kokkie begint te plukken volgens mij.. ze is pas 8 maanden en lijkt me te jong voor de rui en nu liggen er achter elkaar al 4 veren uit haar borstje in de kooi de eerste zag ik vallen
nou ik weet et niet zeker maar volgens mij heeft ze er niet hard aan getrokken nieuwe pennen zie ik nog niet maar nu ben ik ook niet bepaald de aangewezen persoon die er naar mag kijken van kokkie want zo lief vind ze me niet maar ik zal even gaan opletten hoe de veren eruit komen, trouwens de veren zijn wel heel die eruit zijn en zien er verder goed uit met pen en al
Dinsdag 21 Augustus 2007 7:39 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
kijk het nog even aan. als ze echt grote kale plekken gaat krijgen die ze alleen maar groter laat worden en de nieuwe veren er ook uit trekt, kun je je zorgen gaan maken. het kan best dat ze al in de rui is hoor. heel goed mogelijk. de veren vallen er dan ook in zijn geheel uit.
wat je als preventie nu al zou kunnen doen is afgekookt knoflookwater geven. dat geeft een vieze smaak aan het bloed waardoor het plukken minder wordt.
het is overigens gezond dus daar moet je niet bang voor zijn.
kokkie heeft geen veren meer verloren gisteren en vandaag alleen ontzettend veel dons dus ben helemaal weer gerustgesteld maar bedankt voor de tip mocht het toch ooit een keer nodig zijn weet ik nu wat ik kan doen
heb kokkie gezegd dat ze niet mag plukken omdat prinsesjes dat niet doen en misschien snapte ze het wel als ik het woord prinsesje noem snapt ze wel dat alles goed zit en ze lief is
( heb kokkie wijsgemaakt dat ze een prinsesje is)
Ahhh ben blij te horen dat ze toch niet plukt. Mocht ze dit weer gaan doen, probeer er dan niet te veel (zichtbare) aandacht aan te schenken: Zo kan het erger worden.. --> Maar dit advies zal vast niet nodig zijn..
Diesel heeft ook een tijdje gehad dat hij donsveertjes aan het plukken, ik heb er niet zoveeel aandacht aan besteed. volgens mij had hij er gewoon last van...dat het kriebelde ofzo..het leek we verdacht veel op plukken hij zat er met veel kracht aan te trekken....maar gelukkig is dat nu niet meer....geen aandacht aan schenken dus!!
Zondag 26 Augustus 2007 10:49 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:13 am