Is dit waar?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Juanita123
Kuikentje

Is dit waar?  Reageer met quote  

Hallo,ik ben me toch iets af ana het vragen.
Soms lees ik wel eens op site`s dat grijze roodstaart mannetjes meer trekken naar vrouwen en dat vrouwen grijze roodstaarten meet trekken naar mannen.
Is dit waar,of is dit gewoon een fabeltje?

-xXx-Juanita
Bericht Zondag 28 December 2008 2:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Is dit waar?  Reageer met quote  

Je hoort dit wel vaker.. Ik denk dat het meer te maken heeft met persoonlijke voorkeur dan met geslacht.
Ik heb geen grijze roodstaart..
Bericht Zondag 28 December 2008 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Volstaat een kort maar krachtig antwoord, of wil je meer uitleg?

Ik begin kort & krachtig... nee Laughing
Bericht Zondag 28 December 2008 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier klopt het wel. Mijn zus, die onze grijze amper een keer of 2 ziet op een jaar mag meer met Jos als mijn man met hem mag. We werken er wel aan maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk en gaat niet van vandaag op morgen. Wink
Bericht Zondag 28 December 2008 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja maar Sarah, waarom denk je dat het ligt aan haar geslacht en niet gewoon aan haar persoon? Ik heb dit ook gezien hoor, dat Aswan plotseling zo verliefd werd op iemand (zou niet geloven als ik het echt niet mee had gemaakt; je leest het wel eens, maar het gaat echt zo. Inderdaad, een wildvreemde, maar die mag letterlijk ALLES doen), maar ik heb het altijd met die persoon zelf geassocieerd en minder met het man/vrouw zijn.
Bericht Zondag 28 December 2008 10:45 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Toch kan ik je daar niet in volgen. Het is echt niet dat iemand anders met Jos kan doen wat hij wil, echt niet. Maar, ik vergelijk met wat hij meer mag als dat mijn man mag, ondanks alles wat we al gedaan hebben om dat om te buigen. We zijn nu al echt verder als waar we ooit zijn geweest maar dat wil niks zeggen, Jos gaat echt niet liever naar een vreemde, die moet echt niet denken hem op te laten stappen alsof het niks is maar ik merk wel dat hij bij vrouwen rustiger is.
Bericht Zondag 28 December 2008 10:56 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik had het ook niet over Jos, maar over Aswan, want hoe Jos is weet ik natuurlijk niet Smile

En al heeft hij voorkeur voor een bepaald geslacht - waarom niet? Maar dat wil toch nog niet zeggen dat hij meer naar vrouwen trekt omdat het een mannetje is, en dat vrouwtjes grijzen meer naar mannen trekken.
Bericht Zondag 28 December 2008 11:35 am
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Wij hebben ook zo'n wonderlijke ervaring met Pundo gehad (en nog steeds): onze inmiddels vorige buurvrouw. Vanaf het eerste moment kon zij alles met hem en zelfs als zij nu 1 keer per half jaar op bezoek komt is hij dolverliefd. Je ziet hem gewoon wegzwijmelen zodra hij haar stem hoort....
Verder heeft hij hier in huis geen voorkeur; hij is dol op ons alletwee.

Sabina
Bericht Zondag 28 December 2008 3:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hier een grijsje te logeren gehad voor een jaar. Een popje

Zij had verschrikkelijk partnergedrag naar haar baasje (man)

Toen ze hier kwam was dat dus iets waar we aan moesten werken. Eerst trok ze heel sterk naar een mijn vriend toe.

De laatste paar maanden moest ze ineens niets meer van hem hebben het was ze helemaal op mij gefocused.

Dus zeg het me

Ik denk dat ze meer op basis van karakter iemand uitkiezen
ook de stem is iets wat mee telt
Bericht Zondag 28 December 2008 9:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hier in huis klopt het in ieder geval niet, onze mevrouw trekt toch meer naar mij toe dan naar mijn vriend.

Ik heb wel het idee dat zij mensen met een zware stem (eigenlijk altijd mannen dus) iets voorzichtiger benaderd, maar na een tijdje maakt het niet zoveel meer uit. Een tijdje geleden ging ze zomaar naast een vriend van ons zitten die een extreem zware stem had (en ook niet van vogels houdt), daar zat ze lekker op haar gemakje. (Daarvoor probeerde ze boven zijn stem uit te schreeuwen).
Bericht Zondag 28 December 2008 9:56 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

(Offtopic)

He Marieke, weet jij hoe het nu met Jootje gaat? Ik heb geen contact meer met Ashvin en op fora zie je hem ook tamelijk weinig, maar ik blijf me wel afvragen hoe het met het klein meisje gaat...
Bericht Zondag 28 December 2008 10:48 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hem nu zeggen en schrijven 3 keer gesproken in het afgelopen half jaar.
Hij zegt dat het goed gaat.
Wel zit ze weer in een kooi, terwijl ze hier een jaar lang geen tralie heeft gezien
Bericht Zondag 28 December 2008 10:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Wel zit ze weer in een kooi, terwijl ze hier een jaar lang geen tralie heeft gezien

Balen zeg.
Bericht Zondag 28 December 2008 11:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze komt er toch wel uit? Ze zit er toch niet 24-7 in? Smile
Bericht Maandag 29 December 2008 9:09 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nou, dan hoop ik in ieder geval dat het nog steeds goed gaat Smile

Trouwens, Aswan heeft ook zeker voorkeuren, maar ze is een beetje raar. Ze is sneller op haar gemak met vrouwen; van een man die ze niet kent schrikt ze nog wel eens als hij te dichtbij of te snel komt - maar als ze ergens op verliefd wordt, dan is het een man. De eerste paar keren dat ze mijn vader zag (wij woonden toen in Praag, hij in Nijmegen en ging ons regelmatig bezoeken) schreeuwde ze brand en moord, maar toen we hier heen gingen verhuizen, had ze mij al snel voor hem geruild. Met mijn broertje hebben ze zo'n plagerige relatie en het is overduidelijk dat ze hem graag mag en hij alles zou mogen doen met haar. En op mijn ex was ze in een oogopslag smoorverliefd. Aan de andere kant is ze bij Ann gelijk de eerste/tweede dag opgestapt.

Ik weet niet, is het niet eerder iets in de manier waarop mannen/vrouwen die vogels benaderen? Of de stem misschien?
Bericht Maandag 29 December 2008 11:03 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:08 am
  Berichten van afgelopen: