Jaloers

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Jaloers  Reageer met quote  

Op dit moment zitten Karel en Gijsje de hele dag samen op de boom als we thuis zijn. Op zich gaat dat redelijk op wat gekibbel hier en daar na (gijsje probeert nog steeds karel in zijn kop te pikken als karel onder hem zit)

maar we hebben een jaloezieprobleem gekregen bij beiden gaaien (denk ik)

Karel: zodra ik aandacht aan gijsje geef is hij er als de kippen bij en wil er het liefst tussen gaan staan . Laatst had ik in de kamer met gijsje geoefend en toen ik hem had teruggezet wilde ik iets met karel gaan doen maar die was zo boos dat hij me hard in mijn duim beet Crying or Very sad Ik heb hem toen een poosje genegeerd ondanks dat hij me heel leif zat te roepen. Bijten heeft hijdaarna niet meer gedaan maar dat er tussenin gaan staan etc wel. Hoe moet ik daar mee omgaan?? Overigens is dat alleen bij mij...bij mijn vriend interesseert hem weinig als die aandacht aan gijsje besteed, karel is erg op mij gericht.
Overigens als ik zonder gijsje aandacht aan karel besteed is hij heel lief en knuffelig bij mij...met de dag meer lijkt het wel

Gijs: hij gedraagt zich af en toe agressief naar mij toe de laatste dagen. Bij opstappen in mijn handen proberen te bijten en als ik hem in zijn kooi heb gezet ook als ik de sluiting op de deur wil doen. ook als ik langs de boom loop haalt hij uit.
Tot nu toe blijft het bij schijnaanvallen. het is ook niet altijd maar wel met regelmaat.
In tegenstelling tot karel is gijsje nu erg op mijn vriend gericht. Die wil hij ook el eens proberen te bijten maar dat bij langslopendoet hij alleen bij mij. ook hier de vraag wat doe ik hiermee

ik ben niet van plan om mijn oren te laten hangen naar het gedrag van 2 jaloerse kipjes maar wil het ook niet provoceren
Bericht Zaterdag 25 April 2009 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Jaloers  Reageer met quote  

Hoi Jolanda, ik kan me voorstellen dat je dit niet zo leuk vindt. Mag ik vragen of Karel een beetje overloaded was? (In de zin van, brede staart, veel geluid, veertjes omhoog, flashende pupillen etc?) Of kon je verder niets aan haar merken?

Is het eventueel mogelijk om iets aan te trekken zodat het bijten geen zin heeft? Zoals een trui met een dikke mouw? Want bij bijten geef je toch vaak een reactie en daar zijn ze volgens mij nét op uit?
Bericht Zondag 26 April 2009 7:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Jolanda,

Zelf zit ik ook een beetje in zo'n situatie met onze Jos, ons grijsje. Hier is hij me ook met ups en downs beginnen bijten vooral als hij moet opstappen of iets moet doen wat hij niet leuk vindt, bijvoorbeel weegschaal wat hij ineens heeft beslist toch eng te vinden. Ik probeer hier ook de beten niet als pijnlijk te tonen maar moet toch toegeven dat ze niet altijd even makkelijk te verbergen zijn. Ik volg graag je topic ff, kwestie van zelf ook tips te lezen maar zelf kan ik er weinig geven, ik ben er ook nog mee aan het werk om te zien wat helpt en wat niet. Maar, ik lees het graag mee. Wink
Bericht Zondag 26 April 2009 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is minder fijn.
Ik herken het in zoverre dat toen ik de jonge vogels voor handopfok binnen had, Herman ook "rare" buien had.
En ook chaggie reageerde en zelfs af en toe beet (niet doorbijten maar toch) om zijn ongenoegen kenbaar te maken.

Ik heb dat gedrag van hem genegeerd, en wanneer hij zo deed liep ik meteen weer bij hem weg om na een paar minuten weer bij hem terug te komen.

Verder heb ik hem meer betrokken bij de handopfok, niet zozeer lijfelijk erbij als wel met hem praten terwijl ik met de kleinen bezig was.

Ik vind het verder heel erg moeilijk om hier tips over tegeven. Het is denk ik, dat wat Sarah ook al doet, een beetje uitproberen wat werkt en wat niet.

Heel veel succes !!!!!
Bericht Zondag 26 April 2009 9:17 am
Jolanda
Vlieger

quote:
Originally posted by Sue
Mag ik vragen of Karel een beetje overloaded was? (In de zin van, brede staart, veel geluid, veertjes omhoog, flashende pupillen etc?) Of kon je verder niets aan haar merken?

Karel had inderdaad flashendepupillen, op haar staart heb ik niet zo gelet en veel geluid maakte ze eigenlijk altijd Embarassed

quote:
Is het eventueel mogelijk om iets aan te trekken zodat het bijten geen zin heeft? Zoals een trui met een dikke mouw? Want bij bijten geef je toch vaak een reactie en daar zijn ze volgens mij nét op uit?

Ik denk ook dat ze erop uit is me te laten reageren. alleen gebeurt dat alleen als ik aandacht aan Gijsje heb gegeven en ik kan moeilijk altijd met dikke truien aanlopen Shocked Cool De andere tijden si ze juist aanhankelijk en lief

Sinds een paar dagen...met vandaag als groot hoogtepunt zijn karel en gijsje ook elkaar aan het uitdagen. de ene moment elkaar aan het krauwen om vervolgens elkaar te bijten en te bekvechten en weer terug. Zou dat 'elkaar ontdekken" er ook iets mee te maken kunnen hebben??
Bericht Zondag 26 April 2009 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Of dat elkaar ontdekken er ook mee te maken heeft weet ik niet. Ik ken het wel, eerst vechten en daarna lief met elkaar kroelen. Dat zie ik hier ook heel vaak hahaha!

Gebruik anders tijdelijk eventjes een opstaptouw! Very Happy
Bericht Maandag 27 April 2009 7:41 am
Jolanda
Vlieger

quote:
Originally posted by Sue
Of dat elkaar ontdekken er ook mee te maken heeft weet ik niet. Ik ken het wel, eerst vechten en daarna lief met elkaar kroelen. Dat zie ik hier ook heel vaak hahaha!

Gebruik anders tijdelijk eventjes een opstaptouw! Very Happy

eerst vechten en dan kroelen snap ik nog maar dan weer opnieuw vechten en weer kroelen en weer vechten etc etc . Shocked Laughing

opstappen doet gijs sowieso altijd op het opstaptouw. op de hand doet hij alleen bij trainen in een andere ruimte.

karel stapt bnog maar net op en alleen op een rek ...het touw is doodsaanjagend eng namelijk Embarassed
Bericht Maandag 27 April 2009 3:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:04 am
  Berichten van afgelopen: