|
|
|
Assie
Vlieger
| "hijgen" |
|
|
Hallo allemaal
Onze Binkie heeft weer iets nieuws
De kooi staat hier heel de dag open,dus hij kan eruit wanneer hij wil
Als ik hem eruit haal en op me arm neem,gaat tie "hijgen"en snel heen en weer lopen
Ook veegt hij ze snavel aan me af,en geeft me constant kusjes(op zijn manier)
Hij doet t ook als hij op me schouder zit en ff geen aandacht krijgt.
Als ik in de keuken ben en hij ziet me niet maar hoort me wel dan gaat hij op zijn manier zielig zitten roepen oehoeeeeee
Binkie is nu half jaar
Is dit gewoon enthousiasme?
Groetjes Assie  |
Zondag 18 Januari 2009 1:14 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
dit lijkt een beetje op partner gedrag!
probeer dit te nergeren want anders zal ie je steeds meer als partner gaan zien,tis moeilijk maar wel het beste  |
Zondag 18 Januari 2009 2:50 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Heb je het beloond toen hij ermee begon (aandacht geven)? Het lijkt alsof hij het nu gewoon gebruikt als een manier om aandacht te trekken (omdat het al eens eerder gewerkt heeft?)... hoe reageer je op dat roepen?
Blijf zeker oefenen met zelfstandigheid; zelf spelen, lekker bezig zijn. Niet meteen erbij springen als hij roept. |
Zondag 18 Januari 2009 4:23 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik moet Shi volgen in haar mening. Hier heb ik Jos vroeger ook op het aandacht-gebied overdonderd met TE veel eigenlijk. Meneertje had me helemaal onder zijn pootjes en bij zijn kreetje was ik paraat. Nu dus niet meer maar heb het geleidelijk aan afgebouwd. Hoe? Wel, bij Jos is het vooral op de manier gegaan van fouraging speeltjes te introduceren, eerst samen gespeeld en eens hij goed bezig was, heb ik me verder verwijderd en ben ik mijn eigen ding gaan doen. Nu is het zover dat Jos heel goed alleen kan spelen en oké, hij roept wel eens en we maken wel een praatje maar enkel nog als ik zin heb of tijd heb (wat echt dikwijls is hoor, het is niet dat hij niks aandacht krijgt ) maar vergeleken met vroeger, is hij nu echt zelfstandig en hij geniet nog meer als voorheen want grote Jos speelt nu zooooooo graag en dat was eerst niet want toen had hij het te druk met mams te roepen. |
Zondag 18 Januari 2009 8:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: "hijgen" |
|
|
Hoi Assie, heb je een filmpje van dit gedrag? Ik kan het namelijk niet echt volgen.  |
Maandag 19 Januari 2009 6:54 am |
|
|
Assie
Vlieger
| hijgen |
|
|
helaas valt t niet te filmen
zodra de camera pling zegt,blijft binkie doodstil zitten en denkt ik doe lekker of ik slaap
ik heb zitten googlen naar partnergedrag wat jullie zeiden,maar mij voeren doet hij niet,en gister kregen we visite,en die vriend van ons zit altijd tegen hem te kletsen en toen deed binkie het ook dat hijgen.
Wij denken nu dat t gewoon een soort van blijdschap is(we kunnen er totaal naast zitten hoor)het duurt ong 30 sec en dan of hij gaat verder met wat hij aan t doen was of gaat gewoon op je arm/schoot ziiten.
Binkie weet een beetje hoe de dag in elkaar zit
S morgens om 7-8 uur gaat de doek van de kooi en maken we een praatje,rond 11 uur gaat de kooi open,dan gaat hij op ze kooi spelen en sloopt alles wat onder de kooi staat (zijn speelgoed zit in een mand onder de kooi)
Of hij gaat naar ze speelboom,maar vraagt niet echt veel aandacht.Ik loop wel heel de dag egen hem te praten,en hij praat dan op zijn manier trug.
Rond 12 uur is het speeltijd en fruittijd,en als ik hem dan oppak dan hijgt hij effe en gaat in me vingers "bijten"en lekker druk zijn,
Ben ong in totaal uurtje met hem bezig doe ondertussen ook gewoon andere dingen zoals achter pc, tv kijken,hij zit dan op me arm/schouder of hangt ergens aan me broek.
De rest van de dag komt hij me soms opzoeken in keuken of gewoon woonkamer hij dartelt zelf van ze speelboom naar kooi en vraagt niet echt aandacht,alleen als hij me soms niet ziet of hoort gaat hij effe roepen van oehoeeee en als ik hem dan roep of aai over de bol geeft is het goed.
Dat "hijgen"doet hij eigenlijk maar 1 hooguit 2x per dag.
Nou dit was effe het verhaal van Hijgende"Binkie hihihi |
Maandag 19 Januari 2009 12:37 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: hijgen |
|
|
Wat jammer dat je dit gedrag niet kan filmen. Gaat het ook niet met een webcam die je verdekt opstelt?
Geen haast hoor, maar ben gewoon benieuwd. |
Dinsdag 20 Januari 2009 7:21 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by coco&joyce
dit lijkt een beetje op partner gedrag!
probeer dit te nergeren want anders zal ie je steeds meer als partner gaan zien,tis moeilijk maar wel het beste
Dat doet Pico soms en Mavis heel vaak ook!
moet ze dus negeren!?  |
Dinsdag 20 Januari 2009 1:22 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

uhm, tja,,,echt partnergedrag is niet zo wenselijk,,,Cleo doet het hier soms ook, met hangende vleugeltjes en willen kokken. Ik leid haar dan af door ff naar de badkamer of het aquarium te lopen oid. Negeren is dan wat moeilijk omdat ze op dat moment bij me zit. Haar wegzetten vind ik dan straf en dat doe ik zo niet....Als ze afgeleid is zet ik haar op de klimboom oid....  |
Dinsdag 20 Januari 2009 3:10 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ja net zoals Maybe!! ook hangende vleugels, pupillen worden kleiner, en maakt zo'n geluid, en zegt kusje kusje kusje
maak wel een keer een filmpje! |
Dinsdag 20 Januari 2009 3:31 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
klinkt als beginnend partnergedrag en als beginnend sexueel gedrag. |
Dinsdag 20 Januari 2009 4:52 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Is precies onze Jos, die vleugeltjes ff lichtjes flapperen, precies een trilling en dan laten hangen en dat hu hu hu, geluidje, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar het is precies dat gedrag. Als hij dat doet ga ik gewoon ff een andere kamer in en kom na enkele minuten terug. dan is het ook telkens voorbij. |
Dinsdag 20 Januari 2009 9:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya
Ja net zoals Maybe!! ook hangende vleugels, pupillen worden kleiner, en maakt zo'n geluid, en zegt kusje kusje kusje
maak wel een keer een filmpje!
Volgens mij is dit gedrag weer iets anders, maar ik weet het niet zeker..  |
Woensdag 21 Januari 2009 7:00 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Ziya
maak wel een keer een filmpje!
Volgens mij is dit gedrag weer iets anders, maar ik weet het niet zeker..
Dacht ik ook. Ik vind het eigenlijk niet uitgesproken partnergedrag, die van Binkie... eerder een eigen manier van blijheid en vrolijke begroeting, zo iets? Maar ik weet het ook niet zeker
Dat snavel afwegen is normaal en gewoon vriendelijk (bij Aswan toch). |
Woensdag 21 Januari 2009 8:01 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:03 am
|
|
|
|
|