|
|
|
birdie
Eitje
|
| Kuifje half weg door gevecht met kraaien |
|
|
Mijn lieve valkparkietje is een paar dagen geleden naar buiten gevlogen gelukkig kon hij niet erg ver vliegen dus ik heb gekeken waar hij landde en rende naar beneden, beneden aangekomen zag ik twee kraaien op mijn pietje pikken. Echt heel erg zielig, maar ik kon er niet bij want pietje was achter hekken gevlogen dus ik kon wel de kraaien wegjagen.
Nu is zijn kuifje half weg
mijn vraag is:
Groeit zijn kuifje weer terug aan? |
Vrijdag 13 Juni 2008 1:20 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Kuifje half weg door gevecht met kraaien |
|
|
Hoi Birdie, welkom hier..
Wat erg dat je valkje is aangevallen. Veren groeien vanzelf weer aan maar het kan even duren. (Een paar maanden?)
Is hij verder ongedeerd?
Hoe heet je valkje? |
Vrijdag 13 Juni 2008 1:34 pm |
|
|
birdie
Eitje
|
Verder lijkt hij wel ongedeerd in het begin leek hij wel minder evenwicht te hebben maar dat is nu helemaal niet meer het was meer van de schrik denk ik (hoop ik)
zijn naam is Pixel
ik heb ooit gehoord dat inderdaad zijn veren gewoon weer aangroeien maar dat dat anders is voror zijn kuifje weet je daar wat van? |
Vrijdag 13 Juni 2008 1:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hij eet verder wel goed enzo? Je kan even langs een vogelarts gaan om Pixel (leuke naam!) te laten checken.
Het kuifje is ook 'opgebouwd' uit veren.. Zijn de veren er echt uitgetrokken? Of zijn de veren afgebroken? (Als de veren afgebroken zijn kan het iets langer duren omdat de stompjes uit moeten vallen) |
Vrijdag 13 Juni 2008 1:45 pm |
|
|
birdie
Eitje
|
ja hij eet verder onwijs goed heel zijn veren zijn helemaal eruit getrokken voor zover ik het kan zien.
Ik heb verder echt nog helemaal niets gemerkt dat hij ergens last van heeft ik kan overal aankomen en aaien over zijn koppetje lijkt ie nu nog lekkerder te vinden dan dat hij al vond voor dat het gebeurt was. |
Vrijdag 13 Juni 2008 1:49 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het kuifje gfroeit wel weer terug. ik heb een valkje die om te pesten bij de ander heel zijn kuifje er uit heeft getrokken. heeft lang geduurd maar hij is weer terug gegroeid. gelukkig is alles goed afgelopen voor je kleine |
Vrijdag 13 Juni 2008 2:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, jee. Wat moet je geschrokken zijn. Gelukkig is hij verder oké. Mocht je enige twijfel hebben zou ik hem toch ff laten checken hoor, beter zeker spelen want die kraaien hebben wel kracht in die snavel.  |
Vrijdag 13 Juni 2008 4:27 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Om de kuif hoef je je geen zorgen te maken, dat groeit gewoon weer aan tenzij ook de folikels (waar het uit groeit, net als haar bij mensen) beschadigd zijn maar ik denk dat dat wel zo'n wonden zouden zijn dat je er wel iets van zou merken. De veren van de kuif vervangen net als alle andere veren, alleen duurt het wat langer voor ze aangegroeid zijn omdat ze uiteraard groter zijn
Goed dat hij verder in orde lijkt te zijn, maar ik zou voor de zekerheid een vogelarts bellen om te vragen wat je verder moet doen; mogelijk heeft hij bvb. antibiotica nodig, voor de zekerheid. Hij is tenslotte in aanraking geweest met wilde vogels die voor hetzelfde geld een of andere ziekte met zich mee kunnen hebben. |
Zondag 15 Juni 2008 7:23 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:14 am
|
|
|
|
|
|