kokkie begint te plukken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
hilli
Vliegende acrobaat

kokkie begint te plukken  Reageer met quote  

kokkie begint te plukken volgens mij.. ze is pas 8 maanden en lijkt me te jong voor de rui en nu liggen er achter elkaar al 4 veren uit haar borstje in de kooi de eerste zag ik vallen Sad
Bericht Dinsdag 21 Augustus 2007 7:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

bedoelde dat de veren uit het bovenste gedeelte van de vleugel komt
Bericht Dinsdag 21 Augustus 2007 7:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo ruide enorm in die tijd!!! maak je dus niet te snel zorgen als je veel veren ziet liggen, ze verliezen dan heel wat veren op een dag...

Pas als je haar echt ziet plukken, dan zou ik me zorgen gaan maken: heb je haar wel eens echt een veer zien trekken, of vallen ze bij het poetsen??

Heeft ze veel nieuwe pennen/kokertjes??
Bericht Dinsdag 21 Augustus 2007 7:32 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

nou ik weet et niet zeker maar volgens mij heeft ze er niet hard aan getrokken nieuwe pennen zie ik nog niet maar nu ben ik ook niet bepaald de aangewezen persoon die er naar mag kijken van kokkie want zo lief vind ze me niet Confused maar ik zal even gaan opletten hoe de veren eruit komen, trouwens de veren zijn wel heel die eruit zijn en zien er verder goed uit met pen en al
Bericht Dinsdag 21 Augustus 2007 7:39 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

kijk het nog even aan. als ze echt grote kale plekken gaat krijgen die ze alleen maar groter laat worden en de nieuwe veren er ook uit trekt, kun je je zorgen gaan maken. het kan best dat ze al in de rui is hoor. heel goed mogelijk. de veren vallen er dan ook in zijn geheel uit.
wat je als preventie nu al zou kunnen doen is afgekookt knoflookwater geven. dat geeft een vieze smaak aan het bloed waardoor het plukken minder wordt.
het is overigens gezond dus daar moet je niet bang voor zijn.
Bericht Donderdag 23 Augustus 2007 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

kokkie heeft geen veren meer verloren gisteren en vandaag alleen ontzettend veel dons dus ben helemaal weer gerustgesteld Very Happy maar bedankt voor de tip mocht het toch ooit een keer nodig zijn weet ik nu wat ik kan doen Very Happy
Bericht Donderdag 23 Augustus 2007 8:34 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goed om te horen Hilli!!
Bericht Donderdag 23 Augustus 2007 10:22 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

heb kokkie gezegd dat ze niet mag plukken omdat prinsesjes dat niet doen en misschien snapte ze het wel als ik het woord prinsesje noem snapt ze wel dat alles goed zit en ze lief is
( heb kokkie wijsgemaakt dat ze een prinsesje is)
Bericht Donderdag 23 Augustus 2007 10:26 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Beter toch? Very Happy
ze is jouw prinsesje
Bericht Donderdag 23 Augustus 2007 10:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh ben blij te horen dat ze toch niet plukt. Mocht ze dit weer gaan doen, probeer er dan niet te veel (zichtbare) aandacht aan te schenken: Zo kan het erger worden.. --> Maar dit advies zal vast niet nodig zijn.. Very Happy
Bericht Vrijdag 24 Augustus 2007 10:07 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik hoop het idd ook niet Very Happy
Bericht Zaterdag 25 Augustus 2007 6:26 am
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Diesel heeft ook een tijdje gehad dat hij donsveertjes aan het plukken, ik heb er niet zoveeel aandacht aan besteed. volgens mij had hij er gewoon last van...dat het kriebelde ofzo..het leek we verdacht veel op plukken hij zat er met veel kracht aan te trekken....maar gelukkig is dat nu niet meer....geen aandacht aan schenken dus!!
Bericht Zondag 26 Augustus 2007 10:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: