|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
| jef vs jos |
|
|
jefke en joske maken vanaf ze samen uit de kooi zijn tot een half uur, drie kwartier daarna ruzie. het is ook bijna altijd een ander die begint dus het is niet een die aanvalt en de ander uit zelfverdediging maar ze zijn het alle bij. vroeger liet joske zich wat meer doen en probeerde hij jefke te voederen, nu probeert hij jefke ook nog te voederen, zo af en toe, maar laat hij zich niet meer doen en als hij iets doet vliegt jefke luid klagend naar mij alsof hij wil zeggen, hebt ge het gezien? altijd als ze ruzie gehad hebben vliegt jefke naar mij en valt josle op de grond. weet er iemand wat ik moet doen? |
Vrijdag 4 April 2008 5:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: jef vs jos |
|
|
Hmmmm geef je Jefke daarna aandacht? Het kan zijn dat Jefke daarom nog steeds aanvalt. Zazu heeft daar ook zo'n handje van. Hij durfde veel meer omdat ik in de buurt was.
Vallen ze elkaar echt aan? Doen ze aan 'snavelgevechten' of pakken ze elkaar bij de pootjes? |
Vrijdag 4 April 2008 7:36 pm |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
het is meer een snavelgevecht en alleen als ze bij elkaar soms in de kooi kruipen (uit hun eigen) dan wilt de een wel eens in de ander zijn pootje bijten, en als ik zie dat ze willen beginnen dan wel eens (ehhh ehhh ehhh) en dan stoppen ze en vliegt je naar mij en zet ik hem terug naast joske |
Vrijdag 4 April 2008 9:45 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm lastig.. Ik weet niet of het uitmaakt, maar Jefke kan natuurlijk vliegen. (Misschien denkt hij dat als hij de agressor is, dat hij ermee weg kan komen?) En heeft Joske ook zoiets van: Dan ik ook maar? |
Zondag 13 April 2008 12:29 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
da kan ik ga binnekort als jefke uit de rui is en zijn veren terug zijn aangegroeit dan laat ik hem kortwieken en dan zullen we zien |
Zondag 13 April 2008 9:55 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ben benieuwd of dat verschil maakt. Je kan ze ook met boom en al buiten zetten. (Mits er geen katten ofzo in de tuin zitten)
Vaak zijn ze hier wat vriendelijker naar elkaar toe. |
Dinsdag 22 April 2008 8:23 am |
|
|
Sarah
Moderator

Stephen, hopelijk maakt dat inderdaad een verschil. Het is een zoektocht natuurlijk maar op een bepaald moment vind je de juiste methode en dan is er terug rust in huis.
Lijkt me een interessante tip van Sue zo beide buiten zetten. Beide neutraler terrein en dan ff zien wat het geeft.  |
Dinsdag 22 April 2008 10:40 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
wel het gaat toch al beter, ik weet niet sinds wanneer maar tegenwoordig zitten ze vaak in elkaars buurt en ze kunnen zelfs samen in elkaars kooi zitten zonder dat er iets gebeurt dus ze zijn vriendelijker tegen elkaar aan het worden |
Dinsdag 22 April 2008 4:31 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is leuk om te lezen.  |
Dinsdag 22 April 2008 7:44 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
tja dat is leuk ook, en nu joske al wat meer terug op mijn schouder komt zitten is het al goed he |
Dinsdag 22 April 2008 8:21 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is ook waar maar neem er vooral je tijd voor en forceer niks. Geduld wordt met gaaitjes echt beloond. Ik zie nu ook met ons grijsje hoe ver we terugkomen met de relatie tussen hem en mijn man. Het is niet simpel geweest en ook hier is wel eens een terugval maar rust en kalmte bij het oefenen en niet overdrijven in oefenen is de boodschap. Dat zal ook bij jou lukken. De relatie tussen onze Jos en mijn man zal nooit 100% zijn maar mijn man is er ook niet genoeg mee bezig daarvoor omdat hij te weinig thuis is door zijn werk maar waar we nu al zijn bij een maand of 2 of 3 geleden is een groot verschil, toen mocht hij hem nergens aanraken, niet in of niet uit de kooi. Nu is het elke keer knuffeltijd als Joske in zijn kooi zit of als ik hem bij mijn man zet en zelf de keuken inga of zo. Dan gaat het wel en blijft hij ook bij mijn man zitten. Dus, niet opgeven. Komt wel in orde.  |
Dinsdag 22 April 2008 8:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat goed dat het nu wel zo vriendelijk gaat! Blijkbaar hadden ze eventjes tijd nodig? Hier hebben ze ook perioden dat het niet zo goed gaat. Scuttle en Zazu zoeken dan constant ruzie. Of Wheezy heeft het op z'n heupen.  |
Woensdag 23 April 2008 7:53 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
tja dat gaat zo he met die gaaitjes  |
Donderdag 24 April 2008 9:55 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:04 am