kortwieken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
jaantje
Net uit het ei

kortwieken?  Reageer met quote  

ik heb nu al een paar keer gelezen dat kortwieken goed is voor het gedrag van een papagaai.
ik heb een blauwvoorhoofdamazone en die is heel gemeen tegen mij behalve tegen me vriend.
eigenlijk is ze voor alle vrouwen gemeen en ze kan zeer hard bijten.

mijn coco is niet gekortwiekt maar ze vliegt ook helemaal niet.
lijkt wel of ie niet weet of die kan vliegen want als ze wel eens schrikt dan wil ze weleens de kooi afvliegen dan gaat ze een stukje de hoogte in en valt dan gelijk naar beneden.
maar coco blijft altijd op de kooi,maar is het dan alsnog beter om te laten wieken?
zou het gedrag dan misschien gaan veranderen????
xxxx jaantje
Bericht Maandag 28 November 2005 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat schijnt een amazone eigenschap te zijn heb ik gehoord...dat ze niet vliegen Smile Of wieken dan werkt? hmmm ik denk niet dat dat echt iets toevoegt?...behalve dat hij mee naar buiten kan zonder enig risico Wink Hoewel er zelfs amazones zijn die buiten niet wegvliegen zou ik niet t risico durven nemen Wink

Het kan zijn dat de hoogte van zn plekje niet goed is? Bv dat de kooi of speelboom te hoog is? Eigenlijk moeten ze lager dan wij zitten...als ze echt agressief zijn zou zelfs heel laag bij de grond een goede plek zijn.

En de hele opvoeding en omgang kun je zo maken dat dit beter wordt . Bv met behulp van de 5 stapjes Smile Die vind je hier ook wel goed omschreven Wink

Wel vervelend hoor...dat hij vrouwen bijt Confused Probeer er toch niet op te reageren als ie t doet. Maar ja...dat is makkelijker gezegd dan gedaan he?

Hopenlijk vind je hier (en waar dan ook) genoeg tips om aan de slag te kunnen en met een flinke portie geduld kom je er vast wel.

Mss heeft oa Jamy ook nog adviezen? Ze heeft Daantje nog maar pas, maar die kan ook zo bijten Wink
Bericht Maandag 28 November 2005 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jaantje
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik denk eerlijk gezegd dat lager bij de grond met mijn coco ook niet werkt.
we laten hem soms weleens loslopen op de grond en dan komt ie gewoon op me af gerent hoor.
een keer kwam die hakkend op me af gerent en had toevallig een handdoek in me armen .de handoek heeft mij gered van een beet van hem want uit schrik gooide ik de handdoek over hem heen.
misschien had ik beter niet kunnen doen maar het was echt uit schrik daarna was ie trouwens wel een stuk rustiger

xxxx jaantje
Bericht Dinsdag 29 November 2005 11:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ah wat een monster joh! Shocked ( Laughing Laughing Embarassed )
Misschien was die onverwachtte handdoek zo slecht nog niet Wink
Bericht Dinsdag 29 November 2005 9:44 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou adviezen Tommy ..... pffff van míj??, morgen is Daantje hier 4 weken en eindelijk begin ik enig 'gedrag' te bespeuren!
De 1e week was de 'bijtweek', jullie weten daar alles van.... en van dat bijten word je niet vrolijk jaantje.... dat zijn echte knauwen!
De 2e week was een 'ik-ben-er-wel-bijt-iets-minder-maar-wacht-even-af" week.
De 3e week, na het kaarsvet incident, was een regelrechte kroelweek en pas nú begint Daantje een beetje zichzelf te worden!
Ik heb haar wel eens 'een slome' genoemd; in vergelijking met bb-tjes ís ze dat ook (geweest??!!), voorbeeld: O & T zijn dól op nieuwe takken en bomen, die worden meteen van onder tot boven onderzocht.... snavel vooruit en in het ongewisse duiken zeg maar. Daantje bekijkt de nieuwe situatie héél aandachtig, draait haar kontje naar de tak toe waar ze op wil stappen en begint vervolgens nét zo lang met haar pootje achteruit te 'hengelen' totdat ze beet heeft..... gééééééén gezicht hahaha Razz

Bijten (of zelfs maar een poging daartoe) bestraf ik redelijk streng, als ze bij me zit en wil bijten: gelijk op het opstaptouw, in de boom en negeren!
anders in de kooi en deurtje voor een kwartiertje dicht en ook negeren!
Heeft ze een verschrikkelijke hekel aan... negeren!

Het nare bijtgedrag van de 1e week had me best een beetje 'bang' gemaakt, da's écht geen pretje hoor, dat gehak!!, maar een 'bange mams' zijn ... daar zat ik niet op te wachten en Daantje nog veel minder! Vandaar maar even ferm opgetreden.... en dat werkt écht.. nu is vaak een duidelijk NEE al voldoende!! Niet altijd..... die pleister moeten nog even bij de 'vingers' blijven.... maar wát zijn 4 weekjes nou helemaal??!!

Volhouden dus jaantje en je vooral niet laten intimideren.... dat is het beste advies dat ik je kan geven! en vooral vééél geduld, praten, negeren indien nodig, prijzen als Coco NIET bijt en héééél veel succes!
Bericht Woensdag 30 November 2005 12:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Pas maar op dat die Slome Sj(D)aantje geen Razend Roelintje wordt! Laughing
en dat achteruit hengelen hahahaha zie het helemaal voor me ! Laughing

Gizmo is tijdens zijn peuterweekjes ook een beetje happerig geweest (durf het echt niet anders te noemen meer sinds ik de "echte bijtverhalen" ken Embarassed Een duidelijk NEE en af en toe terug in de kooi voor een paar minuutjes en totaal negeren werkten hier ook erg snel. De kooi was helemaal niet erg (en ja het moest de kooi zijn want ergens anders neerzetten hielp niet want dat zat hij binnen 1 seconde alweer op je) maar het negeren.. Shocked foei dát was pas erg. Het hielp hier dus echt. (al hoop ik dat dat voor zo'n gaai die in duidelijke "attack"positie op je afkomt ook indruk maakt Confused ) In ieder geval veel succes met het proberen.
Bericht Woensdag 30 November 2005 2:03 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: