Kiko plukt zich wondjes!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
vbouts
Eitje

Reageer met quote  

Hoi, hoe gaat het nu met je aga?
Bij welke vogelarts ben je geweest?
Ik heb vandaag ook alovera gel gehaald voor mijn aga...
Hij vind het niet fijn als ik dat opbreng heeft een kale plek op vleugel(wond is bijna weg) hij trekt de nieuwe pennen en veertjes er steeds uit. begint nu ook op rug te pikken. Heb nu weer een antibiotica kuur van de vogelarts, en denk om toch maar weer langs tegaan. Is zo zielig kan niet vliegen eet en drinkt goed en speelt met de andere twee aga's.
Zitten allemaal apart.
Kan het ook een soort kanker zijn bij vogels?
Hij zit ook vaak in een sjaal gewikkeld lekker warm (s avonds).
Ik ben ook radeloos heb al alles geprobeerd diverse zalfs sprays en antibitica, maar blijft pikken.
Bericht Donderdag 29 September 2011 9:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een bloedonderzoekje kan uitsluitsel geven over verdere lichamelijke klachten. Helaas kunnen wij hier enkel gissen en dan ben je zeker of er verder iets lichamelijks aan de hand is want antibiotica geven voor iets waar je niet zeker van bent kan al even ongezond zijn dus een bloedonderzoekje zou ik zo zeggen.
Bericht Vrijdag 30 September 2011 11:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Sarah, ik sluit er bij aan! want van een afstand kun je niet beoordelen wat het zou kunnen zijn en een dierenarts of vogelarts is degene die een diagnose kan stellen door onderzoek. Wel kun je kijken of er niet wat praktische tips al gegeven zijn die misschien voor jou vogels van toepassing zouden kunnen zijn, maar het blijft toch gissen. Ik zelf zou als ik echt zekerheid zou willen weer terug gaan naar de dieren of vogelarts..probleem nog een keer voorleggen!

ik heb ook een aantal oude aga`s die zo nu en dan plukken, echter ze zijn niet kaal of zo, ze zijn onderzocht door dierenarts, er was geen lichamelijke oorzaak te vinden voor hun gedrag. Het zijn allemaal vogels die ooit als eenling gehouden zijn in de woonkamer. Nu dat ze een partner hebben vertonen zij dit gedrag nog steeds, echter in mindere mate.
zowel de mannen als de poppen vertonen dit gedrag.
Bericht Zaterdag 1 Oktober 2011 10:07 pm
vbouts
Eitje

Reageer met quote  

Ben met de type 3x naar een dierenarts geweest.
Ben drie maanden geleden met een andere aga bij VA geweest Vandersande in Veldwezelt.. alles goed dag later was ze dood.
Heb gebeld met hem over type en veteld dat hij een kale plek heeft op vleugel sinds een jaar en dat hij steeds nieuwe pennen eruit haalt en nu ook op de rug kaal is...
Hij zei antibiotica en anders een kap.
Ga volgende week eens met hem langs, ze zeggen dat een VA ook niet alles weet.
Hij is heel actief eet appels en gemengde zaden gritt drost snoepstengel, weet het ook niet.
Wil hem niet kwijt....
PFD ... lijkt het niet want hij plukt alle veertjes en pennen uit...
Bericht Zaterdag 1 Oktober 2011 10:51 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmmmm, eerlijk? Ik zou eens een 2de opinie vragen aan een andere vogelarts. Het is dat die waar je nu gaat het zelf niet meer weet en een nieuwe kijk kan veel doen. Je kan die arts dan voorleggen wat je reeds deed en van daaruit verder gaan want mij lijkt het dat die vogelarts nu enkel nog richting kapje denkt. Indien het niet anders kan is het zo maar dan moet hij elke piste overlopen hebben. Een kapje is voor mij echt het allerlaatste wat ze aan mijn vliegtuigjes mogen doen.
Bericht Maandag 3 Oktober 2011 5:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Guus heeft ook even een kapje gehad. We zijn met m bij Loriaux geweest en die vertelde dat als zo'n gepikt wondje geneest, het jeuk veroorzaakt ivm de prikkende pennen/veren. Met als gevolg meer gepik en meer wonden, soms kan dit dus van een lichamelijk probleem een gedragsprobleem worden. Maar een tweede consult bij een andere arts lijkt me iig geen slecht idee....sterkte!!! Troosten
Bericht Maandag 3 Oktober 2011 6:56 pm
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik denk ook dat je best voor een second opinion naar een andere dieren of vogelarts kunt gaan. Ben het helemaal met Sarah eens dat je eerst alle lichamelijke kwalen uitgesloten moet hebben. Ik vind het nogal gemakkelijk om gelijk maar te besluiten om een kapje om te doen, want het probleem is daar niet zomaar mee weg. Vind wel dat je iets moet doen wanneer je vogel zich tot bloedens toe zou bijten, dan lijkt me een kapje voor even een goed idee..... Maar je moet weten wat er aan de hand is...
daarvoor toch de dierenarts bezoeken.
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2011 9:51 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:09 am
  Berichten van afgelopen: