|
|
|
mel
Beginnende vlieger
| Krijsen |
|
|
Hallo,
Sinds Ice goed weet wie zijn ''baasjes'' zijn, krijst hij veel als er visite is.
Zelf vind ik dit soms best wel lastig, hij is dan echt niet stil te krijgen.
Soms is het zo erg dat ik niet echt een normaal gesprek kan voeren met mijn visite.
Ik heb al geprobeerd om dat een doek over zijn kooi te doen, maar zelfs dan blijft hij vaak nog krijsen.
Heeft iemand een tip of idee hoe ik dit gekrijs iets minder kan maken zodat ik iig met mijn visite kan praten .
Als de visite stil is, en alleen ik praat, is Ice trouwens ook stil, maarja dan hoort hij natuurlijk een bekende stem en ik kan moeilijk tegen mijn visite zeggen dat alleen ik aan het woord mag zijn
Alvast bedankt!
Groetjes Melanie |
Dinsdag 21 Oktober 2008 10:25 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Een lastig probleem, ik denk dat het wat lastig op te lossen is, omdat je het afleren alleen kunt oefenen in situaties als je vogel schreeuwt, dus als er bezoek is. Geef iig geen aandacht aan het schreeuwen en beloon als de gaai even stil is. Laat dit ook door je bezoek eens doen, dus als ze stil is even iemand naar de kooi en een praatje, pitje en weer terug naar de bank en het gesprek... Ken je de vijf stapjes?? lees het eens, dan heb je een beetje een idee hoe je dit kunt aanpakken. |
Dinsdag 21 Oktober 2008 5:13 pm |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ok ik zal het eens proberen,
Als Ice het bezoek niet afschrikt haha
Morgen krijg ik visite dus dan kunnen we eraan beginnen |
Dinsdag 21 Oktober 2008 8:39 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou inderdaad ook de optie eerst ff proberen die Laura aangeeft, zal niet van de eerste keer lukken maar het kan lukken na een tijd. Bij schreeuwen totaal negeren, ff stil, belonen. de tijd van het stil zijn opvoeren indien je het idee hebt dat Ice snapt wat je wil bereiken.  |
Woensdag 22 Oktober 2008 9:26 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oef, dat is lastig. Vooral omdat het gebeurt als er visite is! Hoe reageert je visite erop? Dat is ook erg belangrijk!
Ken je mensen die als proefpersoon willen fungeren? Zo kan je net doen alsof er visite is. |
Donderdag 23 Oktober 2008 8:10 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:14 am
|
|
|
|
|
|