|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Kerstboom optuigen |
|
|
Vandaag was de grote gezellige dag (ondanks dat ik hartstikke ziek ben) van het optuigen van de kerstboom. In sommige gezinnen hoor ik wel eens dat dit met veel ruzie, hectiek en trammalant gepaard gaat, maar hier is het altijd rustig en vredig en gezellig bij het mooi en kerstklaar maken van de kamer.
Gogo heeft zijn eerste kerst hier dit jaar. En dat hebben we geweten! Van het mooie rustige en vredige optuigen van de kerstboom, werd het voor hem een grote schreeuw en gilpartij! Gogo eet sowieso vrij slecht vind ik (in die zin dat hij niet eet als ik er niet ben...lekker handig...NOT) en nu was ik er wel, maar at hij niet totdat de rust weer gekeerd was. Aangezien wij de boom niet in een uurtje hebben staan, maar daar al gauw een uur of 4 mee bezig waren, was het dus groot feest met onze gilkip.
Eigenlijk vond ik het voor hem nog bijna het zieligst, want hij zat zichzelf helemaal gek te maken. Natuurlijk hebben we hem op een gegeven moment maar even ergens anders neergezet. Hij had er zelf namelijk ook last van. Maar dat weerhield mijn mannetje niet om te gillen en te schreeuwen...
Nu alles klaar is, is de rust wedergekeerd. Hij heeft lekker zitten smikkelen en tevreden zitten snavelknarsen...maar wat een gilpartij...
Reageren jullie gaaien ook heftig op het optuigen van de kerstboom of soortgelijke evenementen? Of is mijn lieve Gogo daar een bijzondere in? |
Zondag 14 December 2008 7:58 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kerstboom optuigen |
|
|
Oei, wat naar dat het zo'n gilpartij was. Gilde Gogo echt paniekerig? Of was hij erg druk? Er zit namelijk nogal verschil in gillen en gillen.
Hier laten ze wel even van zich horen maar dat is vooral omdat er telkens in en uit gelopen wordt. Doos de kamer in, doos de kamer uit. Zakken uitgeklopt, stofzuiger erbij etc etc. |
Zondag 14 December 2008 9:45 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Wat jammer dat hij het niet leuk vond. Hier gaat het altijd wel goed, maar omdat ik in de winter nooit wiek was er soms wel frustratie omdat Vogeltje er als de kerstboom er stond minder vaak uit mocht.
Kikou en Kara zijn gewiekt en mogen er wel gewoon uit. Ze zijn nou over hun bangheid heen en vinden ons zowieso een beetje raar, dus was een kerstboom optuigen niet zo'n punt  |
Maandag 15 December 2008 9:10 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Vervelend dat Gogo zo lastig deed. Was hij bang van de kerstboom, of was het alle opwinding waar hij zo raar van deed? |
Maandag 15 December 2008 9:24 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hij was niet bang, maar gewoon super druk. Dus hem geprobeerd erbij te betrekken, maar dat hielp niet. In de kooi of uit de kooi maakte geen verschil. Gezorgd dat er zo min mogelijk rotzooi om hem heen lag zodat hij de meeste rust had, maar dat hielp niet. We hadden alles al in de kamer, dus hoefde niet veel te lopen. Na afloop was de rust wel weer terug. Later op de avond heb ik hem alles nog even laten zien en dat vond hij natuurlijk wel weer heel mooi met al die lampjes!
Weekamp en Sterre hebben het ook al bewonderd en vooral Weekamp vond het erg leuk. |
Maandag 15 December 2008 9:43 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Peppie en Kokkie waren ook heel druk die dag. Maar die reageren op alles wat even anders is altijd met veel kabaal. Gelukkig niet zo erg datwe moesten ingrijpen.
