Hoe leer je om dingen niet te gooien?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Hoe leer je om dingen niet te gooien?  Reageer met quote  

Hoi Tommy..

Ik vroeg me af hoe je het oplost als ze dingen wel interessant vinden, maar ermee gaan gooien.. (Zazu rent wel op dingen af, en gooit ze dan ver weg zodat ik erachter aan moet he he he)
Ik snap dat je dan niet moet klikken, maar hoe leer je dat gegooi af? Smile (Als hij erop af rent, moet hij gewoon gooien.. Confused )
Bericht Maandag 25 April 2005 12:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

He dat is een goeie ja!
Tommy gooit ook alles weg. Ik klik dan inderdaad op het moment dat hij dat nog niet doet. Maar ik vind het ook moeilijker dit af te leren dan iets aan te leren hoor. Ik denk dat je het beste steeds kunt klikken op het moment dat ze er bij in de buurt zijn en misschien zelfs helemaal moet ophouden als ze het weggooien. Zal wel even duren op deze manier voor je het gegooi eruit hebt Laughing Maar klikken als ze het in hun snavel hebben en op het punt staan te gooien werkt hier aardig. Dan is de beloning vaak toch echt belangrijker dan smijten. Ze laten het dan meestal snel los om naar mij te racen.
Bericht Maandag 25 April 2005 12:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pffft ik klik wel op het moment dat hij het vast heeft, maar dan nóg moet hij er een zwieper aan geven.. Gekke kip. Ik krijg een gratis toegift hihi!

Zelfs al zitten er tussen het smijten & vasthouden 3 seconden, en ik klik op nul, dan moet hij toch nog even gooien.
Ik probeer dus maar te klikken voor het in mijn hand leggen.. (Als het toevallig in mijn hand valt)
Goed? Of niet aan te raden?
Ik zie die hersentjes wel werken!
Bericht Maandag 25 April 2005 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja volgens mij is dat harstikke goed hoor. Soms moet je echt met hele kleine stapjes terug werken. En dat doe je op deze manier. Je kunt haar gooi tallent juist ook gaan uitbuiten Razz .

Oh nu schiet me iets te binnen! Bij andere dieren kun je ongewenst gedrag afleren door het eerst onder commando te zetten. In dit geval dus het gooien. En daarna geef je gewoon NIET meer dat commando! Zou best kunnen werken, heb ik alleen zelf geen ervaring mee.
Bericht Maandag 25 April 2005 1:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ha ha ha, HAAR gooitalent? Hihi! Iedereen denkt dat Zazu een ZIJ is terwijl het een rasechte heer is.. Smile Komt zeker door z'n kleurtje? Smile

Da's wel een idee, dat gooien onder commando zetten.. Dan kan ik 'm nog eens belonen voor iets wat 'ie toch al deed.. Laughing
Bericht Maandag 25 April 2005 1:14 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Embarassed Oeps sorry meneer Zazu Razz
Wel even laten weten hoor, of dit gaat lukken. Ben erg benieuwd Wink
Bericht Maandag 25 April 2005 1:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga het eerst anders proberen. Dat benoemen stop ik dan weer in een andere sessie hihi!
Maar.. Ik laat het weten!
Bericht Maandag 25 April 2005 1:35 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ahh wat is je plan nu dan? Very Happy Ben totaal niet nieuwschierig Embarassed
Bericht Maandag 25 April 2005 2:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm, eerst Zazu eventjes uit laten slapen. Die zit nu duf op z'n boom ha ha ha!

En daarna maar proberen om m'n hand eronder te houden. Gaat dat niet dan ga ik het benoemen.. Smile
Back up plannen genoeg! Smile
Bericht Maandag 25 April 2005 3:14 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:03 am
  Berichten van afgelopen: