Hij BIJT

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
serpil
Fladderaar

Hij BIJT  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn vogeltje Yesil die bijt de laatste 3 dagen. Ik mag niet in z`n kooi ik kan hem niet pakken, hij beet zo hard dat mijn vinger ging bloeden. Ik begrijp niet hoe dat komt ik doe zo mijn best voor hem. Kan iemand mij helpen?
Bericht Maandag 11 Juni 2007 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,naar de achergrond van je gaaitjekijkende.
Is ie mss. meer last aan het krijgen van zijn pootjes??

Mss. moet je ggewoon eens het kooitje open zetten,en kijken of ie er van zelf uit komt. Kijk dan eens of ie wel naar je toe komt.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Hij BIJT  Reageer met quote  

Probeer bijten ten eerste niet persoonlijk te nemen.. Wink Da's makkelijker gezegd dan gedaan.
Sommige vogels kunnen heel erg fel zijn in hun kooi maar als je ze eruit haalt zijn ze een stuk minder fel.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 10:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
WiLL
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallow,
Ik was dit eens aan het bekijken omdat Tiqo ook nog steeds bijt.
De laatste dagen is hij zelfs nog wat geirriteerder en bijt nog sneller. Als ik met mijn hand langs hem kom of ik doe iets wat hem niet aan staat (op het knopje van de afstandsbediening duwen, de doek rechttrekken waar hij op zit, in zijn kooi wat lekkers ophangen) maakt hij aanvallende bewegingen en probeert zo hard als hij kan te bijten.
Ik heb alle tips die ik tot nu toe heb gelezen geprobeerd; blazen, NEE zeggen, hem wegzetten, handen nat maken, niks werkt Sad
Hij stapt op en blijft op mijn hand zitten maar als een vinger hem in de weg zit of ik beweeg ermee, als hij 'm alleen al ziet wordt hij pissig en bijt echt kei en keihard.

Iemand nog ideeen wat ik kan proberen want ik vind het echt niet leuk dat hij zo boos doet Sad Zolang ik hem zijn zin geef en hem zijn gang laat gaan, doet hij niks maar dat is ook niet echt de bedoeling, IK ben immers de baas!
Bericht Dinsdag 14 Augustus 2007 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Blijf je er rustig genoeg onder,Will?? Wink
Dit is ook een zeer belangerijk aspect.
Heb je ook al geprobeerd met af leiden dmv. speeltjes??
Bericht Dinsdag 14 Augustus 2007 4:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Will, wat jammer dat Tiqo zo'n heetgeblakerd aga'tje is.. Sad Je was al bezig met clickertraining? (Sorry ik ben er even uit en zie door de berichtjes het forum niet meer.. Razz )
Je kan dan clicken als hij opstapt ZONDER te bijten.
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 7:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
WiLL
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sue,
Ik ben nog niet bezig met clickertraining.
Door Tiqo's wisselende gedrag en vraagtekens bij zijn gezondheid, ben ik nog erg voorzichtig en heb veelal rustig aangedaan met hem.
Ik was hem wel aan het pakken tegen het bijten maar wat er toen gebeurde kun je teruglezen bij mijn klaag en spuugtopic Mad

Op zich hielp het wegzetten wel, alleen deed hij toen dus angstig naar me.

daarna heeft tiqo helemaal niet meer gebeten maar liep hij wel steeds voor me weg, gisteren stapte hij al wat meer op met minder wegrennen en vandaag kwam hij echt weer op me af om te bijten en erna hard wegrennen he, hij is zelf nogal in de war volgens mij Laughing

Ik hoor vanmiddag hopelijk hoe het met zijn gezondheid is en dat kunnen we eens hard aan het werk met die kleine kwajongen Wink
Bericht Maandag 27 Augustus 2007 10:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het inmiddels gelezen. Als het goed is ben je net bij Hedwig geweest?
Ik hoop dat het niets was?

Volgens mij probeert hij je een beetje te manipuleren met z'n gedrag. Kan me voorstellen dat het een beetje verwarrend allemaal is.
Bericht Maandag 27 Augustus 2007 4:33 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:02 am
  Berichten van afgelopen: