hoe maakt je gaai iets kenbaar

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
joze
Ervaren vlieger

hoe maakt je gaai iets kenbaar  Reageer met quote  

hoe maakt je gaai iets kenbaar ???
Kayla laat een peipje horen als we zijn het eten en ze ook wat wil Laughing
of als ze uit de kooi wil, dan gaat ze voor de deur zitten en kusjes geven
als ze een nootje wil, dan zwaait ze met haar poot Laughing ( heb haar geleerd eerst een poot te geven voordat ze een walnoot krijgt)

de aga's gaan aan de deur hangen en aan de tralies tikken om er uit te mogen.
Bericht Maandag 4 Juni 2007 7:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Coco begint echt te bedelen,met zijn ppotje een grijp beweging maken en smakken.
Jip & Sam laten zich echt goed horen dan,en als ze eruit willen,beginnen ze aan de deur te rammelen.
Bericht Maandag 4 Juni 2007 8:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eten krijgen ze hier voortdurend eigenlijk, dus daar vraagt ze nooit om...
Als ze uit d kooi wil gaat ze zich er proberen uit te graven en gooit dan de houtsnippers in het rond....
Taco kan enorm snerpen als iets haar niet bevalt... Shocked
Bericht Maandag 4 Juni 2007 8:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als we zitten te eten dan gaat coco zitten kussen of als ie een nootje wil ofzo met er uit willen hoor ik hm niet maar de kooi staat eigenlijk bijna altijd open en hij gaat zitten blaffen als er iemand aan de deur staat Laughing

gompie kon echt mooi bedelen als we wat te eten hadden gaat ie je aan zitten kijken en dan naar het eten en weer terug naar jou en zitten miepen
Bericht Maandag 4 Juni 2007 9:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herman gaat als we gaan eten op de opvang rand van de kooi zitten, totdat ik zijn bakje met groente voor hem neerzet.alsof ie zeggen wil: "waar blijft mijn eten" Very Happy
Bericht Maandag 4 Juni 2007 9:13 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: hoe maakt je gaai iets kenbaar  Reageer met quote  

Ehm dat verschilt per keer en per gaai.
Iago roept 'hai' en steekt z'n pootje omhoog, of roept heel hard 'lekker', 'kom maar' of 'kusje'. Hij draait ook wel eens.
Zazu roept meestal 'hallo' en 'ik ben Zazu' terwijl hij z'n pootje omhoog steekt.
Wheezy geeft vaak kusjes.
Scuttle roept sinds kort heel lief 'hallo' als hij iets lekkers wil.

En als ze écht vervelend zijn, dan bléren ze met z'n allen door elkaar heen. Confused
Bericht Maandag 4 Juni 2007 10:52 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bob schreeuwt dan, of gaat aan de kooi hangen en met zijn hoofd omhoog, omlaag,
De aga's kunnen zelf de kooi open maken, maar zit nu een slot op Cool
Pico gaat schreeuwen als die eruit wil, Mavis kon de kooi ook open, maar zit nu ook een slot op, hij gaat dan aan de kooi hangen
Bericht Woensdag 6 Juni 2007 12:27 pm
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

mijn oudste grijze zegt soms wat ie wil
bv. kom, of komkomkomkom of kom nou es hier als ie gepakt wil worden (ook nog in andere variaties maar deze meestal)
hij zegt hootsy aai en geeft zijn kopje als ie een aai wil
en als hij uit de kooi wil gaat hij aan de deur hangen zeuren (vroeger ging ie graven op de bodem maar in onze grote kooi is dat spontaan opgehouden)
onze timneh doet een speciale manier van fluiten, heel kort en het is een heel specifiek geluid maar ik kan het niet beschrijven, dit betekent dan zoveel als "knuffel mij, en wel nu meteen" Laughing het klinkt heel dwingend en het grappige is: ze heeft het van haar zusje overgenomen (die woont bij men moeder maar ze zien elkaar vaak)
Bericht Woensdag 6 Juni 2007 3:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:05 am
  Berichten van afgelopen: