Joe wil geen pellets eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Helaas hebben we Titi weer op zaad moeten zetten. Hij werd heel stil, rustig en duf. We konden hem overal aaien en kusjes geven, terwijl hij normaal best wel van zich af bijt. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en zegt dat ondervoedde baby's ook heel stil worden. Inmiddels heeft hij weer twee dagen zaadjes gehad en gaat het weer goed met hem. We mengen nu gewoon steeds wat zaad door het pelletmengsel dat hij al kreeg, dan kan hij alsnog pellets eten als hij daar behoefte aan heeft. We gaan het wel opnieuw proberen, maar we laten he eerst even op krachten komen.

Met Joe gaat het heel erg goed! Hij krijgt 's avonds nog altijd een schepje zaadjes, en als dat op is doe ik wat extra pellets in zijn bakje voor als hij 's nachts honger krijgt. Meestal eet hij die gewoon op! Vandaag kregen de vogels een lekker strengetje trosgierst (Rikkie logeert bij ons en heeft altijd trosgierst tot zijn beschikking. Toen het op was heb ik dus een nieuwe streng opgehangen. Grote hongerige vogeloogjes van mijn kippetjes, dus ook allebei een streng) en Joe verkoos zijn pellets boven de trosgierst. Een dikke knuf dus voor mijn mannetje!
Bericht Dinsdag 29 April 2008 12:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ach die Titi .. werd ie helemaal suf Sad Dat is idd ook niet de bedoeling. Maar op deze manier gaat t vast ook lukken en je hoeft ook niet helemaal te stoppen met t voeren van zaadmengsel Smile (is mijn mening tenminste Wink )
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, Titi woog ineens nog maar 43 gram, hij was dus 5 gram afgevallen. Dat is ruim 10 procent als je maar 48 gram weegt. Wink Joe daarentegen is wel aangekomen en weegt nu een whopping 429 gram!
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 10:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi maggie,

Welke Scenic heb jij? Ik zou onze Jos die ook wel eens willen geven, mengen zeg maar met zijn Harrison's omdat hij toch niet zo sterk is in zijn pellets ook. Hij eet er wel van maar hij gooit ze vooral rond. Ik plet ze en meng ze onder zijn fruit en groenten, ik verstop ze in zijn doolhof, ik plet ze en meng ze met zijn zaadjes, doe vanalles maar hij verkiest ze niet. Hij eet er wel van omdat hij ze overal tegenkomt maar volgens mij krijgen de honden er meer toegegooid. Daarom mijn vraag. Wink
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 6:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, arme Titi.. Sad Dat is nu ook weer niet de bedoeling! Sad

Fijn dat het met Joe wel goed gaat. Grappig dat hij ook liever pellets had dan trosgierst? Kent hij trosgierst wel? Da's vaak favoriet. Laughing
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:29 am
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Hoi maggie,

Welke Scenic heb jij? Ik zou onze Jos die ook wel eens willen geven, mengen zeg maar met zijn Harrison's omdat hij toch niet zo sterk is in zijn pellets ook. Hij eet er wel van maar hij gooit ze vooral rond. Ik plet ze en meng ze onder zijn fruit en groenten, ik verstop ze in zijn doolhof, ik plet ze en meng ze met zijn zaadjes, doe vanalles maar hij verkiest ze niet. Hij eet er wel van omdat hij ze overal tegenkomt maar volgens mij krijgen de honden er meer toegegooid. Daarom mijn vraag. Wink

Uhmm... Ja, ik weet eigenlijk niet. We hebben de zak weggegooid. Embarassed Ik weet wel dat ze tweekleurig zijn en iets kleiner dan Harrisons. Voor Titi hebben we de Cockatiel Hot & Healthy, voor Joe de... uh... ik geloof iets met Paradise Food. Sorry! Ik hoop dat je er iets aan hebt.

quote:
Originally posted by Sue
Jeetje, arme Titi.. Sad Dat is nu ook weer niet de bedoeling! Sad

Fijn dat het met Joe wel goed gaat. Grappig dat hij ook liever pellets had dan trosgierst? Kent hij trosgierst wel? Da's vaak favoriet. Laughing

Oh, hij kent trosgierst zeker! Maar ik heb het idee dat hij het puur voor de destructie gebruikt en er niet echt van eet, hoewel ik daar dan ook weer geen bewijs voor heb. Ik vond het wel leuk om te merken. Misschien had hij erge honger en dacht hij dat zijn pellets beter vulden. Laughing OH! Hij kan trouwens inmiddels uit zijn pootje eten! Het ziet er überschattig uit, zo'n pellet in zijn knuistje. Very Happy We zijn echt heel trots op hem, hij kan dus gelukkig nog alles!

Titi is inmiddels al weer een grammetje aangekomen, het gaat langzaam maar gestaag. Hij is wel weer zijn eigen lieve levendige zelf. Very Happy
Bericht Maandag 5 Mei 2008 6:56 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:07 am
  Berichten van afgelopen: