kaal plukken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij is dat van de gewone wilg, dat met die aspirine. Daarom zijn Amerikanen soms wat huiverig, omdat er aspirine uit de bast gewonnen zou kunnen worden.
Bericht Maandag 30 Juli 2007 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dus de treurwilg mag wel gewoon?
Dat zou top zijn, er staat een heel grote voor ons huis Very Happy
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=4161

Ik heb even gezocht, maar kan niet vinden WAAROM treurwilg niet mag en gewone wilg wel??...misschien weet Danny het, die ook in dat topic heeft gereageerd?

Ik heb trouwens ook een oud topic gevonden waarin staat dat asperine vroeger werd gewonnen uit de bast van wilg, maar schadelijk lijkt me het niet hoor....Mijn verzorgpaard kreeg bij een blessure elke dag een stapel wilgentakken om te eten als natuurlijke pijnstiller...(even off topic)
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 11:02 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank je Laura.
Eens even afwachten of Danny weet waarom.
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 11:06 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zeg,dat het niet mag,omdat ik dat hier op het forum heb geleerd. Very Happy
Gebruik de zoekfuctie maar eens. Wink
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
asperine vroeger werd gewonnen uit de bast van wilg, maar schadelijk lijkt me het niet hoor....Mijn verzorgpaard kreeg bij een blessure elke dag een stapel wilgentakken om te eten als natuurlijke pijnstiller...(even off topic)

Tja, het leek mij ook niet schadelijk maar je weet hoe sommige Amerikanen kunnen zijn. Embarassed
Heb het tevens nagevraagd bij Hooi en het mocht gewoon..
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 8:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, super zeg. Dan hoef ik alleen nog maar de straat over te steken om wat takken te knippen. en die is zo groot, dat valt echt niet op. Laughing Laughing Laughing
Wat zullen Sammie en Moos daar ook blij mee zijn Laughing
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:31 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Heb het tevens nagevraagd bij Hooi en het mocht gewoon..

We hebben het nu over de treurwilg?
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:36 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, over de treurwilg. Triest hé Laughing
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, over de gewone wilg.. Smile Zit ik weer te slapen? Sad
Bericht Woensdag 1 Augustus 2007 12:27 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Dus wat jij hebt nagevraagd bij Hooimeijer is de gewone wilg, en van de treurwilg weten we niet of hij wel/niet mag en waarom?
Bericht Woensdag 1 Augustus 2007 8:28 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Treurwilg wordt afgeraden, maar de reden kan ik niet terugvinden...gewone wilg mag wel...
Wil je het zekere voor het onzekere nemen...treurwilg laten voor wat ie is!!

In de topics die ik terugvond stond wel dat het niet mocht, die treurwilg, maar elke keer zonder uitleg... Confused Toch gek, het is dezelfde familie....
Bericht Woensdag 1 Augustus 2007 11:02 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jammer, maar goed, ik neem liever het zekere voor het onzekere
Bericht Woensdag 1 Augustus 2007 11:06 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Dus wat jij hebt nagevraagd bij Hooimeijer is de gewone wilg, en van de treurwilg weten we niet of hij wel/niet mag en waarom?

Gewone wilg mag wel. Ik had het toen gevraagd omdat ik dat had gehoord van aspirine.
Bericht Woensdag 1 Augustus 2007 10:19 pm
porki
Eitje

bijten  Reageer met quote  

Hallo,
Mijn dwergpapegaai bijt ook terwijl hij verder best wel tam is hij komt bij je op je hand zitten en hoofd speelt met de kinderen pikt ze de pennen en potloden af ha ha hij is echt nergens bang voor,maar weet je wat wij doen wij hebben onze wintertrui aan dan voel je het niet zo erg ziet wel gek uit maar ja ik vraag me wel af of hij dan blijft bijten of dat hij het zo ook af leert.
Bericht Zaterdag 15 September 2007 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:08 am
  Berichten van afgelopen: