Heb even een vraagje. Weet iemand hier iets op of heeft iemand dit wel eens meegemaakt.
Jakkie zijn oog is weer helemaal over dus zou zeggen hij is weer helemaal de oude maar wij hebben hem nu bijna een jaar dus weten ook nog niet alles over zijn gedrag.
Als ik aan het voeren ben of thuis kom begint ie met zijn snavel te tikken (bijvoorbeeld op zijn hok) dan wil hij me bijten en begint met zijn vleugels te fladderen.
Hij heeft ook een bakje op zijn hok staan voor andijvie enz. vindt hij op zo’n moment ook erg leuk om die op de grond te gooien en als ik die dan weer terug zet begint hij ook met bijten (is meestal ook tijdens het voeren) als ik dan gewoon doorzet met mijn hand loop hij weg. Als we dat ritueel dan gehad hebben is het weer over komt hij ook gewoon bij me zitten en doet dan niets alleen als ik s’avond nog iets ga eten en meneer wil dat ook hebben gaat hij dat weer doen.
In het begin zij ik uuuuH (doet hij dus nu ook) nu duw ik gewoon mijn arm of hand ervoor 9 van de 10 keer loop hij gewoon weg en soms gaat hij in mijn arm bijten maar die laat ik dan gewoon liggen totdat hij ophoudt of ik zet hem in zijn hok. (maar geloof dat het niet echt indruk op hem maakt).
Heb dus elke dag wel een gevecht met hem.
Hebben jullie nog tips om dat af te leren?
Maandag 7 April 2008 12:42 pm
Sue Moderator
Re: In gevecht met Jakkie
Hmmm lastig.. Kan je geen bakje vinden dat hij niet op de grond kan gooien? Want volgens mij maakt hij er een leuk spelletje van.