Het klimt van de kooi op de grond en heet Herman

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Moet eerlijk zeggen dat het best goed gaat. Hij heeft af en toe nog dagen er tussen zitten maar het is niet meer constant, elke dag, de hele dag Confused

Ik doe nu interval beloning bij hem. Dus de ene keer wanneer hij luisterd krijgt hij wel een pitje, de andere keer alleen een "goed zo". Bv, drie x wel, 2 x niet, 1 x wel, 2 x niet. Geen ritme. Dit om te voorkomen dat hij naar beneden gaat zeilen om het pitje.
Hij krijgt het ook pas wanneer hij weer omhoog is. En het potje staat onder de kooi, en pak ik pas als hij daadwerkelijk omhoog is.

's Avonds na het eten, en wanneer we de boel hebben opgeruimd, weet ik dat hij een poging doet, en ben ik hem voor. dan pak ik hem eigenlijk altijd even bij me om te voorkomen dat hij zelf het initiatief neemt.

Later op de avond is het "vaste" bankuurtje. Dan komt ie na even geravot te hebben, heerlijk bij me liggen Hartje

Pijnbompitjes en walnoot vindt hij het lekkerste, daar doet hij een "moord" voor.
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh dat is fijn om te horen! Very Happy Het werken met de pitjes heeft gewerkt. (Trouwens een goede, naar beneden klimmen om de pitjes.. Daar had ik niet aan gedacht!)

Wat goed trouwens dat je het telkens voor bent 's avonds. Voorkomen is beter dan genezen! Veertje
Bericht Zondag 29 Juni 2008 10:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Wat goed trouwens dat je het telkens voor bent 's avonds. Voorkomen is beter dan genezen! Veertje

Eigenlijk laat ik me daar manipuleren door de Herman. Embarassed Embarassed
Maar ach, het werkt zo voor ons Laughing Laughing
Bericht Zondag 29 Juni 2008 10:59 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:02 am
  Berichten van afgelopen: