knabbelen/likken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

knabbelen/likken  Reageer met quote  

karel zoekt steeds meer contact. met name met mij, mijn vriend vindt ze nog een beetje eng, al wordt steeds minder.

Sinds vanmorgen mag ik met mijn handen in de kooi bij haar komen en dan gaat ze heel zachtjes aan mijn handen knabbelen en met haar tongetje erlangs.
De eerste keer vond ik het wat eng want haar snavel is toch best groot maar ze doet het zo voorzichtig en zachtjes.

Ik neem aan dat dit liefkozen is?? Of is ze aan het proeven of ik eetbaar ben?? Laughing

Overigens heeft ze ook al een paar maal haar pootje op mijn arm gezet maar stapt nog net niet op...ik hoop haar op deze manier zo ver te krijgen. Het opstaptouw wat we bij Gijsje gebruiken is geen optie, ze begint al te gillen en paniekeren als ze denkt dat we ermee naar haar toe komen.

in fotoalbum "zomaar een zaterdag staan naast wat andere foto's ook een filmpje van het knabbelen
Bericht Zaterdag 14 Februari 2009 2:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hey

wat leuk al die vorderingen wat goed Veertje
ik denk dat het hetzelfde is als wat mensen baby's\peuters doen ze stoppen alles is hun mond om te kijken hoe het proeft en of het hard of zacht is hier deden de papegaaien dat ook toen ze nog baby waren karel is het natuurlijk allemaal niet gewend begrijp ik dus misschien is het weer een beetje ondekken allemaal?

groetjes valerie
Bericht Zaterdag 14 Februari 2009 4:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Accch wat lief zeg! Ze zoekt toenadering bij jou en bij Peppie en Kokkie. Superschattig!! Hartje Dat knabbelen doen ze hier ook. Volgens mij is het een teken van genegenheid!
Bericht Zondag 15 Februari 2009 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een enorme leuke, lieve foto's zeg. Hartje
Dat knabbelen, proeven herken ik hier ook. Volgens mij is dat ook genegenheid. Herman doet het ook vaak wanneer hij bij me zit.
Bericht Zondag 15 Februari 2009 11:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo zie je maar weer wat geduld en liefde al kunnen doen in een korte periode want tenslotte is Kareltje nog niet zolang bij jullie dus ik zou zeggen, heel mooi Laughing Veertje
Bericht Maandag 16 Februari 2009 7:51 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:12 am
  Berichten van afgelopen: