Het is me nu iets te veel.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Het is me nu iets te veel.  Reageer met quote  

Ik weet het, Lori's staan bekend om schreeuwen. Maar ook bekend om niet eenkennig te zijn, dat was hij wel Wink nu niet meer. Maar daar gaat de vraag niet over.
Als iemand Mickey aandacht geeft, en vervolgens de kamer uitloopt, dan wordt Mickey helemaal gek. Hij gaat dan springen en rennen, maar voornamenlijk gillen. Eigenlijk doet hij het zo en zo, ook als niemand thuis is, hij kan eigenlijk niet alleen thuis zijn.
Hij is dan samen met Noah op de kamer, maar ik ga ook naar school binnenkort en ik wil niet dat hij heel de flat bij elkaar gilt.
Heeft iemand een idee?
Muziek helpt niet echt. Hoop jullie te horen Ja
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Doet hij het alleen als je de kamer verlaat of ook als je nog wel in de kamer bent?
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 7:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Soms ook in de kamer, maar dan wilt hij gewoon aandacht, en dan negeer ik het.
Ik kom ook echt niet in de kamer, als hij het doet als k uit de kamer ben, want ik weet dat het dan als beloning wordt gezien. Ik heb voorlopig nog vakantie, en ik wl er dan echt aan werken
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier is mijn Gogo ook een gilkip. Of eigenlijk: was een gilkip.
Ik heb de methode die omschreven staat in "Gek van mijn vogel" gevolgd. Dit heb ik zeer consequent gedaan.

Dit houdt in (zeer korte versie):
- Doe alles gewoon door zoals je altijd al doet en pas je dus niet aan als hij gilt. Was je van plan die kamer in te lopen, dan doe je dat dus gewoon.
- Geef hem totaal geen aandacht als hij gilt. Ga interessante andere dingen doen en probeer daarmee zijn nieuwsgierige interesse te wekken.
- Complimenteer hem direct als hij ook maar 1 sec. stil is. In het begin zal dit erg kort zijn, maar je zal merken dat de tussenpozen langer worden.

Ik heb dit met Gogo gedaan. In het begin werkte de methode zo dat hij juist haderder en meer ging gillen. Maar na een week zo consequent met hem werken is het sterk verminderd en nu gilt hij vaak dagen niet. Een enkele dag heeft hij zijn 5 minuten gillen wat normaal is voor een gaai. Dus de dagen dat hij neit gilt (zoals vandaag weer zo'n dag was) zijn eigenlijk uitzonderlijk goed!
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 8:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel Very Happy
Een beetje gillen is niet erg, hé doen we allemaal wel toch Very Happy
Maar hoe het nu is ...
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou echt van Mickey (en Noah, parel Razz) en doe wil hem nooit meer kwijt.
Maar als ik het mocht overdoen, zou ik iets anders doen.
De manier waarop hij kan knuffelen, en als het koud is na een flinke douche, onder mijn kin, kroelen in de handdoek Hartje
sorry beetje offtopic gegaan Mr. Green
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 8:19 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik snap je frustratie maar al te goed hoor!
Gogo heeft me ook echt tot wanhoop gedreven. Het is een gaai die 2 was toen hij bij me kwam en een amazone, dus niet de makkelijkste. Hij is hier nu ruim een jaar. In januari ergens had ik griep en was een week knock-out en in die week presteerde hij het om van 's morgens tot 's avonds te gillen. Ik kon immers toch niets doen, want ik was ziek...
Maar echt, als je iets hebt gevonden wat helpt, dan zul je je bedenken dat je toch niet anders had gewild. Ik heb ook wel eens gedacht of ik er goed aan had gedaan om Gogo te nemen, maar nu...ik had geen betere keus kunnen maken!

Hou vol! Ff door de zure appel heen en je hebt je schatje weer terug zonder gillen!

Enne, als je je frustratie kwijt wil...gooi het er maar uit hoor! Dat helpt ook nog wel vind ik!
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 8:37 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Het gillen is niet meer het ergst probleem. Hij bijt nu ook echt door! Ik huil gewoon omdat ik het niet aankan. Ik ben 16 en doordat ik Mickey de aandacht moet geven, om het proberen op te houden, kan ik Noah geen aandacht geven.
Aub help, wat kan ik het beste doen? Negeren probeer ik, maar t is zo moeilijk.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 9:38 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O o, dat klinkt niet fijn voor je!

Ok, ook dit heeft Gogo gedaan. Probeer dit eens.
Zet hem op een tafelstandaard (of iets anders wat saai is voor hem om op te zitten) en ga met hem trainen. In hoog tempo op laten stappen en weer af laten stappen. Doe dit zo snel dat hij niet de tijd heeft om te bijten. Ben streng, zeg alleen het commando wat hij moet doen en complimenteer hem niet elke keer. Geef pas een compliment als hij achter elkaar zonder bijten feilloos heeft gedaan wat je hem zegt.

Wat je hiermee bereikt:
- Hij leert zonder bijten op- en af te stappen
- Hij heeft weer even door dat jij de baas bent

Met Gogo heb ik dit 10 tot 15 minuten achter elkaar gedaan. Hij vond het niet leuk. Ik ook niet echt natuurlijk. Maar zijn bijtgedrag is daarmee wel verdwenen.

(Mij beet hij trouwens met op- en afstappen, maar ook gewoon als hij bij me zat of zo, dus het is zowel functioneel bij het op- en afstappen als in het totale gedrag)

Succes, hou je taai, en laat even weten of het werkt. Als het niet werkt, kan ik nog kijken of ik een andere methode weet.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 9:43 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het bijten al lang bezig? Kan je er ergens een patroon in vinden wanneer hij bijt?
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:05 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

@ Egwene dankjewel Smile Ik ga het vanmiddag proberen,

@ Sarah, Hij beet me wel al, maar nooit zo hard en zo gemeen, eergisteren voor t eerst doorgebeten, en sinds dien lijkt hij het er gewoon voor te doen. Hij mag niet op mijn schouder, dat was hij al gewend, hij begon eergisteren ook ineens op mijn schouder te zitten en toen beet hij toen ik hem eraf wou halen.
Ik neem m voorlopig ook niet meer mee naar buiten, totdat hij zich kan gedragen,
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:12 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Goed dat je het gaat proberen. Ik ben heel benieuwd of het werkt. Enne, niet lief en gezellig zijn tegen hem als je met hem bezig bent hoor! Dan ziet hij het misschien als een spelletje en het is nu bedoeld om hem weer even zijn plaats te laten weten!

Goed dat hij niet op je schouder mag. En dat hij dan bijt als je hem eraf wil halen...ja, dat was te verwachten als hij zich zo misdraagd. Nu kan ik zeggen "probeer te voorkomen dat hij op je schouder zit" maar waarschijnlijk doe je dat al, dus dat is nutteloos.

Nou meid, hou je sterk en laat zien dat jij de baas bent en niet hij! Troosten
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:15 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het lijkt me echt alsof hij de grenzen aan het aftasten is. Mocht je onzeker gaan worden, aub, ga dan niet twijfelen om een opstaptouw in te schakelen want je onzekerheid en schrik om gebeten te worden zien ze en dat wil je niet hebben want daar profiteren ze van. Dan kan je beter tijdelijk een touw gebruiken op hem te laten opstappen tot hij terug braaf opstapt en niet meer bijt dan bang te moeten worden voor je gaaitje.

In elk geval, sterkte meid, je komt hier ook weer door maar laat zien dat jij boven hem staat, je niet laten doen maar vooral rustig blijven, heel erg belangrijk en elk positief iets belonen.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:21 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Als ik bezig ben met hem te laten oplaten stappen, en hij het heeft gedaan zonder te bijten, moet ik dan clicken en belonen?
Ben bezig met clicker training namenlijk...
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 11:53 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als hij dat gewend is wel.
Maar, hou het tempo hoog met het oefenen he?! Niet te lange momenten tussendoor, want dan geef je hem tijd om te kunnen bijten als hij dat wil...
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 12:20 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

*zucht*
Hij stapt zo wel netjes op en af. Maar ik ben erachter gekomen dat ik Mickey beter niet meer mee naar buiten kan nemen. Hij gilt zich helemaal de *)^(*) als ik het tuigje om wilt doen. Ik vind het echt jammer, ik zie hem zo genieten buiten als hij geen tuigje om heeft Sad
En voor mijn handen is het ook niet goed.
Als er iemand is in de buurt van Rotterdam woont/ er een keer komt, die eventueel langs wilt komen om te kijken wat ik fout doe, is het echt welkom Smile Ik kan niet naar mensen toegaan met Mickey, ivm dat hij niet is getest
Ik ben hem nu aan t leren om op de standaart te blijven zitten, want hij wilt steeds naar beneden gaan.
Oh damit ik heb t vermoeden dat er een wond van mij door hem, begint te ontsteken.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 3:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:02 am
  Berichten van afgelopen: