|
|
|
menneke
Net uit het ei
| hoe krijg ik mijn Coco op mijn hand of arm |
|
|
Mijn grijze roodstaart wil maar niet op mijn hand of arm komen . Hij lijkt een beetje bang en als ik mijn arm verleng met een stokje of iets dergelijks dan bijt hij daarvoor voortdurend in. Ik heb al vanalles geprobeerd. Wie heeft er nog tips!!! laat ze maar komen  |
Woensdag 12 Oktober 2011 5:46 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het tam maken van eenvogel gaat niet van de ene op andere dag maar heeft tijd nodig. grijsjes staan er om bekend dat ze heel schuw zijn en lang nodig hebben omaan nieuwe dingen te wennen.
ik weet niet hoe oud jou grijsje is en hoel lang hij al met je samen woont.
ik zou eerst zij vertrouwen proberen te winnen door dingen door de tralies aan te bieden. lekkere pitjes etc. als die eenmaal aangenomen worden dan kan je proberen dit op je vlakke hand aan te bieden in de kooi. het heeft tijd en geduld van je nodig.meer niet.
komt wel. er staan genoeg tips op het forum hoe je een vogel tam krijgt en op je hand krijgt. aan jou de keus of je dit ook wilt doen.
gaat je zeker lukken.  |
Donderdag 13 Oktober 2011 11:26 am |
|
|
menneke
Net uit het ei
Ik heb hem van in juli, dus 3 maanden en hij is 2 jaar. De pitjes heb ik altijd door de tralies gegeven en het lukt nu ook in zijn kooi, wel tussen duim en wijsvinger. Hij is inderdaad nog wat schuw maar drie maanden geleden was dit nog veel erger, ik denk ook dat geduld hier zeer belangrijk is, alvast bedankt, ik zal het vandaag eens proberen met een pitje op de handpalm.  |
Donderdag 13 Oktober 2011 1:01 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hier geef je zelf aan in je laatste bericht wat je op 3 maanden al hebt geboekt aan vooruitgang. Dat opstappen is niet zo vanzelfsprekend dus misschien moet je hier echt nog wat meer tijd en geduld voor nemen. Denk eraan, doet hij 1 pootje nog maar richting jou, dan is dat een goede stap en kan je direct belonen. Zo bouw je elk stapje op en gaat hij ook meer en meer vertrouwen krijgen zonder enige dwang te voelen. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 11:28 am |
|
|
menneke
Net uit het ei
Ik kan hem intussen al over een pootje aaien als hij op zijn stok zit in zijn kooi, en natuurlijk wordt hij altijd beloond. Het bijtgedrag is ook al hard geminderd, hij durft wel eens kortbij komen met zijn bek maar ik zeg dan " niet bijten " en dan doet hij dit ook niet. Ook hier weer zijn beloning. Vroeger was dit echt een aanval, mijn vrouw kent dat. Ik ben er elke dag drie keer mee bezig ( elke keer een tiental minuten ). Intussen het boek " Gek van mijn vogel " van Bonny Talsma gelezen en ben hier toch wat wijzer mee geworden. |
Dinsdag 18 Oktober 2011 11:38 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je gaat vooruit, goed zo, ga zo door |
Woensdag 19 Oktober 2011 7:54 am |
|
|
Sarah