
Maandag 12 November 2007 11:03 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm oké.. En word je dan ook echt bruin? Of zit dat er niet in?
40 minuten per dag bedoel je? |
Maandag 12 November 2007 7:39 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Helaas, je wordt er niet bruin van
Misschien werkt zo'n gezichtsbruiner trouwens ook wel
En ja, 40 minuten per dag, aar dat weet ik niet meer zeker.
Heb even opgezocht, een half uur per dag
Kijk hier maar eens: http://www.vosmedisch.nl/lichttherapie.htm |
Dinsdag 13 November 2007 10:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha dat wordt iets te veel van het goede. Een half uur per dag onder de daglichtlamp en dan ook nog onder de bruiner. Dank je voor die link! Ik ga me er eens in verdiepen want herken dat lusteloze gevoel eerlijk gezegd ehm heel erg! |
Donderdag 15 November 2007 10:27 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb begin december zo'n lamp gekocht. (het huren was nog duurder dan kopen via een optiek zaak op mp)
Ik heb een kuurtje gedaan en ben er ontzettend van opgeknapt. Minder down en meer ontspannen. Ik hoop dat ik er nu tegenaan kan tot de lente en anders doe ik gewoon nog een weekje
Ook het ervoor zitten (lekker met een goed boek) is echt even relaxen. |
Vrijdag 28 December 2007 11:00 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Grmbl.. Ik heb 'm dus niet meer besteld. Ik ben een paar keer in een lampenwinkel geweest en wilde 'm daar halen maar helaas.
Ik zal 'm dan ook maar via het internet bestellen. Heb wel een lamp besteld voor de kippen maar die was kapot.
Fijn dat het bij jou zo geholpen heeft. Wat een verschil dat kan maken he! |
Vrijdag 28 December 2007 11:11 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik zal even voor je kijken of die waar ik hem van heb nog op MP staat.
Die is van een optiek zaak waar ik vroeger wel kwam toen ik nog vertegenwoordigde.
Hier heb ik hem weg. wordt netjes en snel geleverd.
http://www.marktplaats.nl/inde.....echte.html
Laatst aangepast door esjo op Vrijdag 28 December 2007 11:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Vrijdag 28 December 2007 11:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Als je dat zou willen doen! Dank je!
Kan ook zelf kijken hoor. Als je me de naam geeft..  |
Vrijdag 28 December 2007 11:13 pm |
|
|
|