|
|
|
Titi's mama
Vlieger
| Joe wil geen pellets eten |
|
|
Joe eet zijn pellets niet goed, we hebben nu ook een zak scenic gehaald omdat hij de harrisons compleet weigert op te eten en van de scenic eet hij wel iets. Ik durf het hem ook niet met de harde hand te leren omdat ik bang ben dat hij uithongert. Hij krijgt 's ochtends nog altijd eivoer met fruit of groenten, als ik naar school vertrek 15 harrisons en een heel klein handje scenic, dan rond een uur of 5 een schepje zaadjes (ongeveer een eetlepel) en 's avonds rond 10 uur nog pap. Op de zaadjes valt hij meteen aan, maar ik wil per se dat hij pellets als hoofdvoeding accepteert. De pap wil hij nog wel, maar dat komt misschien omdat hij van een eetlepel zaadjes niet vol zal zitten. Is er nog een manier waarop ik hem meer kan 'dwingen' om pellets te eten? Titi eet ook alleen maar zaadjes en daar ben ik al niet gelukkig mee, maar die eet helemaal niets dan zaadjes en heel af en toe wat groenten. Joe eet zijn fruit en groenten tenminste met smaak op, en op zijn tijd een macadamia of palmnoot gaat er zeker goed in. Het zijn alleen de pellets die hij niet wil. Iemand tips om dit gedrag te veranderen? |
Donderdag 17 April 2008 10:03 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ha ha Titi houdt je voor de maling. Dat gebeurt heel vaak. je hoeft nit bang te zijn dat ze uitgehongerd raakt, daar laten ze echt niet gebeuren. je moet nu heel consequent zijn en doorgaan met het aanbieden van de pellets. Maak ze desnoods wat nat met vruchtensap of roosvice. wat ook goed lukt is het warme kookvocht van de groenten. gewoon een lepeltje overheen scheppen. dan worden de pellets week en vaak eten ze daar dan goed van.
even door de zure appel heen bijten, vooral jij en vooral niet denken dat het zielig is. als de honger echt heel groot is dan gaan ze vaak vanzelf van de pellets eten. maar zolang jij ze met zaad bijvoert laten ze dat staan wat eigenlijk niet moet. dan manipuleren ze je gewoon en dat is typisch vogel.
succes. |
Donderdag 17 April 2008 1:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Joe wil geen pellets eten |
|
|
Ik denk dat Joe je naar z'n pootjes probeert te zetten. Hij krijgt zo te horen best veel lekkers, en waarom pellets eten als je allemaal lekkere dingen krijgt? Omdat hij nog zo jong is (Sowieso eigenlijk) zou ik wel z'n gewicht in de gaten houden als je 'm wat harder probeert te dwingen. |
Donderdag 17 April 2008 7:54 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik sluit me bij Sue en Alexandra aan...t zijn net kleine kinderen die verenmonsters Ik zou de pellets trouwens ook al geplet door zn pap gooien . Dan lust hij ze vast nog eerder  |
Donderdag 17 April 2008 7:58 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Jongens, ik heb even jullie steun nodig... Ik doe wat hier allemaal staat, namelijk pellets in Joe's pap pletten, in zijn fruithapje pletten, geen zaadjes voeren enz. En bij Titi ook: natmaken met zijn favoriete sapje, geen zaadjes geven enz. Maar echt, ik maak me zo'n zorgen! Ze eten bijna niet, ze zijn me echt aan het uitdagen. Titi gilt nog meer dan anders, misschien van de honger? Joe eet niet eens meer van zijn fruithapje of zijn scenic pellets. Misschien hebben ze samen zitten overleggen. Wie heeft nog meer zijn gaaien over moeten zetten en kan me vertellen of dit normaal is? En een beetje mentale steun geven ofzo? Ben hartstikke bang dat ik ze straks heb doodgehongerd... |
Maandag 21 April 2008 7:46 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoihoi.. Houd je wel hun gewicht in de gaten? Is dat verder wel goed? Zijn ze niet héél veel afgevallen?
Hoe reageer je zelf op hun gedrag? Dring je ze de pellets heel erg op? Probeer het te laten lijken alsof het jou niets kan schelen dat ze die pellets eten. Als je wil checken of ze wat gegeten hebben kan je aan hun kropje voelen. (Dan voel je van die harde stukjes..)
Hier was er ook heftig protest van Zazu toen ik hem (op de harde, en verkeerde manier) overzette. --> Ik gaf 'm anderhalve dag namelijk alleen maar pellets, zonder hem 's avonds iets te geven. (Genoeg voor het slapen gaan)
Het is normaal hoor dat ze flink gaan klieren. Kijk ook hier maar: http://www.parrotbunch.com/pellets.htm |
Maandag 21 April 2008 8:02 am |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
Nou ik heb het pas gister voor het eerst gedaan, dus afgevallen zullen ze nog niet zijn. Titi zat net wel in zijn bakje te graven, maar er zitten geen zaadjes in. Ik geef ze 's avonds een klein beetje zaad, niet genoeg om vol te zitten, maar zodat ze sowieso iets in hun maagjes hebben. Ik kan trouwens bij Titi niet aan zijn krop voelen, dat is hij niet gewend en dan gaat hij bijten. Bij Joe is het geen probleem. Joe woog zaterdag 423 gram en Titi weegt al tijden een stabiele 48 gram. |
Maandag 21 April 2008 8:14 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah oké. Probeer het nog even vol te houden. Als hun gewicht met meer dan 10-15 procent daalt, probeer dan op een andere manier over te zetten.
Het gaat je echt wel lukken. Probeer het gegil van Titi te negeren, hij is het gewoon niet eens met de gang van zaken.
Sterkte!
PS Probeer ze twee soorten pellets aan te bieden. Dan kunnen ze kiezen tussen twee soorten 'kwaad'  |
Maandag 21 April 2008 8:21 am |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Ik ben net thuis uit school en zie vol trots pelletkruimels bij Joe's bakje liggen. Hij eet wel altijd eerst de rode scenic op, maar goed, hij heeft gegeten. Bij Titi dacht ik een aangetastte Harrisons te zien. Joe had een fikse hoop gedraaid, dus dat zit ook goed. Bij Titi zat er geen 'wormpje' in, alleen wit 'water'. Maar hij is nu pas 2 dagen bezig, dus ik hoop dat hij straks nog wat gaat eten zodat ik het kan zien. Hij had vanochtend wel een 'wormpje'. |
Maandag 21 April 2008 12:20 pm |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
Titi heeft pellets gegeten! Hij heeft een stukje van een Harrisons afgebroken en ik zie verkruimelde Scenic liggen. Ook had hij een drolletje met een wormpje, dus het zit goed.
En het feit dat ik nu net, 3 seconden geleden, opzij kijk en meneer uit zijn bakje zie eten, wil natuurlijk ook wat zeggen.
Deze mama is trots op haar ventjes! |
Dinsdag 22 April 2008 10:55 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
zo zie je maar weer de aanhouder wint. ze hebben nu gemerkt dat mekkeren geen zin heeft en er geen ander voer komt. goed van je dat je doorgezet hebt. |
Dinsdag 22 April 2008 1:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wow! Wat goed dat je hebt doorgezet!!! Echt geweldig dat ze nu alletwee pellets eten.
Probeer ze de komende weken eventjes op pellets alleen te houden. (Een weekje is misschien al genoeg?) Dit om ze echt de pellets goed te laten eten voordat ze weer andere dingen krijgen.  |
Woensdag 23 April 2008 8:31 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Goed gedaan Is eerst ook best even naar om vol te houden, maar t gaat vrijwel altijd goed  |
Woensdag 23 April 2008 7:56 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Nou ja, vooral Titi zeurt nog erg om ander eten. Ik denk wel dat dat over zal gaan, maar soms moet ik me echt inhouden om hem niet toch iets te geven. Tot nu toe is het wel goed gegaan, maar ik geef ze 's avonds toch nog steeds zaadjes. Joe omdat hij dat gewend is (hij eet beter van de pellets dan eerst) en Titi omdat hij wel van de pellets eet, maar ik weet niet zeker hoeveel ze binnenkrijgen. Zaterdag is het weer hun verwendagje en krijgen ze meer zaadjes. Dan kunnen ze weer even dikzakjes worden.  |
Donderdag 24 April 2008 6:15 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Oef, moeilijk is dat he.. Nog eventjes doorzetten hoor. Probeer ze 's avonds iets minder zaad te gaan geven, zo goed als niets en hun gewicht heel goed in de gaten te houden. Het helpt als je net voor het slapen gaan de lichtjes al heel erg dimt en ze zo de kans geeft om alsnog eventjes van de pellets te eten omdat de zaadjes toch echt niet meer gaan komen.
Zijn ze niet heel erg afgevallen?
Ik zou de verwendag eventjes uitstellen totdat vooral Titi de pellets zonder gemorrel eet en ze het eigenlijk met pellets af kunnen. --> Om te voorkomen dat je met eigenwijze Titi weer van voor af aan moet gaan beginnen. |
Donderdag 24 April 2008 7:51 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:07 am
|
|
|
|
|