kwartel (haan) pikt de jongen dood!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
casper6
Eitje

kwartel (haan) pikt de jongen dood!  Reageer met quote  

Hallo allemaal
ik heb sinds vandaag ondekt dat mijn 2 kwartels een nestje hebben van 2 jongen
Alleen zag ik eerst dat de haan al verschillende eieren (met jong erin) kapotgepikt heeft
En vanmiddag zag ik dat hij een jong pikte in het hoofd
Deze is zo zwaar gewond dat hij waarschijnlijk de ochtend niet meer haalt
Heb het mannetje nu met gaas afgescherm zodat hij niet bij het laatste jong kan komen.
Weet iemand of dit normaal gedrag is van de haan,of heeft iemand tips om dit voortaan te voorkomen?
zeker van de eieren ben ik erg geschrokken
meer dan de helft van het nest was gewoon al kapot terwijl er al hele vogeltjes in zaten.

alvast bedankt
Bericht Donderdag 7 April 2011 5:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hanen zijn erg territoriaal heb ik begrepen. als je ziet dat hij dit soort dingen doet, kun je hem het beste scheiden van zijn familie zodat de eitjes uitgebroed kunnen worden en de jongen op kunnen groeien. over voeren hoef je niet in te zitten. dat gaat ook wel zonder pa.
hopp dat er nog meer nestjes gaan volgen en dan zou ik de haan weer apart zetten om dit te voorkomen
Bericht Maandag 11 April 2011 7:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:17 am
  Berichten van afgelopen: