Kiwi blijft piepen en hard ook..is dat normaal?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
alexandraatje73
Kuikentje

Kiwi blijft piepen en hard ook..is dat normaal?  Reageer met quote  

Wie weet wat over kleine bonte boertjes?
Kiwi is 11 weken en we hebben hem net een paar daagjes.
Wat me opvalt is dat hij blijft piepen, zelfs tijdens het eten en hard ook.
Dit is voor ons de eerste keer dat we zo'n jonge vogel hebben en alle input is natuurlijk welkom.
Kiwi krijgt nog 1x per dag pap ('s avonds) en de rest van de dag knabbelt hij wat aan fruit en zaden, pellets in zijn maat zijn onderweg! (die van Ozzy zijn te groot)
Zodra Kiwi wakker is zet hij het op een piepen en gaat hier vrijwel de hele dag mee door.
Voor Ozzy is dat natuurlijk ook allemaal erg boeiend en die doet er nog een schepje bovenop.... Shocked
Na de voeding met pap 's avonds wordt hij dan eindelijk rustig en gaat slapen.
Is dit gewenning omdat hij eigenlijk nog niet helemaal van de pap af is?
Hoort dit bij een jonge bb? Vragen om eten? (hij eet en piept maar door met volle mond)
Misschien zijn dit domme vragen maar nogmaals, ik heb geen ervaring met hele kleintjes.

We hebben hem net, dus misschien ben ik wat vroeg en gaat het minder worden, maar toch....
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 10:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mijn halsbandparkiet is nu 8½ weekjes en piept ook veel harder dan eerst!
Dan doet ie als die honger heeft EN als die mij ziet! Wink
gaat wel over Wink
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 10:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kiwi blijft piepen en hard ook..is dat normaal?  Reageer met quote  

Hmmmm is dat het piepje wat vaak herhaald wordt? Pieppiep-pieppiep?
Volgens mij is dat bedelen. Wink
Zeker weten doe ik het niet, kan je geen filmpje maken?

Iago piepte ook.. Héél hard en héél snel achter elkaar als hij honger had, dan onder het voeren ging hij steeds langzamer piepen, totdat hij in slaap viel op de voertafel. Laughing
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 10:47 pm
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

hahaha, die Iago....

Ja , het is inderdaad pieppiep-pieppiep en het lijkt op bedelen.
Zodra hij iemand van ons ziet of hoort begint hij ermee en stopt niet meer, ook al bied ik hem z'n vaste voer aan of begint te knabbelen aan een stukje appel bijv.
Ik wacht zowiezo eens een paar dagen, dan heb ik een wat eerlijker beeld ervan.
Ik zou wel een filmpje kunnen maken morgen met m'n telefoon, zal ik je dat dan eens sturen?
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh volgens mij is dat hartstikke normaal hoor. Dat deed Iago ook. (Hoewel het niet echt vlekkeloos verliep bij Iago.. Embarassed )

Houd z'n gewicht wel in de gaten.. Wink

Ik zou graag een filmpje zien! Hartje Is het niet om te kijken of het bedelen is, dan maar voor het leuke.. Herinnert me aan de tijd dat Iago klein was. (En waar ik veeeeel te weinig van heb, qua foto's en al helemaal geen film)
Je kan evt je filmpje zelf uploaden. Er zit een knop bij je gebruikerspagina of dagboek (als je aan het bewerken bent) : upload filmpje ofzo. Cool
Mocht het niet lukken, stuur 'm dan maar door! Cool
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:04 pm
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

allright..........

Dan maak ik morgen een fillumpje, kun je memories ophalen, altijd leuk!!! Very Happy
Ik ga morgen meteen een nieuw weegschaaltje halen, m'n oude is helaas gesneuveld (in de afwas gevallen en dat vinden die digitale niet leuk Confused )
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:09 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jaaaa! Hartstikke leuk! Alvast bedankt! Cool

Hmmm, kan je je digitale weegschaaltje niet laten drogen? Misschien doet 'ie het dan weer een beetje?
Zonde zeg. Sad
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:13 pm
alexandraatje73
Kuikentje

Reageer met quote  

Geloof me...hij is echt mors, daar komen geen piepjes meer uit.
Gezellig zo...lijkt wel een chatbox, haha Veertje
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar komen geen piepjes meer uit. Laughing
Ach mooie smoes om een nieuwe te kopen!
Bericht Woensdag 21 Maart 2007 11:32 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:09 am
  Berichten van afgelopen: