Juultje plukt!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och, nu is de één rustig en raakt de ander op dreef Sad

Wel een goed idee om wanneer het zo blijft om Bumba even te laten logeren. Even weer de rust terug laten keren.

Hopelijk gaat het in de loop van deze week alweer beter.
Succes Troosten
Bericht Maandag 16 Maart 2009 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pffff dat is allemaal niet niks....hopelijk helpt het!!!
Bericht Maandag 16 Maart 2009 9:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat het even wennen is dat hij haar niet meer ziet maar het kan zijn dat juulltje straks gewoon weer antwoord of dat het rustig blijft en bumba er aan went. dan wordt het ook weer beter. het zijn veranderingen voor beiden en daar moeten ze beiden aan wennen. komt wel goed.
zet anders een spiegel in een hoek zodat bumba haar wel ziet maar zij hem niet. kan helpen
Bericht Dinsdag 17 Maart 2009 8:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Het lek is boven volgens mij!!!

Het bleef hier maar onrustig. Tot ik ineens een idee kreeg:

de staplaats van kooien wisselen. Juultje in de hoek met de opvangranden eraf en Bumba in het midden, muur aan 1 kant, ook de opvangranden eraf.

Doordat de opvangranden weg zijn kan de kooi vrij strak tegen de muur. Juultje heeft nu 2 goed beschermde kanten van haar kooi. Ze slaapt nu een stuk rustiger, speelt weer meer en ........... er komen weer 3 plukjes veren door en ze blijft daar vanaf. Cool

De logeerpartij van Bumba gaat dus niet door. Eèn kant van de kooi afdekken met plaid is ook niet meer nodig. Ze miste door dat plaid ook de helft van de kamer qua overzicht, dat was ook niet prettig denk ik.

Ik houd jullie op de hoogte. bedankt voor het meedenken allemaal.

groetjes, Nel
Bericht Zondag 22 Maart 2009 6:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Super, dat klinkt goed zeg Veertje
Bericht Zondag 22 Maart 2009 7:19 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou:
- De radio aanzetten zodat Juultje minder schrikt van een onverwachts geluid
- Ik zou Bumba en Juultje niet te dicht bij elkaar zetten om overmatige stress te voorkomen
- Ik zou Juultje regelmatig douchen zodat zij minder prikkels heeft om te willen plukken door de geïrriteerde huid die ze nu heeft door het plukken (om ervoor te zorgen dat ze dus weer mooi in de veertjes komt)
- Ik zou goed kijken naar de voeding die ze heeft, dit heeft ook grote invloed op het gedrag, waaronder dus plukgedrag

Kijk maar bij mijn berichten in "Met Luna naar Hedwig". Mijn meyer vernielde haar veren en is nu de mooiste vogel weer geworden!
Bericht Maandag 23 Maart 2009 8:20 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Ik zou:
- De radio aanzetten zodat Juultje minder schrikt van een onverwachts geluid
- Ik zou Bumba en Juultje niet te dicht bij elkaar zetten om overmatige stress te voorkomen
- Ik zou Juultje regelmatig douchen zodat zij minder prikkels heeft om te willen plukken door de geïrriteerde huid die ze nu heeft door het plukken (om ervoor te zorgen dat ze dus weer mooi in de veertjes komt)
- Ik zou goed kijken naar de voeding die ze heeft, dit heeft ook grote invloed op het gedrag, waaronder dus plukgedrag

Kijk maar bij mijn berichten in "Met Luna naar Hedwig". Mijn meyer vernielde haar veren en is nu de mooiste vogel weer geworden!

Hallo Egwene,

Bedankt voor het meedenken. Wat jij noemt is al aan de orde:

De radio staat elke dag aan;
Bumba en Juultje staan een eind uit elkaar;
Juultje wordt vaak gedoucht;
Juultje krijgt al vanaf ze bij mij woont Harrison's HP, 1x in de week papegaaienzaad, elke dag fruit, elke dag een lekker nootje, verse takken om te slopen etc etc, net als elke vogel hier Wink (3 gaaien, 3 valkparkieten, 2 kanaries).

Ook heeft elke gaai een zgn "voedselverrijker". Een rad waarin ik dus eens in de week het zaad doe en waarvoor ze moeten "werken" om er bij te kunnen. Ook doe ik eens in de week daar een ander merk pellet in, die ze errug lekker vinden.
Dat jij het bovenstaande adviseert betekent voor mij dat ik redelijk op pad ben. Laughing

thanks, Nel Cool
Bericht Maandag 23 Maart 2009 9:30 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je bent heel goed bezig en ik denk dat Juul over haar piek heen is. vanaf zal het beter gaan. je hebt de oplossing gegeven en vanaf nu gaan ze samen weer goed er door.
Bericht Maandag 23 Maart 2009 10:47 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat fijn dat er plukjes bij komen en dat het verder zo goed gaat! Gelukkig blijft Bumba gezellig waar ze hoort: Bij jullie!
Ik ben benieuwd of Julltje snel weer in haar veertjes zit.
Bericht Maandag 23 Maart 2009 7:54 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ik dacht, ik ga jullie weer eens bijpraten.

Hoe kan een mens zich vergissen en verkeerde besluiten nemen door de lichaamstaal totaal verkeerd in te schatten.

Eind van dit liedje:

Juultje krijgt meer en meer mooie veren terug. En hoe heb ik dat bereikt?
Jullie geloven het vast niet.

Ze zitten bij elkaar in een totaal andere kooi op een totaal andere plek, Juultje bijt goed van zich af, eten uit elkaars snavel, poetsen elkaar. Je gelooft je ogen niet.
Ze spelen, hangen op de kop.

Wat ik ook heb veranderd: Dinky de jardine komt niet meer bij hun op de speeltafel. Dinky heeft nu een kooi met playtop en speelt en bivakkeert daar. Dit gaat prima. Ze zijn allemaal relaxt.
Bericht Dinsdag 26 Mei 2009 8:50 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat super zeg Nel. Fijn voor Juultje maar ook voor jou Veertje
Bericht Dinsdag 26 Mei 2009 9:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, wat een verandering zeg! Wat geweldig voor jullie!! Veertje
Was Juultje gestrest vanwege Dinky?
Bericht Woensdag 27 Mei 2009 6:39 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Nee Sue, Juultje werd om de haverklap versiert door Dinky, maar ook door Bumba. Nu alleen door Bumba. Ook werd Bumba steeds weg gejaagd door Dinky.

Momenteel zitten ze allemaal lekker in hun vel. vooral 's avonds is het hier een gekraak van jewelste, al die tevreden vogels hahaha. Laughing
Bericht Woensdag 27 Mei 2009 6:43 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dit is mooi te horen. ik wens het jullie toe. eindelijk een goede verbetering en iedereen happy en tevreden. geweldig. houden zo Veertje
Bericht Woensdag 27 Mei 2009 7:20 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een goed nieuws, super zeg. Veertje
Bericht Woensdag 27 Mei 2009 8:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:08 am
  Berichten van afgelopen: