Kraag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Kraag  Reageer met quote  

Zo dat is een lange tijd geleden dat ik op dit forum verschenen ben.. Embarassed Embarassed

Op dit moment gaat het niet zo heel goed met Onno, dat is ook de reden dat ik hier schrijf. Heb echt wat steun en misschien zijn er mensen met ervaring nodig....

Sinds Onno in de rui is geweest heeft ie een vervelende bloedpen aan ze staart. Het is onschuldig begonnen met die bloedpen kapot bijten tot dus nu een ontsteking rond dat gebied. We zijn ondertussen denk al 4 keer naar de VA geweest. Sinds deze week heeft de VA geconstanteerd dat het is gaan ontsteken en zit meneer met een kraag om ze nek. Maar wat bleek, mijn vogel valt onder een van de atletische en had de kraag binnen een paar dagen kapot! Dus nu weer een nieuwe, een langere... de VA heeft wel 3 keer gezegd dat ie echt niet te lang is enzo, maar toch, het ziet er zo ellendig uit en ik maak me grote zorgen.

Ben heel benieuwd of er meerdere zijn met deze ervaring...???
Bericht Zaterdag 31 Juli 2010 8:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik heb een jaartje ene grijsje te logeren gehad en zij had een borstwondje doordat zij zichzelf liet vallen.
Nu was dat ook gaan ontsteken en kreeg ze een kraag. Een plastic koker om haar nek van hard plastic en daar boven een lampen kapje. dat kapje was geen lang leven beschoren, maar het kraagje heeft ze toch een aantal dagen om gehad tot het wondje dicht was en niet meer ontstoken. het was voor haar wel lastig poetsen en lopen over de boom was ook erg onhandig met zo een koker om je nek, maar het is goed gegaan. Na 2 weken was het wondje geheeld en heeft ze er ook geen last meer van gehad.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6BKZULP-1.jpg
Bericht Zaterdag 31 Juli 2010 10:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Reageer met quote  

Au, dat lijkt me ook pijnlijk zeg. Hoe liet ze zichzelf dan vallen?

Gelukkig geneesd zoiets uiteindelijk weer snel en zijn ze er dan snel vanaf.
Ik hoop maar dat het bij Onno ook zo snel gaat.

Toch stoer, hij ging zichzelf gewoon ermee badderen vandaag!! Shocked
vraag me af of dat niet enorm gaat broeien onder die kraag.
Bericht Zondag 1 Augustus 2010 12:59 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook Guusje heeft bij ons een kraagje gehad omdat hij bleef pulken aan een wondje. Hij heeft het goed doorstaan verder en leek er geen last van te hebben. Probeer je bezorgdheid niet te tonen (moeilijk!!!) en houd zoveel mogelijk de dagelijkse routine aan, als jij het normaal vindt, dan geldt dat al snel ook voor Onno

Leuk dat je er weer eens bent!!! Veertje Ookal is de reden wat minder... Troosten
Bericht Zondag 1 Augustus 2010 6:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Reageer met quote  

hihi dankje Laura! Smile

Ja dat is wel een goede tip, nogmaals dank Very Happy

weetje de eerste nacht ging ik helemaal op de bank slapen zodat ik dichtbij 'm kon zijn en hem voor mijn gevoel kon steunen.

Gelukkig draagt Anna op haar manier haar steentje bij, onno kan de normale dingen kopieren van Anna Very Happy
Bericht Zondag 1 Augustus 2010 10:27 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat je best in je eigen bedje kunt gaan liggen hoor.... Laughing
Je moet maar zo denken, als jij op de bank ligt is dat ook afwijkend van je eigen routine, dat pikken ze zo op....daarbij, als ze 's nachts gewend zijn alleen te zijn, is het dan misschien juist lastiger om lekker te slapen... Wink
Maar ik begrijp je ongerustheid...tis niet niks!!
Bericht Maandag 2 Augustus 2010 11:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:13 am
  Berichten van afgelopen: