Jos en zijn ups en downs

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Remco,

Bedankt voor je reactie. Jos is ondertussen gewiekt (zie dagboek) maar vliegt nog steeds Stom! Stom! Niet meer zo hoog maar hij kan nog vliegen. Ondertussen stapt hij al terug op mijn hand op, ben zekerder geworden en dat scheelt wel. Ik had schrik van zijn beten maar daar heb ik me terug over kunnen zetten en heeft dan ook geholpen. Deze morgen was een doorbraak in de ellende. Hoop dat het zo mag blijven maar we zien wel. Hij stapte netjes op, vrij onzeker maar hij deed het wel direct en zonder te doen alsof ik hem in zijn kooi "gooide" stapte hij netjes terug op zijn stok in zijn kooi. deze morgen was dus een succes.

Van harte bedankt voor je reactie.
Bericht Zondag 29 November 2009 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

dat is heel positief nieuws en ja.. als jij bang bent voor zijn bijten, dat voelt hij drommelsgoed natuurlijk en dat zal ook een boel schelen als je gewoon uitstraalt, kom maar op hoor.. ik ben niet bang voor jou.
Bericht Zondag 29 November 2009 2:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

kllpt Ellen. Ik heb hem een tijdje op mijn arm alleen laten opstappen en ik moet zeggen dat hij daar alleen maar onzekerder van werd. Dus, vandaar dat ik het toch terug heb geprobeerd,als ik me zeker voelde om mijn hand aan te bieden. Hij heeft me nog gebeten maar niet meer zo hard en was maar in het begin, voorlopig stapt hij goed op, hopelijk mag het zo blijven. Nu zijn "jij GOOIT me in de kooi-gevoel" er helemaal uitkrijgen en dan zitten we weer helemaal goed. Want zo doet hij wel, geen idee waar hij het van haalt maar het één kwam na het andere en hij maakte zichzelf bang
Bericht Zondag 29 November 2009 3:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Op zich zou hij best van de kooi naar de boom en van de boom naar de kooi kunnen vliegen zodat hij niet meer op hoeft te stappen.

Dus zou je ook kunnen zeggen dat je het opstappen achterwege laat.

Maar als hij vliegt en van frustratie uit de lucht gaat aanvallen ben je nog verder van huis.

Daarom is het ook belangrijk dat je volhoudt en toch doorzet met opstappen want het is de basis voor de rest.

Succes, misschien is het een soort peuterpubertijd en is het over een paar weken weer over, ik hoop het voor je.
Bericht Zondag 29 November 2009 4:57 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is het inderdaad net wat ik niet wil, dat hij zelf alles gaat beslissen want tenslotte heeft hij er nooit een probleem van gemaakt.

Hij mag van hier naar daar vliegen hoor, no prob maar als het tijd is om terug in de kooi te gaan dan is het op te stappen en dat is net waar hij ineens zo'n probleem van maakte en nog erger deed alsof ik hem mishandelde zeg maar.
Vandaag ging wel goed, kon ik terwijl hij opstapte en ook nog bleef zitten samen met hem lekker buiten kijken aan het raam (de voorbije weken vertikte hij dat en ging ervandoor) heb hem ook om gewoon kleine dingetjes laten opstappen vandaag en ging allemaal heel goed en voor het eerst ging hij rustig terug zijn kooi in en niet als een gek die schrik heeft om nagetrapt te worden Shocked
Misschien is er na zijn bezoek aan Hedwig toch een belletje gaan rinkelen, wie weet.
Bericht Zondag 29 November 2009 7:02 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wat super fijn om te lezen dat Jos zich beter gedraagd!! Ik wist wel dat jouw mannetje dat wel kon!! Nu ben ik zelfs een beetje trots dat Jos het zo goed heeft gedaan terwijl ik hem nog nooit in het echie heb meegemaakt. Ben zo blij voor je!!!
Bericht Zondag 29 November 2009 9:12 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oooo, wat lief van je. Maar geloof me. Jos is nu niet meteen het grijsje dat je zo direct kennis wil mee maken Twisted Evil Twisted Evil Laughing Laughing

Morgen zien we wel weer, in elk geval is hij vandaag erg druk met spelen, leuk dat weer te zien.
Bericht Zondag 29 November 2009 9:34 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Tuurlijk zou ik Jos wel willen kennen! Hij is (buiten zijn downs dan) wel een voorbeeld gaaitje voor mij hoor! Hij was de reden dat ik Joris heb genomen, omdat ik Jos zo leuk vond en zag hoe leuk grijsjes kunnen zijn. En ik heb geen moment spijt gehad dat ik mijn lieve Jorisje heb en dat heb ik aan jouw Jos te danken!

Fijn dat hij zich weer lekker aan het vermaken is. Heerlijk om te zien weer lijkt me dat!
Bericht Zondag 29 November 2009 9:41 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aaaa, dat is echt mooi van je hoor. Hartje

Nu maar gewoon hopen dat zijn down terug naar up maar gaan, dat zou voor mij een opsteker en een rustmoment zijn eigenlijk. We blijven ons best doen hoor, dat is een feit, nu moet hij gewoon een beetje meewerken.

Joris is dan ook een schatje joh, die is een meer gewend ook als Jos, dat doet ook veel. Wij hebben Jos wel TE veel beschermd toen ie klein was, dat is onze fout geweest bij onze eerste lieverd Embarassed
Bericht Maandag 30 November 2009 8:53 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn om te lezen Sarah dat Jos zich weer beter gedraagt. Super voor jullie maar ook voor hem natuurlijk Veertje
Bericht Dinsdag 1 December 2009 7:02 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank je Esjo. Het blijft hard werken want we zijn er nog lang niet hoor maar hij kan niet meer zo goed vliegen als ervoor dus dat scheelt al wel. Hij stapt al weer op zonder bijten al blijft dat toch elke keer wel afwachten en gaat hij eerst ff lopen op zijn kooi of boom maar ik zeg dan wat harder "stap op!" en dan stapt hij op. Dat hebben we dus al terug. hij is verre van zeker hoor terug maar dat komt hopelijk terug met er mee verder bezig te zijn. Voorlopig laat ik hem dus niet verder wieken als het niet nodig is want na een paar maanden moet het toch weer en kan ik het dan weer laten doen.
Bericht Woensdag 2 December 2009 9:01 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:08 am
  Berichten van afgelopen: