|
|
|
Love_Blinkey
Kuikentje
| Karakter van jou Gaai? |
|
|
Hey
Zoals het topic al zegt, wat is het karakter van je gaai? En vermeld dan ook het ras erbij..
Ik kan het alleen voordoen met me Poes want een gaai heb ik nog niet
BLINKEY
: huiskat, Lief speels heel ontdeugend maar zal nooit een stap fout doen, nooit boos, klimt altijd in kasten en blijft dan uren zoek!  |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:53 am |
|
|
Bart
Net uit het ei
|
Nou Bart van mij is super lief, ook wel eigenwijs en probeerd je vaak uit met zijn geroep!! Bart is een Congo grijzeroodstaart van 6jr. en vliegt nu lekker rond af en toe op me schouder om even mee te internetten Hij zit nu op de keukenstoel in zichzelf te kletsen, en te vloeken mijn zoontje staat erbij te klappen !! |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:57 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco is een venuzeula amazone erg zachtaardig en een eigenwijze clown
van drie jaar
gompie is mn pitbultje (hij zit nog in de wenfase)het is een blauwvoorhoofd amazone jaar weet ik nietmaar is wel een lief beestje denk als ie eenmaal aan me gewend is
naar mn vriend toe is het een engel verder is ie een rustige acrobaat en dat met maar 1 pootje dat blijft me verbazen hoe hij kan klimmen en gek doen zonder te vallen  |
Vrijdag 9 Maart 2007 12:45 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
He dit is leiuk!
Tommy, timneh grijsje, wildvang
Relaxt, straalt overwicht uit en is dus de baas in huis (over de vogels dan ) soms mega vrolijk speels , druk en gek, erg lief, schattig, laat duidelijk merken dat hij t leven geweldig vindt en van wie en wat hij houdt en hij is wijs. Ja, Tommy is
echt
zo'n wijze grijze maar heeft wel degelijk zn onzekerheden en is dan ook verrekte schattig. schouders trekken, beetje onzeker loeren of t welgoedkomt enzo (stt niet zeggen hoor dat ik dat lieflijk vind, ik laat dat nml niet merken ) Hij houdt erg van auto rijden, fietsen en uitstapjes naar bv t bos, strand of winkels...vooral OP de winkelwagen of de lopende band en dan bemoeien met de boodschappen is leuk Vindt Guano trouwens ook leuk...maar die sloopt echt de verpakkingen open als hij weet dat t lekker is
Guano, weddels aratinga, en Tommys aller beste vriendje.
beetje wispelturig, soms humeurig, beetje mopperkont of bijterig, maar nooit lang. Hij wisselt dus snel van stemming. Dat is ook een voordeel, want hij blijft niet dingen kwalijk nemen ofzo. Hij is heel erg vrolijk ,enthousiast, lief, aanhankelijk en knuffelbaar, speels en leert graag trucjes...waar hij dan reuze trots op is en die hij graag heel stoer laat zien aan de andere vogels met een houding alsof zij dom zijn Maar deze stoere kan soms ook ineens heeeeel erg de scheitert uit hangen en duikt dan met 1 keiharde gil zo mn shirt in om stiekem over de rand van mn kraag ofzo te loeren Guano is gewoon heel direct in zn reacties en erg duidelijk in wat hij vindt , voelt en wil.
Chicory, roepnaam Chico, valkparkiet
Naief!!! Ohh zo naief en vrolijk..echt ENORM vrolijk . Chico is het zonnetje in huis en zingt altijd liedjes. Is iedereens vriendje, vind alle mensen leuk ..dus ook vreemden. Hij bespringt je direct om dan op onderzoek uit te gaan..haren te plukken, puisten te verwijderen, brillen te testen en daarna keihard in je oor te gaan zingen Moest hij nu voor t eerst een naam krijgen dan heette hij waarschijnlijk Sinne (fries voor zon) Zomer of op zn fries Simmer Hij ruikt ook naar de zomer
Pepper, wit oog aratinga en vriendin van Chico
Neurotisch , beetje onzeker en wat humeurig, maar wel vrolijk en verrassend in de speeltjes die ze kiest (een geluiden ding voor babys dat dan keihard gaat loeien of knorren ) Ook doet ze graag erg agressief met dingen zoals papier of stukjes fleece stof. Eerlijk gezegd is ze soms ook een beetje mevrouw kenau als t om Chico gaat. Echt zo van "rot op das mijn man. Chico, hou op te zingen voor hun!!!" Hahaa, maar dat boeit Chico niks..die zingt immers de rest van de tijd keihard in Peppers oor. Pepper houdt van buiten zijn en zich vrij te voelen. Ze is niet echt bang en stapt ook wel goed op...maar haar hart ligt niet bij mensen, maar bij de vrijheid. t Is dan ook lang een voliere vogel geweest.
Vlinder , kleine vasa papegaai
Die is GEK! Een echte adhd vogel..nooit normaal, maar altijd overdreven. Niet nadenken, maar direct op zn eigen overdreven..vaak struikelende manier reageren, of t nou schreeuwen, vrolijk, bang, schrikkerig, boos of lief is...alles doet hij zo overdreven. Kan heeeelll gek doen bij t spelen, maakt t liefst een grote bende en gooit alles door de lucht...echt alles . Stalkt je overal en bespringt je of beklimt je alsof hij op survival is. Soms gaat dat gepaard met minder leuke, zeer luide kreten of een opzettelijke val naar beneden.
Raced door t gras op zn buik en doet dan dus ook knettergek, slingert in je haar als een aap...bijt soms (perongeluk) keihard om zich vast te houden, pest de andere vogels een beetje TE veel. Maar is erg aanhankelijk en als hij
eindelijk
gaat slapen...dan hoor je hem zachtjes vanonder zn vleugel de dag door miepen en bliepen Zonnebaden doet hij ook op zn vasas...liggend op zn zij, of met de vleugels wijd...echt prachtig om te zien Vlinder kan je vreselijk amuseren...maar ook t bloed onder de nagels vandaan halen
Gino, vasa, broer van Vlinder
totaal anders Nadenkerig, schrikkeriger, leergieriger, maar ook minder knuffelbaar . Hij is langggg niet zo overdreven (gelukkig, want anders werden wij ook gek ) Hij houdt wel net als vlinder van zonnebaden en stalken. Ook hij zoekt je altijd op om bij je te zitten, maar doet dat dan redelijk normaal...gewoon om bij je te zijn en te kijken. Minder puntje is soms dat hij snel is...erg snel...en daarbij gewoon dingen steelt Iets uit je handen ofzo..roets en weg is hij. Gino vliegt ook goed...zelfs als hij gewiekt is vliegt hij binnen de kortste keren... in tegenstelling tot Vlinder die nog nooit gevlogen heeft.
ander punt is t geluid...hij en Vlinder kunnen een hels kabaal maken en dat vinden we echt niet leuk Tsja, de vasas ben ik bewust aan begonnen, ik wist dat t een onbekend avontuur was...maar mann...ze houden je wel bezig en ik raad ze niet 123 aan...juist niet , en toch hou ik erg van ze
Op dit moment word ik dus steeds besprongen, behangen , bebeten en beklommen door Vlinder en vanachter bestudeerd en mn rug soms besprongen door Gino
Max ,geelvoorhoofd amazone
Lief, rustig, oud en al een beetje krakkemikkig in zn bewegingen
Erg blij met onze aanwezigheid en laat dat merken met zn geluiden (die soms wel eens heel luid kunnen zijn als iedereen binnenkomt ...en vooral als hij freddy hoort haha ) Hij is een smulpaap geworden van alles wat groente en fruit heet en is dol op een warme douche. Geniet van de andere vogels als t een beetje rustig blijft . Vindt t heerlijk om buiten te zijn, een takje te knagen of wat om zich heen te kijken. Ook een uitstapje stelt hij op prijs en is dan ook heel makkelijk. Max is gewoon een oudje zonder gedoe of geklier...gewoon t leven nemen zoals t is en genieten van kleine dingen  |
Vrijdag 9 Maart 2007 1:52 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Jip,caique, een echte pitbull,maar ook heel lief.
Ook wel heel aanhankelijk,doet niets liever dan surfen.
Sam,caique,lief speels gaaitje,maar ook een pibulletje,vooral tegen Senna
Pipo,rose kakatoe,echt wijfie ,kroelkontje,maar laat het supergoed blijken,als je niet het goede plaatsje kroelt.
Kluk,rose kakatoe,superspeels en leergierig,en naar mijn inziens echt een lieverdje. Lin vind hem vaker niet zo lief. maar wat pipo ook heeft,superslopers!!
Coco,grapjas eerste klas,en een beetje nerveuse gaai,maar wel super lief.
Senna,nog een hele nerveuze gaai,wordt het liefste gekroeld. |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:03 pm |
|
|
Love_Blinkey
Kuikentje
Zodeju! Wat heb jij een hoop vogels Tommy
Gezellige boel bij jou dus! Leuke verhalen heb je geschreven voorral Vlinder  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:04 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk om je papegaaien eens te verwoorden i.p.v met foto's te laten zien hoe die is.
Herman is een lief, zelfstandig vreetzakje. Hij mag ontzettend graag spelen en kan zich dan ook uren vermaken met allerlei speeltjes. Hij mag graag bij je zitten maar niet te lang want dan moet hij alweer op ondekkingreis.
Hij is wel wat angstig als er vreemde mensen komen maar met wat geduld kunnen die hem toch ook wel benaderen.
Hij voert hele fluit concerten met hemzelf en met ons en brabbelt (onverstaanbaar) erop los.
Een super gezellig kameraadje voor zowel mij als mijn man.
Buiten in de tuin is hij helemaal in zijn element. Luisterend naar alle vogeltjes die hij vervolgens probeert na te doen. Heerlijk soesen in de zon en als het echt warm is lekker in de schaduw.
Hij blijft eigenlijk meestal netjes op zijn kooi of boom maar af en toe springt hij eraf en gaat op zoek naar je om dan vervolgens via je broekspijpen omhoog te klimmen.
Kortom een heerlijk ding die onze harten heeft veroverd  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:08 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Owhhh Herman klinkt als een heerlijk ideaal papegaaitje esther
quote:
Zodeju! Wat heb jij een hoop vogels Tommy
Gezellige boel bij jou dus! Leuke verhalen heb je geschreven voorral Vlinder
Ja, ik geloof t graag..Vlinder klinkt natuurlijk reuze grappig...en dat is hij ook . Maar hij is vaak ook wel ERG vermoeiend hoor Zeker in combinatie met de anderen...7 is nml best wel heel gezellig, maar met 2 van die zwarte veeleisende gekken erbij ook druk Ik zal heeeelll eerlijk zijn...met wat ik
nu
weet had ik die keuze denk ik niet gemaakt En toch ist ook weer een mooie ervaring Iig is 1 ding voor t eerst
echt
zeker...er komt er geen meer bij  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:30 pm |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Tommy
Iig is 1 ding voor t eerst
echt
zeker...er komt er geen meer bij
Wat moet ik dan als ik straks weer een kraaitje vind  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:35 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoho , daar is altijd tijd voor!!! Dat is tijdelijk en daar heb ik ook altijd rekening mee gehouden Zoiets wil ik gewoon altijd kunnen doen.  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:41 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
[/i] zeker...er komt er geen meer bij
heel zeker???
nee,hoor grapje. |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:42 pm |
|
|
esjo
Moderator

Gelukkig maar. Al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is.
Maar gezien het aantal kraaien hier ben ik bang van wel.  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:43 pm |
|
|
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
|
|
|
ik begin met die ik het langste heb
Coco oftewel Cocootje grijze roodstaart
3 lentes jong... ik kan alles met dat schatje e is heel vrolijk... en behoorlijk druk... schreeuwen is ze erg goed is heel goed.. haha
coco is een heel eenkennig grijsje.. mn vriend mag wel bij em komen.. maar das het ook mee gezegt !! mn moeder vind ze ook wel oke..
ze is ook heel schrikkerig
maar al met al een super gezellige vogel!
charlie.. grijze roodstaart..
19 jaartjes... erg rustig... vind alles wel goed.. maakt nergens een probleem van... praat heel lief.. en super gek op cocootje
wel is charlie heel erg dominant op de kooi..
zodra hij op de gron d is mag ik hem aaien en komtie wel op mn hand..
ook als ik boos op coco ben komtie heel hard op me afstormen van GEKMENS BLIJF VAN MN MEISJE AF
mag ik Rocco ook al mee tellen ?
Rocco grijze roodstaart... 20 jaar
die na omstandig heden morgen bij ons komt wonen...
waar ik super blij mee ben
ik ken rocco een klein weekje nu en zoals ik hem ken...
rustige vogel vind alles ook wel goed... kan super mooi kletsen en fluiten.. en stapel gek op mannen..!!!! dus zou mij benieuwen  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:47 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Danny
quote:
[/i] zeker...er komt er geen meer bij
heel zeker???
nee,hoor grapje.
Heeeeelll zeker. Al staat er hier iemand met een hyacint ara voor de deur...hij komt er niet in . Tenzij hij alleen even naar t toilet wil of moet bellen  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:47 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
wl eerst vragen of gaai getest is he???  |
Vrijdag 9 Maart 2007 2:49 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende