Kooi verplaatsen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Phini
Fladderaar

Kooi verplaatsen?  Reageer met quote  

Hallo !!

Sinds ik de laatste tijd wat meer tijd doorbreng met Mithoe en veel met haar praat,, zit ze te bléren om aandacht als ik even niet in de woonkamer ben,, Ze mag nog niet uit de kooi,, nog 3 daagjes,, dan mag ze eruit..

Papa wordt 'gek' van haar gefluit,, is het dan handig om voor een uurtje of 2 de kooi naar mijn kamer te verplaatsen? Zodat ze alsn0g bij me is?
Ik heb namelijk ook huiswerk en dingen te d0en,, als ik klaar ben dan breng ik haar weer naar de woonkamer,, Ik zou haar ook permanent naar mijn kamer willen maar daar is er geen plek voor..

Als ze over een tijdje de kooi uit mag, zal ze ook veel bij me zijn en dus ook vaker in mijn kamer, ipv in de woonkamer..

Dus, handig of toch maar niet d0en?
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 5:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kooi verplaatsen?  Reageer met quote  

Ja hoor dat kan best! Gewoon meenemen die kooi. Waarom zou je het niet doen? Smile
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 5:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Weet ik niet Surprised
Misschien dat ze het eng zou vinden,,
Maar ik heb het inmiddels al gepr0beerd en eerst was ze er een beetje stil van,, opeens weg uit dr omgeving,, maar daarna vond ze het wel leuwk,, was alleen een btje bezorgd Embarassed
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 6:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ze vinden het vaak heel leuk om overal mee te gaan. naar je kamer, naar de badkamer etc. als ze eenmaal gewiekt is en wat tammer, dan kan ze op je schouder zelfs mee naar buiten. als het niet te hard waait natuurlijk, anders waait ze weg. echt waar, geen grap.
in het begin zijn ze stil en onder de indruk, maar als je daar waar je haar heen brengt ook wat leuke speeltjes hebt liggen of zo, komen de praatjes al weer heel snel terug Very Happy
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Niet bezorgd zijn hoor. Wink Ze kunnen vaak heel veel hebben. Gewoon lekker luchtig doen, dan nemen zij dat vaak van je over.
Als je vrij nerveus gaat doen (Dit is geen verwijt!!! Very Happy) dan nemen ze dat ook over.
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gewoon doen, ook als ze gewiekt is ga je ze willen meenemen en nu kan je dat al met haar kooitje erbij dus leert ze de andere omgevingen al kennen, ideaal eigenlijk. Gewoon doen en er vooral van genieten. Veertje
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:49 am
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja klopt, Rani, die ging ook overal mee naart0e,, die achterv0lgde me zelfs Laughing ,,
Als ik naar de douche ging,, dan ging ze achter me aan,, z0nder op mn sch0uder te zitten.. Hartje
Maar die was ook al jarenlang tam,, was alleen bang dat ik Mithoe niet zo tam kon krijgen..
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 11:18 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

alles kan, als je het maar met liefde en geduld doet. dan komt het echt wel.
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 1:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja Hartje
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 1:12 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: