|
|
|
Janina
Vlieger
|
| Kleintjes maken herrie |
|
|
Ik heb dit even voorgehouden, eerlijk gezegd omdat ik dacht dat ik dit wel op kon lossen maar helaas.
Zo'n beetje iedereen weet wel dat ik er 8 kleintjes heb bijgekregen en dat deze door trieste omstandigheden hier moeten blijven.
Naja 10 of 18, zal niet zo'n verschil maken, dacht ik, maar niets is minder waar.
De 10 die ik al had, zijn keurig opgevoed, handtam en kunnen overal mee naar toe, schreeuwen doen ze niet aan, je hoort ze zo heel af en toe en dat moet kunnen vind ik.
Maar die kleintjes
Er is niks aan de hand als ze spelen, ruzie maken, eten enz. ze zijn hartstikke leuk, maar zodra ze gaan slapen, stoppen ze hun kop in de veren en de ellende begint. 8 stuks die tegen elkaar in beginnen te schreeuwen, ik noem het liever zeiken en dat kan rustig uuuren doorgaan.
Het is niet zeuren om aandacht, want dat interesseert ze verder weinig, bovendien weet ik wel wat schreeuwen om aandacht is, ik heb er meerdere vanaf geholpen, maar wat het wel is weet ik niet.
Het negeren en belonen als ze stil zijn, werkt niet, want dit heb ik natuurlijk al gedaan
Elk nestje zit bij elkaar, dus 3 in 1 ruime kooi en 5 in een grote bovengedeelte van een volière.
2 weken geleden heb ik raad gevraagd bij Sjaak (Dieca ), want ik had het niet meer.
Die gaf de tip tentjes in de kooi te hangen zodat ze zich daar veilig in kunnen verstoppen om te slapen.
Goeie tip, alleen gaan ze er niet in slapen
De volgende tip was om ze uit elkaar te halen. Dit wil ik zeker wel gaan proberen, alleen baal ik hier wel van, want ik heb juist een hele ruime volière gekocht om van die losse kooien af te zijn
Dus mijn vraag: wie heeft enig idee waarom die dwazen zo zitten te zeuren enkel en alleen als ze aan het slapen zijn,( 's nachts zijn ze stil ) en wat kan ik er nog aan doen.
Want zo heb ik in december straks een buitenvolière in mijn tuin  |
Vrijdag 23 Februari 2007 2:18 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb geen idee om dit op te lossen maar wens je veel sterkte en hoop dat er mensen met goede tips komen.
Succes |
Vrijdag 23 Februari 2007 3:19 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Oef Janina, da's ook wat 's nachts zijn ze wel stil dus? Vanaf hoe laat gaan ze dan echt slapen? Of bedoel je dat ze dit gedrag overdag vertonen tijdens hun tukjes?
Dek je ze 's avonds af met een donkere doek?
In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat de rust wederkeert in het agaleger. Reageren de ouders nog op het geroep trouwens? |
Vrijdag 23 Februari 2007 3:31 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
jeetje das moeilijk.
ik heb zo ook geen idee wat je er aan zou kunnen doen.
ik wil je wel veel sterkte wensen er mee. |
Vrijdag 23 Februari 2007 3:32 pm |
|
|
Janina
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Patricia
Oef Janina, da's ook wat 's nachts zijn ze wel stil dus? Vanaf hoe laat gaan ze dan echt slapen? Of bedoel je dat ze dit gedrag overdag vertonen tijdens hun tukjes?
Dek je ze 's avonds af met een donkere doek?
In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat de rust wederkeert in het agaleger. Reageren de ouders nog op het geroep trouwens?
Dit gedrag vertonen ze alleen overdag als ze een tukkie willen doen. Tijden verschillen daarin wel.
Ik hoef ze 's avonds niet af te dekken, want zodra de lampen uitgaan, gaat elke aga lekker slapen.
De ouders moeten niks meer van de kleintjes hebben en andersom eigelijk ook niet meer.
Het is dus echt alleen als ze overdag gaan slapen, ze gaan zitten op stok, stoppen hun koppies in de veren en het gezeik begint...en op 1 of andere manier slapen ze steeds alle 8 tegelijk en ze zitten niet eens bij elkaar  |
Vrijdag 23 Februari 2007 3:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kleintjes maken herrie |
|
|
Janina, ik weet niet precies hoe hard dat geluid is.. Maar Flitje deed dit ook toen hij kleiner was. Pieteren voordat hij ging slapen: Kop in de veren en dan maar pieteren.
Ik kan me voorstellen dat het anders klinkt als je er 8 hebt.
Bij Flitje ging het HELAAS over. (Voor mij was het helaas want ik kon al die tijd vertederd naar hem zitten kijken.. Het was ook één van de dingen die ik SUPERschattig en bijzonder aan hem vond omdat mijn andere vogels het niet doen)
Ik weet niet meer wanneer het bij Flitje ophield, volgens mij voordat hij een jaar was? |
Vrijdag 23 Februari 2007 4:33 pm |
|
|
|
|
Janina
Vlieger
|
Ja bij 8 is het geen 'pieteren' maar gewoon een megaherrie
Ik heb het vermoeden dat dit een fase is, maar zeker weten doe ik dit niet en om nou te wachten tot september tot ze een jaar zijn...pffff
Maar zoals ik al zei, als ik nou zeker weet dat dit erbij hoort er weer overgaat, prima, maar dat weet ik dus niet. |
Vrijdag 23 Februari 2007 4:38 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
kun je het filmen? Ik ben heel erg benieuwd hoe zoiets klinkt. Het is vast een fase maar het zo inderdaad wel leuk zijn als je weet hoelang die "fase" duurt  |
Vrijdag 23 Februari 2007 4:42 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Arghh dat is echt niet leuk Janina Eerlijk gezegd had/heb ik de laatste tijd dit probleem ook met Gino en Vlinder...ze kunnen zon vreselijke herrie maken ...ik werd echt KNETTERGEK! Alles proberen en niks werkt...t enige dat gebeurde was dat ik alleen nog maar met hun en daarmee bezig was, met negeren, afleiden, gek worden etc etc . Hoe graag je ook wilt...zoiets is bijna niet vol te houden heb ik ontdekt en t ging hier ook nog eens tenkoste van de rest.
Ik hield t steeds voor me omdat ik t heeel erg vervelend vond (mede daarom was ik minder op t forum ) , maar een paar dagen terug heb ik t eruit gegooid en heb ik flink lopen klagen tegen de moderators ...en je gelooft t niet, maar sindsdien gaat t een stuk beter Heel vreemd
Afkloppen natuurlijk...maar voor nu ben ik blij (hopenlijk werkt t bij jou ook ) . 1 Ding weet ik nu wel...ik (en mn gezin al helemaal niet)
kan
en
wil
zoiets niet eeuwig volhouden en ben dat ook niet van plan als t zo blijft, of steeds terug komt
Het spijt me dus heel erg, maar ik heb geen tips. Ik weet dat jij de meeste (zo niet alle) tips kent en dat je er dus alles aan doet Ik wens je heel veel sterkte en hoop heel erg dat t overgaat meisje! Ik leef iig met je mee...en voel je niet bezwaard dit te delen of de frustraties eruit te gooien  |
Vrijdag 23 Februari 2007 4:46 pm |
|
|
|
|
Janina
Vlieger
|
Gek word je er van hè knettergek.
En inderdaad, wat je ook doet, het helpt niet.
Als ik er heen ging als ze stil waren en beloonde begonnen ze daarna gewoon weer. Het gedrag nam niet af.
Nu zitten er 2 apart, maar het geschreeuw gaat vrolijk verder als ze slapen, dus die 2 stop ik gewoon weer terug, denk ik.
En nee dit wil ik ook niet jaren volhouden, want dat kan ik niet.
Ik heb aga's, ik kan tegen herrie, maar niet tegen dit. Ik weet niet waarom ze dit doen, waar het vandaan komt, helemaal niks.
Dan word het echt een buitenvolière of ergens op een slaapkamer, hoe erg ik dat ook zou vinden.
Ook jij veel sterkte met het geschreeuw...ik weet als geen ander hoe het is  |
Vrijdag 23 Februari 2007 5:12 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
jeetje Daphne en Janina, wat een verhalen. Ik begrijp dat dit geen "gepieter" meer is en het is gewoon zo dat je van lawaai knettergek kunt worden. Als het maar even duurt kun je je daarop instellen maar constant en steeds opnieuw...nee, daar wordt je doodmoe van.
Sinds giz weer in het bezit is van zijn vliegvermogen is hij ook wat duidelijker aanwezig (met name als iets hem niet zint of als hij wil dat je NU iets leuks met hem gaat doen, bij voorkeur gaat hij dan even luid en irritant hoog in je oor zitten piepen) NOu......ik moet er niet aan denken dat dit achtvoudig is
Sterkte voor jullie allebei, het komt vast goed maar dat maakt het er op dit moment nog niet makkelijker op. |
Vrijdag 23 Februari 2007 5:20 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Sorry,Janina,maar ik moet je het zelfde antwoord geven,als alle andere!!
Ik weet het ook niet!!
Ik weet ook niet of dit normaal is bij jonkies.
Ik wens je iig. heel veel sterkte!!
Ik zal er eens over proberen te blijven brainstormen!! |
Vrijdag 23 Februari 2007 6:09 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Nee kan me voorstellen dat jij er helemaal gek van wordt..
September is wel erg ver weg inderdaad.. Ik durf er geen vergif op in te nemen, maar ik heb het idee dat het wel overgaat.
Even iets stoms: Heb je niet een kleine kooi ergens waar je ze met z'n allen inpropt? Dan kan je die misschien ergens anders weg zetten waar je minder last ervan hebt? Slapen moeten ze toch?? En 's ochtends kan je ze dan toch weer gewoon eruit halen? |
Zaterdag 24 Februari 2007 12:31 am |
|
|
Janina
Vlieger
|
Ja ik heb een extra kooi over, wel meerdere.
Ik zat er ook al aan te denken om ze er uit te halen als ze zo zitten te meuten en dan op de gang te zetten, maar volgens mij staan ze daar dan alleen maar.
Ik hoop echt dat dit een fase is
Dankjewel voor het meedenken allemaal! |
Zaterdag 24 Februari 2007 10:26 am |
|
|
joze
Ervaren vlieger
ooh janina wat erg.
8 kakelende aga's kan me voorstellen dat je daar gek van wordt.
misschien als ze overdag hun tukje doen een doek over de kooi doen ????
zo kunnen ze ongestoord slapen ?????
het is maar een idee, ik weet niet of het help.
in ieder geval veel succes ermee |
Zaterdag 24 Februari 2007 10:51 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:12 am
|
|
|
|