deze vraag is vooral bestemd voor de eigenaars van meerdere gaaitjes:
denken jullie dat het gedrag van een gaai beinvloed wordt door de andere gaaien die je in huis hebt? dit kan zowel positief als negatief zijn natuurlijk.
mss een voorbeeld geven:
*als een gaai een gedragsprobleem heeft, hoe groot is de kans dat de anderen het overnemen
en omgekeerd:
* wanneer kasha in onze woonkamer komt, en hij ziet hoe ik met mijn grijsjes bezig ben (en vooral hoe goed ze zich gedragen!) zou dat voor hem dan een extra stimulans zijn om zich netjes te gedragen??
Het kan idd. van beider kanten werken,denk ik.
Als ik zie de caiques bij ons. Sam heeft echt veel overgenomen van Jip,en dan echt negatieve dingen,zoals bijten en veel schreeuwen.
Maar andersom denk ik ook dat het wel positief werkt.als ze de goede dingen van elkaar zien.
Gaaien worden dan toch wel nieuwsgierig.
Maandag 24 September 2007 11:18 am
Cosch Ervaren vlieger
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee valt. Zowel positief als negatief.
Als ik mijn 2 grijze met elkaar vergelijk. Heb er nu 1,5 jaar 2 in totaal. Kaya is heel stil en rustig... Coco is er niet stiller op geworden.
Kaya bijt ..... Coco bijt niet
Coco praat veel ..... Kaya praat nog steeds niet
Kaya klimt van de kooi en gaat op onderzoek uit .... Coco blijft gewoon op zijn kooi.
Kaya speelt veel meer ... Coco af en toe.
Het enige wat ik wel merk is het eten. Als Coco iets eet dan zal Kaya eerder proberen of hij het lust dan dat ik het hem alleen geef of als eerste. En andersom.
Mavis doet het schreeuw geluid van Bob na, en het bijten heeft die ook van Bob
Maandag 24 September 2007 12:53 pm
Sue Moderator
Re: invloed van "het goede voorbeeld"
Hmmm ik denk dat ze beide dingen wel overnemen.. Maar in beperkte mate. Scuttle neemt alleen de geluidjes over, zowel de irritante als de leuke. Wheezy hetzelfde verhaal.
Flit heeft wel (denk ik?) wat overgenomen van de andere gaaien: Rondjes draaien. Of het is gewoon een snelle leerling geweest.
Maandag 24 September 2007 8:10 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:07 am