|
|
|
esjo
Moderator

Och, nu is de één rustig en raakt de ander op dreef
Wel een goed idee om wanneer het zo blijft om Bumba even te laten logeren. Even weer de rust terug laten keren.
Hopelijk gaat het in de loop van deze week alweer beter.
Succes  |
Maandag 16 Maart 2009 8:23 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Pffff dat is allemaal niet niks....hopelijk helpt het!!! |
Maandag 16 Maart 2009 9:56 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat het even wennen is dat hij haar niet meer ziet maar het kan zijn dat juulltje straks gewoon weer antwoord of dat het rustig blijft en bumba er aan went. dan wordt het ook weer beter. het zijn veranderingen voor beiden en daar moeten ze beiden aan wennen. komt wel goed.
zet anders een spiegel in een hoek zodat bumba haar wel ziet maar zij hem niet. kan helpen |
Dinsdag 17 Maart 2009 8:08 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Het lek is boven volgens mij!!!
Het bleef hier maar onrustig. Tot ik ineens een idee kreeg:
de staplaats van kooien wisselen. Juultje in de hoek met de opvangranden eraf en Bumba in het midden, muur aan 1 kant, ook de opvangranden eraf.
Doordat de opvangranden weg zijn kan de kooi vrij strak tegen de muur. Juultje heeft nu 2 goed beschermde kanten van haar kooi. Ze slaapt nu een stuk rustiger, speelt weer meer en ........... er komen weer 3 plukjes veren door en ze blijft daar vanaf.
De logeerpartij van Bumba gaat dus niet door. Eèn kant van de kooi afdekken met plaid is ook niet meer nodig. Ze miste door dat plaid ook de helft van de kamer qua overzicht, dat was ook niet prettig denk ik.
Ik houd jullie op de hoogte. bedankt voor het meedenken allemaal.
groetjes, Nel |
Zondag 22 Maart 2009 6:41 pm |
|
|
esjo
Moderator

Super, dat klinkt goed zeg  |
Zondag 22 Maart 2009 7:19 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik zou:
- De radio aanzetten zodat Juultje minder schrikt van een onverwachts geluid
- Ik zou Bumba en Juultje niet te dicht bij elkaar zetten om overmatige stress te voorkomen
- Ik zou Juultje regelmatig douchen zodat zij minder prikkels heeft om te willen plukken door de geïrriteerde huid die ze nu heeft door het plukken (om ervoor te zorgen dat ze dus weer mooi in de veertjes komt)
- Ik zou goed kijken naar de voeding die ze heeft, dit heeft ook grote invloed op het gedrag, waaronder dus plukgedrag
Kijk maar bij mijn berichten in "Met Luna naar Hedwig". Mijn meyer vernielde haar veren en is nu de mooiste vogel weer geworden! |
Maandag 23 Maart 2009 8:20 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
|
|
|
quote:
Originally posted by Egwene
Ik zou:
- De radio aanzetten zodat Juultje minder schrikt van een onverwachts geluid
- Ik zou Bumba en Juultje niet te dicht bij elkaar zetten om overmatige stress te voorkomen
- Ik zou Juultje regelmatig douchen zodat zij minder prikkels heeft om te willen plukken door de geïrriteerde huid die ze nu heeft door het plukken (om ervoor te zorgen dat ze dus weer mooi in de veertjes komt)
- Ik zou goed kijken naar de voeding die ze heeft, dit heeft ook grote invloed op het gedrag, waaronder dus plukgedrag
Kijk maar bij mijn berichten in "Met Luna naar Hedwig". Mijn meyer vernielde haar veren en is nu de mooiste vogel weer geworden!
Hallo Egwene,
Bedankt voor het meedenken. Wat jij noemt is al aan de orde:
De radio staat elke dag aan;
Bumba en Juultje staan een eind uit elkaar;
Juultje wordt vaak gedoucht;
Juultje krijgt al vanaf ze bij mij woont Harrison's HP, 1x in de week papegaaienzaad, elke dag fruit, elke dag een lekker nootje, verse takken om te slopen etc etc, net als elke vogel hier (3 gaaien, 3 valkparkieten, 2 kanaries).
Ook heeft elke gaai een zgn "voedselverrijker". Een rad waarin ik dus eens in de week het zaad doe en waarvoor ze moeten "werken" om er bij te kunnen. Ook doe ik eens in de week daar een ander merk pellet in, die ze errug lekker vinden.
Dat jij het bovenstaande adviseert betekent voor mij dat ik redelijk op pad ben.
thanks, Nel  |
Maandag 23 Maart 2009 9:30 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je bent heel goed bezig en ik denk dat Juul over haar piek heen is. vanaf zal het beter gaan. je hebt de oplossing gegeven en vanaf nu gaan ze samen weer goed er door. |
Maandag 23 Maart 2009 10:47 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey wat fijn dat er plukjes bij komen en dat het verder zo goed gaat! Gelukkig blijft Bumba gezellig waar ze hoort: Bij jullie!
Ik ben benieuwd of Julltje snel weer in haar veertjes zit. |
Maandag 23 Maart 2009 7:54 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik dacht, ik ga jullie weer eens bijpraten.
Hoe kan een mens zich vergissen en verkeerde besluiten nemen door de lichaamstaal totaal verkeerd in te schatten.
Eind van dit liedje:
Juultje krijgt meer en meer mooie veren terug. En hoe heb ik dat bereikt?
Jullie geloven het vast niet.
Ze zitten bij elkaar in een totaal andere kooi op een totaal andere plek, Juultje bijt goed van zich af, eten uit elkaars snavel, poetsen elkaar. Je gelooft je ogen niet.
Ze spelen, hangen op de kop.
Wat ik ook heb veranderd: Dinky de jardine komt niet meer bij hun op de speeltafel. Dinky heeft nu een kooi met playtop en speelt en bivakkeert daar. Dit gaat prima. Ze zijn allemaal relaxt. |
Dinsdag 26 Mei 2009 8:50 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat super zeg Nel. Fijn voor Juultje maar ook voor jou  |
Dinsdag 26 Mei 2009 9:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, wat een verandering zeg! Wat geweldig voor jullie!!
Was Juultje gestrest vanwege Dinky? |
Woensdag 27 Mei 2009 6:39 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Nee Sue, Juultje werd om de haverklap versiert door Dinky, maar ook door Bumba. Nu alleen door Bumba. Ook werd Bumba steeds weg gejaagd door Dinky.
Momenteel zitten ze allemaal lekker in hun vel. vooral 's avonds is het hier een gekraak van jewelste, al die tevreden vogels hahaha.  |
Woensdag 27 Mei 2009 6:43 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dit is mooi te horen. ik wens het jullie toe. eindelijk een goede verbetering en iedereen happy en tevreden. geweldig. houden zo  |
Woensdag 27 Mei 2009 7:20 am |
|
|
Sarah
Moderator

Wat een goed nieuws, super zeg.  |
Woensdag 27 Mei 2009 8:45 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2