|
|
|
kenny
Eitje
|
| Hier is Kenny met de eerste vragen van zijn baasje |
|
|
Mijn baasje wil graag weten wanneer ze met het oefenen het beste kan beginnen.
Ik ben pas sinds gisteren hier in huis.Klopt het dat ik ook kan leren om een beetje te brabbelen?
Ook heeft ze de vraag of het wat uitmaakt hoe mijn eet en drinkbakje hangen in mijn kooi. Een van mijn broers is bang dat ik er niet goed aan kan.
Moet ze daar een opstapje bij hangen want er zit niet zo een voetstuk op net als bij de kanarie-voerbakjes. Ze heeft vroeger een kanarie thuis gehad.
Mijn twee broers willen graag dat ik over een tijdje uit mijn kooit mag maar hoe moet zij dat aanpakken?Om eerlijk te zijn is ze een beetje bang voor dat ik misschien ga bijten.
En ook nog de vraag heb ik eigenlijk geen badje nodig zodat ik me ook eens kan wassen en hoe vaak moet dat dan?
Ik heb ook gehoord dat ik ook een "snavelsteen" nodig heb om mijn snavel schoon te schuren. Moet dat en welke moet dat dan zijn?
Nou dit zijn echt een hoop vragen maar ik weet dat jullie ons hier mee kunnen helpen.
Dank je wel voor nu en hopelijk tot gauw.
Gr. Kenny |
Dinsdag 10 November 2009 9:47 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
hallo Kenny
veel vragen, maar wij hebben er wel een antwoord op hoor.
omdat je pas vanaf gisteren bij je nieuwe baasje bent, zou ik zeker met oefenen een weekje of 2 wachten. het is beter dat je eerst aan je omgeving kunt wennen en aan de mensen die met je samen wonen.
wat wel al gedaan kan worden is een leuk deuntje fluiten zodat je dat alvast kunt herkennen en je er ook op kunt antwoorden.
als je na een weekje of 2 al gewend bent kan het oefenen ook beginnen door eerst wat lekkere zaadjes door de tralies aan te bieden. zodra je die uit de hand gaat halen komt de rest ook, maar neem er de tijd voor en heb geduld, dat is het beste wat je kunt doen. leer elkaar kennen.
ik denk dat jij zelf wel weet hoe je bij je drink en voerbakje kunt komen en als dat niet mocht lukken kan je baasje er altijd nog een stok voor hangen zodat jij er op kunt gaan zitten. zeker weten dat jij een heel slimme gaai bent die zich wel weet te redden in dit soort situaties.
om uit je kooi te mogen, moet je zoals ik al eerder aangaf eerst goed gewend zijn. als dat eenmaal zo is, dan kan het deurtje open gezet worden en kan je er zelf uit klimmen wanneer jij dat wilt. gewoon om eens te wennen en te kijken.
als je ook al zaadjes uit de hand neemt door de tralies heen, kan je baasje ook proberen zo zaadjes op een open hand aan te bieden. ook al is ze wat bang dat ze gebeten kan worden, door dit moment moet ze even heen. ze zal gauw genoeg merken hoe jou karakter is. en met trainen en oefenen zal het best lukken. daar zijn heel veel oefeningen voor die in een ander onderwerp worden besproken.
een kalksteen is altijd goed voor de snavel. die kan gewoon in de dierenwinkel gekocht worden.
een badje aan de kooi is lekker met elke dag vers water, of met de plantenspuit en dan op de vernevel stand zodat het lekker sproeit.
eenmaal gewend en vind je het leuk op de schouder te zitten, kan je ook samen elke dag onder de douche, dat is ook leuk. maar alles stapje voor stapje hoor.
probeer eerst maar eens goed te wennen daar en geniet van je nieuwe baasjes en mocht je nog meer vragen hebben, zet ze dan gerust neer hoor. |
Dinsdag 10 November 2009 10:35 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:02 am
|
|
|
|
|
|