|
|
|
mel
Beginnende vlieger
| Ice blijft maar probleemgedrag vertonen... |
|
|
Hallo,
Met Ice is het nu sinds een maand of 2 niet leuk meer .
Hij blijft maar krijsen en krijsen tot ik er helemaal zot van wordt en er soms ook voor weg ga, mijn buren durf ik bijna niet meer onder ogen te komen...
Toen Jane hier kwam begon het eigenlijk al, Ice werd wat jaloers en begon al vaker te krijsen, maar sinds Loena hier is, is het hek van de dam!
Hij krijst makkelijk een uur achter elkaar, gaat dan even slapen, en als hij wakker is begint het gewoon weer opnieuw...
Zelf denk ik dat het jaloezie is, ik zou niet weten wat het anders kan zijn, omdat hij eerst ook wel wat krijste, maar niet zo erg sinds we Jane en Loena erbij hebben.
Ook als hij uit de kooi is krijst hij veel, weliswaar minder als in de kooi... alleen als hij bij mij of mijn vriend kan zitten is hij even stil, maarja ik kan moeilijk een hele dag met een vogel op mn arm zitten .
Normaal als hij langere tijd krijste deden we een doek over zijn kooi, en dan hield hij wel op, maar dit trucje helpt niet meer, hem verplaatsen naar een andere kamer, bv de keuken helpt ook niet...
We hebben het vermoeden dat Jane er ook onder lijdt, Jane schrikt iedere keer als Ice aan het gillen is, en is ook een hele stille papegaai, het is ons opgevallen dat als Ice uit de kamer is bv boven of in de keuken samen met mjn vriend, dat Jane dan opeens wel lekker aan het brabbelen is.
Heeft iemand een tip voor me? Want ik zit echt even met mijn handen in mijn haar!
Groetjes Mel |
Maandag 27 April 2009 10:42 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hmm, ik snap dat je met je handen in het haar zit.
Ikzelf heb het met Gogo meegemaakt. De methode van Bonny Talsma hielp hierbij erg goed.
- Negeer het negatieve gedrag (schreeuwen) desnoods met oordoppen
- Ga vooral door met wat je al deed of van plan was om te doen
- Is hij even stil, al is het maar 1 sec., meteen belonen met aandacht ('Goed zo Ice')
- In het begin zal de tijd dat hij stil is heel kort zijn, maar als snel zul je merken dat hij doorheeft wat er gebeurd. Langzaam zullen de stille periodes groter worden en kan je makkelijker belonen.
- Probeer bij het 'negeren' ook ontspannen te blijven en zonder ergenis. Als je pech hebt heeft Ice je ergenis door en is dat voor hem een beloning om door te gaan.
Je kan ook nog het topic 'Gogo gilt...de oplossing' erbij lezen voor een nog uitgebreider verslag.
Succes ermee en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag. |
Maandag 27 April 2009 10:51 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat je hem kunt proberen af te leiden en belonen voor geod gedrag met het 5 stappen plan. veel trainen. gaat heel lang duren maar op den duur werkt het wel. ik kan me voorstellen dat de pret er van over gaat.
er zijn beslist meerderen die je tips kunnen geven |
Maandag 27 April 2009 10:51 am |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ok, bedankt voor jullie reacties, dan kan ik ermee aan de slag! |
Maandag 27 April 2009 1:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zie dat de beste werkmethodes reeds gegeven zijn. Het is echt een kwestie van dagelijk hard werken, vooral je ergernis niet tonen en inderdaad de methodes volgen. Het lukt echt waar niet snel, bij de ene sneller als bij de andere maar Ice krijgt het door hoor, echt waar. |
Maandag 27 April 2009 8:17 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Er zijn al hele goede tips gegeven. Mocht het schreeuwen je op een gegeven moment echt te veel worden dan kan je ook hard een lade dichtdoen waardoor Ice stil is. (Niet te vaak doen, en altijd iets anders bedenken) Vervolgens kan je de vijf stappen toepassen en hem belonen.
Succes! |
Dinsdag 28 April 2009 7:19 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:06 am
|
|
|
|
|