kiwi schreeuwt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
sammiel
Kuikentje

kiwi schreeuwt  Reageer met quote  

ik heb kiwi (pyrrhura moline molinea) nu zo'n 4 weekjes en is bijna 11 weekjes oud, en alles gaat goed. Hij wil graag lekker uit z'n kooi zijn en dan t liefst bij mij zitten als ik thuis ben. Als ik thuis kom gaat hij heel hard schreeuwen, en dan krijgt hij ook meteen aandacht!
Maar sinds een paar dagen gaat hij steeds harder schreeuwen, ook als ik er niet ben en mijn ouders worden er een beetje gek van! Als hij stil is mag hij pas weer uit zijn kooi.
Nu was het vandaag zo dat hij schreeuwde en ik naar hem toe ging om te zeggen dat ik er was, en toen zette hij nog een keer zo'n vreselijke keel op! Daarna was het wel weer stil, maar om nou heel de tijd naar de kooi te lopen, terwijl hij mij gewon ziet zitten en dit anders ook geen probleem was.
Hij zal toch echt moeten leren (of eerder accepteren) dat hij in zijn kooi moet blijven op bepaalde momenten!
Heeft er iemand ideeën wat dit gedrag van kiwi kan veroorzaken en wat ik hieraan kan doen??? Want het is soms echt onverdragzaam hoe hard dat diertje kan schreeuwen!!!!
Bericht Dinsdag 2 Januari 2007 9:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wel raar, mijn pyrrhura schreeuwt bijna nooit,
Bericht Dinsdag 2 Januari 2007 11:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vera
Eitje

Reageer met quote  

krijgt ie verder geen aandacht als je weg bent?mischien ziet hij jou wel als partner en is ie erg eenzaam als je weg bent.
Bericht Woensdag 3 Januari 2007 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

In elk geval nooit naar hem toe gaan als hij schreeuwt, ook al is het om hem op zijn 'donder' te geven, het is toch een vorm van aandacht en zelf negatieve aandacht is beter dan geen aandacht voor een gaai.
Nou ben ik niet de meest aangewezen persoon om iets te zeggen over het afleren van schreeuwen bij gaaien want bij mijn Teun lukte dat ook niet, maar die schreeuwde alleen maar als ik juist wég ging... (maar dan ook wel erg hard en lang...)
Geef je vogel juist géén aandacht als ie schreeuwt, ook niet in de vorm van terugschreeuwen of naar hem kijken. Totaal negeren en pas als ie stil is, belonen door naar hem toe te gaan of anderszins aandacht te geven.
Je kunt wel tijdens het schreeuwen proberen hem af te leiden door bijvoorbeeld met een balletje te spelen of iets te zingen/fluiten/handen klappen of weet ik veel, verzin maar wat.
Zouden je ouders ook iets meer contact met hem willen maken denk je? Dat is hier in huis namelijk ook fout gegaan, dat Teuntje erg op mij gericht was en dat mijn mannen niets met haar deden. Toen werd ik automatisch de focus van haar bestaan en dat is niet goed.
Bericht Woensdag 3 Januari 2007 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

millie kan ook aardig schreeuwen vooral als ik kom dat duurd een minuut en dan is het over verder hoor je hem niet
Bericht Woensdag 3 Januari 2007 5:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sammiel
Kuikentje

Reageer met quote  

nou ik heb dus gelezen dat je een gaai jusit meteen aandacht moet geven zodra deze schreeut omdat hij dan wil weten waar je bent en ze anders alleen maar harder gaan schreeuwen
Nou heb ik nog s hard nagedacht en kiwi krijgt sinds een paar dagen pallets van kaytee, en die ruiken heel zoet. Er zitten in die pallets ook extra suikers en kleurstoffen, dus ik denk dat hij woon een beetje hyper is, heb meteen die pallet weggehaald en nu maar gewoon zaad gegeven!
ik zit nog op school en ik werk dus hij krijgt altijd al veel aandacht ook van mijn ouders, ik hoop toch dat het door de pellets komt, en gewoon mijn eigen stomme fout is geweest!
Bericht Woensdag 3 Januari 2007 7:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als jij aandacht geeft als ie schreeuwd dat denk hij iedere keer als ik roep komt ze wel weer dus dat is fout je moet gewenst gedrag belonen als hij stil is. ik geloof niet daat het door de pellets komt hoor. jij heb hem met de hand gevoerd ik jade ook hij wil er gewoon uit als ben ik in de buurt daarom doen ze dat maat blijf vol houden
Bericht Donderdag 4 Januari 2007 4:55 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als Cleo uit de kooi is en ik in huis bezig ben dan is ze me wel eens kwijt...dan gaat ze zomaar hard schreeuwen en paniekerig rondvliegen om me te zoeken. Dan zeg ik of mn vriend een keer joehoe zodat ze weet dat we er zijn....verder reageren we niet. Wat jij hebt gelezen over aandacht geven als je gaai schreeuwt klopt niet. Je moet, zoals hierboven staat juist goed gedrag belonen en niet op geschreeuw reageren. Zoals marjet al zegt denk ik ook dat het belangrijk is dat je ouders haar ook als ze stil is aandacht geven, dus even tegen haar kletsen of kroelen of iets dergelijks....lees ook het stukje onder het topic gedrag over de vijf stappen eens, dan begrijp je de bedoeling vast wel.... Very Happy Very Happy
Bericht Maandag 8 Januari 2007 11:51 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by sammiel
nou ik heb dus gelezen dat je een gaai jusit meteen aandacht moet geven zodra deze schreeut omdat hij dan wil weten waar je bent en ze anders alleen maar harder gaan schreeuwen

EHm, volgens mij is dit nu juist de oorzaak dat je vogeltje ineens zo hard schreeuwt. Rolling Eyes Kan je, als hij begint te schreeuwen, niet naar zijn kooi toelopen (Heel belangrijk: Niet kijken naar hem!!) en dan iets gaan doen (Spelen met een propje papier) totdat hij ophoudt met schreeuwen. Als hij stil is, kan je hem aandacht geven en prijzen omdat hij zo stil is. Very Happy
Je kan ook keihard een lade dichtdoen, zodat ze zich daarop focussen. Dan, als ze stil zijn, aandacht geven en belonen. Ben je bekend met de vijf stapjes?
Bericht Maandag 8 Januari 2007 2:13 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer je elke keer als ie stil is direct naar je papegaai gaat kan het zijn dat hij dan leert. Ik schreeuw - ik ben stil - ik krijg aandacht.
Om dat in het begin te doen is goed. Dan leert hij inderdaad - stil zijn is aandacht maar pas op dat hij het trucje niet leert om aandacht te krijgen.

Dus express gaat schreeuwen, zelf ophoudt met schreeuwen om aandacht.

succes
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 2:58 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:10 am
  Berichten van afgelopen: