knabbelen/likken
karel zoekt steeds meer contact. met name met mij, mijn vriend vindt ze nog een beetje eng, al wordt steeds minder.
Sinds vanmorgen mag ik met mijn handen in de kooi bij haar komen en dan gaat ze heel zachtjes aan mijn handen knabbelen en met haar tongetje erlangs.
De eerste keer vond ik het wat eng want haar snavel is toch best groot maar ze doet het zo voorzichtig en zachtjes.
Ik neem aan dat dit liefkozen is?? Of is ze aan het proeven of ik eetbaar ben??
Overigens heeft ze ook al een paar maal haar pootje op mijn arm gezet maar stapt nog net niet op...ik hoop haar op deze manier zo ver te krijgen. Het opstaptouw wat we bij Gijsje gebruiken is geen optie, ze begint al te gillen en paniekeren als ze denkt dat we ermee naar haar toe komen.
in fotoalbum "zomaar een zaterdag staan naast wat andere foto's ook een filmpje van het knabbelen
wat leuk al die vorderingen wat goed
ik denk dat het hetzelfde is als wat mensen baby's\peuters doen ze stoppen alles is hun mond om te kijken hoe het proeft en of het hard of zacht is hier deden de papegaaien dat ook toen ze nog baby waren karel is het natuurlijk allemaal niet gewend begrijp ik dus misschien is het weer een beetje ondekken allemaal?
groetjes valerie
Zaterdag 14 Februari 2009 4:07 pm
Sue Moderator
Accch wat lief zeg! Ze zoekt toenadering bij jou en bij Peppie en Kokkie. Superschattig!! Dat knabbelen doen ze hier ook. Volgens mij is het een teken van genegenheid!
Wat een enorme leuke, lieve foto's zeg.
Dat knabbelen, proeven herken ik hier ook. Volgens mij is dat ook genegenheid. Herman doet het ook vaak wanneer hij bij me zit.
Zo zie je maar weer wat geduld en liefde al kunnen doen in een korte periode want tenslotte is Kareltje nog niet zolang bij jullie dus ik zou zeggen, heel mooi
Maandag 16 Februari 2009 7:51 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:12 am