Joske is weer bang

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
stephen
Ervaren vlieger

Joske is weer bang  Reageer met quote  

hoi zoals de titel al zegt is joske weer bang geworden, alweer voor de 5e keer.
hij was weer goed tam geworden en hield ervan om gekroeld te worden en gaf kusjes enzo. hij zat zoals gewoonlijk na het spelen op mijn schouder, dat doen we iedere dag en dat gaat altijd zonder problemen.
nu vandaag zat hij weer op mijn schouder zijn veren te poetsen, we waren daarvoor aan zijn schrik aan het werken geweest da was bijna helemaal verdwenen je kan dan een bom langs hem laten ontploffen zonder dat hij reageerd en nu was ik naar de tv aan het kijken en daar werd gewoon geschoten zoals in bijna alle films waar wij samen naar kijken niet dat het de eerste keer was ofzo en opeens begon hij te gillen en fladerde hij weg en dat is meestal het teken dat het om zeep is ik heb hem toen voorzichtig opgepakt en in zijn kooi gedaan in de hoop dat het over zou waaien maar niet dus hij is dus officieel weer bang van iedereen en alles.
ik heb al vele technieken geprobeerd om hem tam te mken maar altijd wordt hij terug bang door iets onozels dat hij iedere dag 5 keren hoor of ziet, weet hier iemand raad op?
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 7:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

oja dat is wel heel vervelend zeg ik zou ok niet weten wat je er tegen kan doen helaas en wat vreemd dat ie zomaar opeens van dat geluid schrok heel veel succes met het terug tam maken Sad
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: joske weer terug bang  Reageer met quote  

Nee he, wat jammer weer. Joske's gedrag lijkt veel op dat van een kaketoe. Die kunnen ook ineens ergens van schrikken waarvoor ze anders niet bang zijn. Heel vreemd.
Hoe heb je de vorige keren gereageerd als hij ergens weer bang van werd? Ook in de kooi gedaan? Of ben je toen meteen verder gegaan?
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 8:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Best wel moeilijk vind ik. Je kan zeggen gewoon doen alsof er niks aan de hand is maarja, moet je natuurlijk wel je gaaitje bij je zien te houden, het mag ook geen pittbul worden omdat hij schrik heeft natuurlijk. Ik kan het eerlijk gezegd niet zo goed zeggen. Onze Jos schrikt ook wel regelmatig maar hij vergeet ook heel snel weer en ik doe dan wel gewoon verder en als hij dan bij me komt dan laat ik hem ook gewoon alles doen zoals anders. Fladdert hij van me af of van zijn playtop af als hij schrikt, dan laat ik hem ff doen op de grond, daar zit hij helemaal niet graag maar ik ga hem niet van de grond "redden" zeg maar, eer hij bij me is weet hij soms al niet meer waarom hij weggefladdert is en eens hij terug op mijn arm zit doet hij helemaal normaal maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou Joske ook zo is, elke gaai kan anders reageren natuurlijk.

Hoe is Joske vandaag?
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja ik weet het maar dan is hij helemaal in paniek en dan gilt hij en dan rent hij weg en dan doe ik hem meestal in zijn witte kooi boven (da is een kleinere kamer en die kooi kent hij ook beter) en dan wordt het telkens wel iets makkelijker om hem tam te maken want in het begin was het helemaal tam maken en nu kan je dan terug (in zijn kooià) over zijn snavel wrijven enzo en dan komt hij na verloop van tijd weer in zijn normale doen. ik reageer dan rustig, ik neem hem na een minuut op en dan is hij voldoende gekalmeerd om hem op te pakken.
hij is vandag al weer gekalmeerd maar hij heeft nog steeds schrik en als ik bij hem in de buurt kom dan krijg ik weer zo'n klein gedempt gilletje maar het gaat al weer wa beter
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waarschijnlijk dat hij de link van het schrikken met jou legt van die knal dan, weet het niet hoor, gek is het toch wel dat hij zo doet elke keer. Moeilijk te doorgronden toch hé. En wat als iemand anders in de buurt komt? Gaat ie dan ook gillen of is het enkel bij jou?
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 1:16 pm
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zat hij veren te poetsen toen hij schrok? Of is het megelijk dat hij zat te dutten op je schouder en schrok, omdat je iets ging verzitten of zo of mogelijk de knal van het schieten hem verraste in zijn hazenslaapje?
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 6:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe reageer jij als hij zo'n piepje maakt? Schrik je daarvan? Houd je dan rekening met hem? (Zichtbaar voor hem?)
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 7:01 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het kan ook een ander geluid zijn geweest dat voor ons niet goed te horen is. Vogeltje heeft ook duidelijk geluiden waar hij niet tegen kan. Het punt is dat je het niet altijd kan voorkomen, helaas. Ik hoop voor je dat hij er snel weer overheen is, dat zou voor jullie allebei fijn zijn.
Bericht Woensdag 27 Augustus 2008 6:27 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

euhm joske zat toen gewoon rustig op mijn schouder zijn veren wataant poetsen, hij doet ook zo tegen iedereen, allé zo doet hij vaak tegenover iedereen maar dan valt hij meestal aan mijn moeder kan hij nog een beetje hebben die probeerd zijn liefde meestal af te kopen met druifjes enzo. nu gaat het al weer beter ik lees nu weer vaak sprookjes voor (het enige boekje met tekeningen die ik heb) en dan laat ik hem veel zien enzo en dan komt hij dicht tegen het tralies zien enzo. nu vandaag, vroeger dan verwacht, kwam hij na het verhaaltje naast mij in zijn kooi zitten en hield hij zijn hoofd schijn ten teken dat hij gestreeld wilde worden en nu gaat het al weer beter maar hij is nog wat schrikachtig.
nu over dat hij iedereen bijt behalve mij he dat doet hij ook alleen maar als ik er niet ben, dan wilt mijn ma hem eens strelen en dan bijt hij haar en dan komt mijn ma dat tegen mij zeggen en dan gaik mee en als mijn ma dan haar vinger tussen de tralies steekt mag ze hem gewoon strelen en zodra ik mijn rug draai slaat hij zijn hoofd om en bijt hij in haar vinger.
is dat schijnheilig al eens bij iemand opgevallen want jefke is een allemansvriend en die heeft dat niet
Bericht Woensdag 27 Augustus 2008 8:44 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei.. Het lijkt erop dat hij krijgt wat hij wil hebben als hij je moeder bijt: aandacht van jou.. Sad Zij gaat jou namelijk halen, dat is waarschijnlijk iets dat hij graag wil. Jij bent z'n favoriet. Zou ze evt niet met hem willen werken in een kamer die Joske niet kent? (Douche werkt vaak ook prima) Zonder aaien maar gewoon opstappen?
Bericht Donderdag 28 Augustus 2008 8:36 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

oh ja dat zou ik kunnen proberen maar het probleem is dat hij niet in haar buurt wilt komen behalve als ze iets heeft natuurlijk en wanneer hij juist iets gekregen heeft mag mijn ma hem wel strelen maar dat is maar eventjes
Bericht Donderdag 28 Augustus 2008 10:36 am
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hier heb ik een filmpje gevonden, zo doet joske dan maar dan naar iedereen zo zie je dan dat hij niet te kalmeren is wanneer hij zo'n "aanvalleke" heeft
http://www.youtube.com/watch?v.....re=related
Bericht Donderdag 28 Augustus 2008 4:04 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:08 am
  Berichten van afgelopen: