|
|
|
Sue
Moderator

|
| Kunstjes, hoe geleerd? |
|
|
Post hier de dingen die je je vogel hebt geleerd, en hoe.
Ik heb Iago geleerd een rondje te draaien door iets lekkers achter hem te houden en daarbij 'draai je om' te zeggen. Vervolgens draaide hij om dat lekkers te pakken waarna ik hem uitbundig beloonde.
De volgende stap is dat je je vinger achter je vogel houdt, met het lekkers en als hij dan draait geef je hem iets lekkers uit je andere hand. (Niet waar het lekkers in zit waar hij achteraan rent)
Vervolgens laat je het lekkers weg, en kijk je of je vogel draait als je alléén je hand achter hem houdt. Belonen, en iets lekkers geven uit je andere hand.
Dan houd je je hand steeds hoger.
Als je vogel iets heeeel erg goed doet, moet je stoppen, en die uitvoering als startpunt van je volgende training gebruiken.
Zo verwacht je steeds iets meer van hem.  |
Vrijdag 10 Maart 2006 1:08 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
oee mijn gaaien kennen geen kunstjes
Als ik ga fluiten gaan ziya en cilek ook fluiten zelfde toon als mij, maar is dat ook een kunstje?  |
Vrijdag 10 Maart 2006 10:07 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
tjydo deed de telefoon na en zei me moeders naam omdat hij dat gewoon opving als we me moeder riepen haha en een vriendin van mij lacht heel gek die deed hij ook na haha maar dat heeft hij zelf geleerd |
Zaterdag 11 Maart 2006 7:17 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
ik heb binky geleerd om op z,n rug te blijven liggen haha.
ik til m op m via van achteren/bovenkant en draai m zo op z,n rug, dan ligt tie op 1 hand en met m,n andere hand doe ik kriebelen op z,n buikje of een surbert geven op z,n buikie hihi
ook kan ik m zo op de grond, tafel, stoel waar dan ook neer leggen haha tis een echte soepkippie
ook als tie op m,n hand ligt kan ik m in de lucht gooien en binky beland netjes op z,n rug in m,n hand terug hihh, stimpy heb ik ook nou zover dat tie blijft liggen, alleen hij trappelt met z,n stompies in de lucht hahaha das zo,n lief gezicht
ook als ik zeg, gaan we dansen? dan gaan ze headbangen hihi
Roxy kan koppeltje duikelen aan m,n vinger, en ook doen we achtbaantje in de lucht, ook als ze op de grond loopt heb ik dr geleerd dat ze m,n vinger kan beetpakken en haar zo omhoog kan trekken, dus bengelt ze met dr snavel aan m,n vinger  |
Maandag 13 Maart 2006 12:56 pm |
|
|
|
|
smurfie
Fladderaar
ik heb mijn gaaitje nog niets geleerd wil ik wel heel graag
ik zou hem graag klueren willen laten herkennen maar hoe doe ik dat????
iemand een idee?? |
Maandag 27 Maart 2006 11:02 am |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
smurfieeeeee, je bent terug!!!!!! alles goed met je??? en met de kleine???  |
Maandag 27 Maart 2006 11:04 am |
|
|
smurfie
Fladderaar
bedankt voor de link  |
Dinsdag 28 Maart 2006 12:53 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
|
|
|
Bob kan al een paar kleuren herkennen (alleen als ze zin heeft ) en dat heb ik idd op die manier gedaan.
Ze kan ook dansen. Dat heeft ze zichzelf aangeleerd . Altijd als ze mij bijvoorbeeld een appel ziet eten gaat ze een beetje op haar stok hupsen. Op een gegeven moment zeiden we: 'Wat kun je mooi dansen!' En als we nu vragen:'Bob kun je nog dansen?' dan doet ze het meestal ook . Ook als de radio aangaat doet ze het meestal wel .
Op haar rug liggen wil ze heel soms weleens, maar meestal wil ze liever iets afbreken of gewoon spelen .
Tja en verder ben ik nog niet zo actief beziggegaan
Oja ze kan nog iets, maar dat is niet echt een truukje. Bob is best wel zindelijk. Als ze op haar klimboom zit mag ze overal poepen (ligt toch wel wat onder), maar op tafel/schoot heb ik dat liever niet. Als ik een stukje wc papier neerleg doet ze het daarop. Natuurlijk gaat het ook weleens mis, maar het gaat eigenlijk steeds beter. Hoe heb ik haar dit geleerd? Tja, ze had een wcpapiertje op tafel liggen om mee te spelen en toen poepte ze erop. Natuurlijk luid gejuich van de familie, zij helemaal trots en nu doet ze het bijna altijd. Gaat ze daarna heel trots rondlopen  |
Dinsdag 28 Maart 2006 1:38 pm |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Leuke kunstjes lees ik hier
Mati en Coco kunnen kiekeboe spelen.Het begon toen ik ze pas had in de jockkooi.Ik schuilde op afstand een beetje achter die buizen of bukte een beetje,als ik me weer liet zien zei ik kiekeboe.
Zij doen hetzelfde,niet ergens achter maar ze doen hun kopjes naar beneden en terwijl ze omhoog komen zeggen ze kiekeboe,in verschillende tonen klanken en lengtes.
Flurry heeft pas leren zwaaien/poot opsteken.Ik wist niet hoe ik moest beginnen en begon maar z'n pootje aan te raken als ik zei kan Flurry zwaaien,doeoei.Binnen twee of drie dagen kon ie het,en ik deed het maar heel kort per dag,misschien nog geen 10 min.bij elkaar,knap he ?
Ik wil ze graag meer leren maar heb van mezelf niet zoveel geduld om het elke dag toe te passen maar zo af en toe probeer ik ze wat te leren.Wel de gewone dingetjes zoals opstappen enzo. |
Dinsdag 28 Maart 2006 3:51 pm |
|
|
floyd
Kamikaze piloot
kiekeboe spelen wij ook
en wij spelen ook met de bijtsleutels van een baby
ik zeg een kleurtje en dan moet floyd hem aantikken als het de juiste kleur is
ik lig in een deuk als je eerst de verkeerde kleur bij een sleutel zegt en dan de juiste kleur dan weet hij niet hoe gauw hij hem moet aantikken |
Woensdag 29 Maart 2006 2:33 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:14 am
|
|
|
|
|
|