Kunnen jouw vogels met elkaar overweg?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Kunnen jouw vogels met elkaar overweg?  Reageer met quote  

Kunnen jullie vogels met elkaar overweg? Moesten ze eerst aan elkaar wennen? Of was het meteen koek-ei-ei?
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 8:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gipsy
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Buddy en Flosjke,die verdraagden elkaar in het begin best wel.Ze hebben zelfs een tijd een kooi gedeeld.Maar na verloop van tijd merkten we dat Flosjke niet altijd de rust had die ze wilde en dus zitten ze nu elk afzonderlijk in een kooi.Nu verdragen ze elkaar echt NIET meer.....dat vind ik wel jammer
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 8:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Op zich hebben we hier niks te klagen en gaat het vrij goed samen.
Alleen spelen bij kluk nu wat zijn hormonen op,waardoor ie het Pipo wat lastig wil maken.
Sam en Senna zetten we dan niet meer samen op een boom,maar als ze dan nog eens samen zitten is de strijd wel niet meer zo erg als eerst.

Sam is wel de grootste uitdager van allemaal. Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier kan alleen Ziya en Cilek goed met elkaar overweg, soms ruzie, maar dat hoort er soms bij..
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het korte antwoord: nee.
Lange antwoord:
Toen Emma hier kwam was Bob helemaal verliefd op haar. Helaas was en is dit nog steeds niet wederzijds. Ik moet ze altijd uit elkaar houden en ze kunnen niet samen op de boom. Af en toe mogen ze wel allebei tegelijk bij mij zitten maar dan moet ik erg goed opletten. Emma wil Bob steeds aanvallen, Bob wil Emma voedsel geven. Ik heb de hoop dat het ooit beter gaat maar opzich vind ik het niet zo erg, al is het natuurlijk wel jammer voor Bobje.
Als ze in de kooi zitten gaat het trouwens wel perfect, ze fluiten samen en als Bob na een week bij mij in Enschede gezeten te hebben weer terug naar huis komt roept Emma bij het zien van de vervoersbox al vrolijk Bobje!
Bericht Donderdag 17 Mei 2007 11:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

spikey en pino ( aga's) daar was het liefde op het eerste gezicht.
het ging meteen goen ( soms wel een in de pootjes pikken)

kuifje en blinkie heb ik als koppel gekocht , dus die kunnen het ook goed met elkaar vinden

de 2 bb-tjes: of dat ooit wat zal worden ????? het is man en pop, maar ze kunnen het niet zo goed met elkaar vinden.
zitten zelden nast elkaar.

de aga's kan ik niet bij de andere vogels uitl de kooi laten, die vallen gelijk alles aan Shocked

kayla moet ook niks hebben van de rest van de vogels Shocked
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 6:52 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

De bb-tjes niet samen???
Die had je toch als koppel gekocht,of niet??? Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 6:54 am
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

nee , niet als koppel gekocht.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 7:06 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ow,okee. Embarassed
dacht altijd dat het een koppel was geweest. Embarassed
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 7:11 am
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Hier gaan Pip en Tweety ontzettend goed samen. Waar Tweety is, is Pip en omgekeerd! Zo leuk om te zien! Des te meer omdat dat toch de hoofdreden is dat we pip hebben gekocht. Als vriendje voor Tweety. Ferdie is een beetje de vreemde eet in de bijt. Bang voor alles en iedereen. Die heeft dan ook helemaal niks met de andere twee. Pip laat haar gewoon met rust, maar Tweety vind het daardoor natuurlijk extra leuk om haar te pesten. Gelukkig richt hij zich nu wat meer op Pip.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:03 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marlies R
Hier gaan Pip en Tweety ontzettend goed samen. Waar Tweety is, is Pip en omgekeerd! Zo leuk om te zien! Des te meer omdat dat toch de hoofdreden is dat we pip hebben gekocht. Als vriendje voor Tweety. Ferdie is een beetje de vreemde eet in de bijt. Bang voor alles en iedereen. Die heeft dan ook helemaal niks met de andere twee. Pip laat haar gewoon met rust, maar Tweety vind het daardoor natuurlijk extra leuk om haar te pesten. Gelukkig richt hij zich nu wat meer op Pip.

Ohhh dat is schitterend zeg, dat die twee zo lekker met elkaar overweg kunnen! Very Happy Wist je dat Tweet zo leuk met kleinere vogeltjes kon?

Ferdie leert dat denk ik nog wel, als ze Tweet & Pip bezig ziet.. Je hebt iig nog ruim 30 jaar! Cool
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:14 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
spikey en pino ( aga's) daar was het liefde op het eerste gezicht.
het ging meteen goen ( soms wel een in de pootjes pikken)

kuifje en blinkie heb ik als koppel gekocht , dus die kunnen het ook goed met elkaar vinden

de 2 bb-tjes: of dat ooit wat zal worden ????? het is man en pop, maar ze kunnen het niet zo goed met elkaar vinden.
zitten zelden nast elkaar.

de aga's kan ik niet bij de andere vogels uitl de kooi laten, die vallen gelijk alles aan Shocked

kayla moet ook niks hebben van de rest van de vogels Shocked

Hoi Joze.. Wat leuk dat het meteen raak was bij Spikey & Pino.. Da's toch altijd weer even spannend. Very Happy

Zijn bonte boertjes wel zo heel erg knuffelig? Ik heb wel eens paartjes gezien, maar ze houden altijd wel een beetje afstand. Pyrrhura's bijvoorbeeld of aga's zitten altijd zowat in elkaar. Laughing
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:16 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MarloesGetkate
Het korte antwoord: nee.
Lange antwoord:
Toen Emma hier kwam was Bob helemaal verliefd op haar. Helaas was en is dit nog steeds niet wederzijds. Ik moet ze altijd uit elkaar houden en ze kunnen niet samen op de boom. Af en toe mogen ze wel allebei tegelijk bij mij zitten maar dan moet ik erg goed opletten. Emma wil Bob steeds aanvallen, Bob wil Emma voedsel geven. Ik heb de hoop dat het ooit beter gaat maar opzich vind ik het niet zo erg, al is het natuurlijk wel jammer voor Bobje.
Als ze in de kooi zitten gaat het trouwens wel perfect, ze fluiten samen en als Bob na een week bij mij in Enschede gezeten te hebben weer terug naar huis komt roept Emma bij het zien van de vervoersbox al vrolijk Bobje!

Wat jammer dat Emma Bob niet zo ziet zitten.. Heb je het al eens geprobeerd in een hele vreemde omgeving, op een vlakke ondergrond?

Denk dat Emma stiekem wel blij is met Bob hoor. Alleen wil ze het (nog) niet toegeven.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:17 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya
Hier kan alleen Ziya en Cilek goed met elkaar overweg, soms ruzie, maar dat hoort er soms bij..

Tja, ruzie hoort erbij.. Zelfs de beste stellen hebben wel eens een beetje ruzie. Cool
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:18 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Op zich hebben we hier niks te klagen en gaat het vrij goed samen.
Alleen spelen bij kluk nu wat zijn hormonen op,waardoor ie het Pipo wat lastig wil maken.
Sam en Senna zetten we dan niet meer samen op een boom,maar als ze dan nog eens samen zitten is de strijd wel niet meer zo erg als eerst.

Sam is wel de grootste uitdager van allemaal. Laughing Laughing Laughing

Is Sam zo'n lekker stalkertje? En arme Senna bijt natuurlijk niet zo van zich af. Sad
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:19 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:14 am
  Berichten van afgelopen: