|
|
|
Assie
Vlieger
| kroelen |
|
|
Ik heb laatst het boekje gekocht "gek van mijn vogel"
Staan heel veel tips in,vind het een geweldig boekje
Alleen stond er ook,dat je niet met een papagaai zo kan kroelen als met een hond
at heeft te maken dat ze je dan als partner gaan zien
Als ik 's avonds in mijn badjas op de bank zit komt Binkie bij me zitten en kruipt helemaal in me nek,en met ze koppie tegen me wang
Valt dan ook echt soms in slaap
DOEN JULLIE DAT OOK,KROELEN MET JE PAPAGAAI??????????????
Ik begrijp helemaal waarom het gezegd wordt hoor,maar tis wel heel vertederend als tie ff lekker komt knuffelen
groetjes assie |
Vrijdag 6 Maart 2009 6:14 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
|
|
|
Als ik teveel met Jojo zou kroelen heb ik echt problemen in huis.
Dat heb ik namelijk al is ondervonden. Jojo zag mij als partner en haalde zelfs eten voor me op. Helaas was hij dan ook erg jalours op mijn vriend en viel hem ook echt aan.
Sinds ik niet meer kroel met hem, zijn Jojo en mijn vriend steeds een stapje dichter naar elkaar toe gegroeid en ze hebben nu zelfs een band met elkaar.
af en toe een kroeltje p de kop als beloning is niet erg, maar aaien over de rug en op de buik tussende poten en onder de vleugels is echt uit den boze. Dat zijn namelijk de erogene zones van een papegaai
Een vogel zal er voor zijn 3/tot 4 de levensjaar nog niet zo heel veel last van hebben, maar het kan echt uit lopen tot iets zeer onplesants.
Ik heb een jaar lang een grijsje in huis gehad, dus was gaan plukken vanuit partnergedrag. Puur om aandacht te krijgen van haar baasje. als hij niet thuis was plukte ze ook niet. Als hij er wel was ging ze plukken. Compleet geobsedeerd door hem en viel op een gegeven moment ook zijn vriendin aan. |
Vrijdag 6 Maart 2009 8:04 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: kroelen |
|
|
Kroelen kan inderdaad partnergedrag opwekken. Kroelen is eigen vooral echt goed voor jezelf. Mensen kroelen graag. Vogels ook, maar dit kan icm mensen vaak problemen opleveren. Vooral als je kroelt op de rug, onder de vleugels etc.
Ik hoef met Zazu echt niet uitgebreid te gaan knuffelen want dan is hij de volgende dagen mega onzeker.
PS Een keertje knuffelen mag best..  |
Vrijdag 6 Maart 2009 8:37 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij knuffelen ook hoor en ze vinden het ook heerlijk om op je knie in slaap te vallen. dus als hij in je nek gaat zitten om een beetje te slapen is dat zo erg ook weer niet. |
Maandag 9 Maart 2009 8:25 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:14 am
|
|
|
|
|
|