|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
| hoe om te gaan met vuurwerk |
|
|
hoi allemaal
oud en nieuw is natuurlijk hartstikke gezellig met vuurwerk en oliebollen maar ik heb 1 probleem namelijk yentl die krijgt al een hartverzakking van een rotje dan zit ze wel een half uur te shaken
ik vind het zo zielig en besteed er niet echt aandacht aan maar hoe kan ik het voor haar zo aangenaam mogelijk maken met al dat vuurwerk heeft iemand misschien tips?????
groetjes valerie |
Donderdag 25 December 2008 4:33 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/alg.....12081.html
Hier hadden we een topic erover, misschien kan je er daar een aantal tips uit gebruiken?  |
Donderdag 25 December 2008 6:37 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
hoi sarah bedankt ga gelijk even kijken  |
Donderdag 25 December 2008 7:02 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

We geven graag nog advies hoor, mocht je vragen hebben maar misschien zitten daar al dingen tussen die je kan gebruiken, vandaar dat ik ff een link plaatste  |
Donderdag 25 December 2008 7:08 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ja ik dacht ik kan het altijd vragen ik vind het zoooo zielig kijk kira doet het helemaal niks dus daar heb ik geen probleem mee die krijgt met oud en nieuw gewoon haar aandacht en daarnaast niet extra geruststellen of iets maar yentl die schrikt al zo erg als er bijvoorbeeld een krant op de grond valt
maar misschien inderdaad alle gordijnen dicht lekker de muziek aan en met kira vuurwerk kijken en yentl maar zo veel mogelijk met rust laten? |
Donderdag 25 December 2008 7:12 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Of je kan Yentl die ergste periode van het vuurwerk misschien in een echt donkere kamer zetten? Zet anders daar ook de muziek harder als gewoon, maar dan is het donker en met de muziek op kan het vaak al schelen. Hier is het ook een hel voor Jos, 1 voordeel heb ik wel, dat onze Spike zo hard gaat blaffen dat het knallen al minder is, dan alleen nog het licht want Spike gaat voor het raam zitten blaffen
Ik zou in elk geval, zoals je zegt, niet gaan extra troosten, gewoon zorgen voor een "veilige" omgeving waar ze zich al bij al rusig in kan voelen en niet kan bezeren, dat lijkt me het meest geschikt. Het knallen is vaak een uurtje of anderhalf uurtje en dan is het ergste toch wel voorbij, hier toch. Hopelijk kan je hier iets mee? Het is en blijft voor de dieren en ongezellig moment, dat is een feit. Hier heeft Jos voor het raam zetten, meenemen echt geen zin en is vragen om ellende. |
Donderdag 25 December 2008 7:18 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
bedankt sarah kan ik zeker iets mee  |
Donderdag 25 December 2008 7:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
Donderdag 25 December 2008 7:27 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Kira.. Ik zet ze hier altijd in een lichte kamer (heel veel licht ) met heel veel geluid aan. Ze hebben er minder last van dan ik. Ik denk ieder jaar dat ze het heel erg zwaar zullen krijgen maar het valt echt reuze mee. |
Vrijdag 26 December 2008 9:36 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:05 am
|
|
|
|
|
|