Gijsje was gewoon op zijn speelboom en hield alles in de gaten want alles wat nieuw is is eng, maar die wordt juist superstil als hij iets eng/raar vind. |
Maandag 15 December 2008 10:01 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dat hij in zo'n situatie lekker stil is, lijkt me wel fijn. Bij gogo gaat zijn mooie gele kuifje omhoog (naja, kuif...in verhouding tot een kaketoe natuurlijk niet), oogjes worden mooi oranje, vleugels een beetje wijd als hij echt de smaak te pakken heeft en schreeuwen en gillen maar.
Ik moet zeggen dat Gogo eigenlijk nergens bang voor is. Otto en Sunny (onze dappere baby. haha) ook niet. Weekamp en Sterre heel erg voor alles ook en Luna zit daartussen in.
O, tijd voor een nieuw topic voor mij om aan te maken.... bang zijn.... ja, das een goeie... |
Maandag 15 December 2008 10:05 am |
|
|
esjo
Moderator

Herman vond het wel gezellig, helemaal toen ik bezig ging met het kerstdorp, vlakbij zijn kooi en boom. Hij wilde eigenlijk "helpen". Ik heb hem maar op de boom laten zitten toekijken.
Gelukkig hervond hij zijn rust toen het klaar was.
Hopelijk went hij er nu wat aan en gaat het volgend jaar beter  |
Maandag 15 December 2008 11:17 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Meestal is Gogo zo dat als er iets in zijn buurt komt, dat het dan meteen aanpakken is. Maar met de kerstboom leek hij door te hebben dat dit niet kon en hij heeft netjes geïnteresseerd zitten kijken zonder pakneigingen. |
Maandag 15 December 2008 11:21 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Bij Gijsje hoef ik nooit bang te zijn dat hij iets nieuws gaat pakken (alleen de straaten van de katten zijn nooiit veilig )
Maar Peppie en Kokkie vinden alles leuk en interessant dus die hadden we maar velig in de kooi die dag. Nu is het al een spelletje wie het eerste een bal uit de boom heeft. Niets is veilig voor die 2  |
Maandag 15 December 2008 11:30 am |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Jolanda
Nu is het al een spelletje wie het eerste een bal uit de boom heeft. Niets is veilig voor die 2
Ik mag hopen dat je kunststof ballen hebt  |
Maandag 15 December 2008 9:30 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm misschien kon hij het op dat moment net even niet hebben, al die drukte? Fijn dat hij het verder wel leuk vond en de lampjes erg kon waarderen.  |
Dinsdag 16 December 2008 9:31 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik denk inderdaad dat het hem een beetje te veel was geworden. Lampjes doen het altijd erg goed hier bij de gaaitjes. Vinden ze schitterend! Dat maakte natuurlijk voor hem weer een hoop goed! |
Dinsdag 16 December 2008 9:33 am |
|
|
Laura B
Moderator

Gelukkig kwam Gogo daarna wel snel tot rust....Cleo hier interesseert het allemaal niks..die vind rare situaties op de een of andere manier leuk..ze springt dan op mn rug zodat ze lekker dicht bij is en goed mee kan kijken. Met het neerzetten van de boom heb ik haar een poosje in de keuken gelaten, omdat ik anders geen moment rust heb...
Met dweilen springt ze op mn rug en klimt via mn arm naar de emmer, want ze wil dr in kijken. Dat mag van mij natuurlijk niet, want sop lijkt me niet zo goed voor dr...dus dan bungelt ze onderaan mn arm terwijl ik probeer te dweilen... Met stofzuigen net zo...
Maar ja, buiten is het weer een enorme bange miep...dan weer een held op sokken!  |
Dinsdag 16 December 2008 9:40 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik vind het wel heel grappig om te lezen hoor, al die karaktertjes. En laten we eerlijk zijn, ze hebben allemaal wel één of andere tic Maar ja, dat maakt ze juist zo leuk en eigenzinnig  |
Dinsdag 16 December 2008 10:16 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:09 am
|
|
|
|
|