|
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
| lady wil niks aannemen.... |
|
|
zoals de meeste weten is lady onze kakariki pas bij ons gekomen.
ik wilde met haar gaan clickertrainen,maar ze wil niks lekkers van mij aanemen,zit wel graag bij maar verder niks.ook chili en pepper willen niks uit mijn hand nemen,al kun je wel heerlijk met ze kroelen en knuffelen.
wat kan ik hieraan doen?????
want zolang ze niets aannemen heeft de clickertraining ook geen zin denk ik. |
Maandag 16 Maart 2009 1:35 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik clicker idd met stukjes pit als beloning, maar al je alle soorten pit en noot hebt geprobeerd en ze wel dol zijn op kroelen, msschien kun je dat dan als beloning proberen met je stemhulp erbij? Iets goed gedaan: kroeltje en duidelijk goedzo! oid? Wie weet kun je het eens proberen? |
Maandag 16 Maart 2009 1:40 pm |
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Laura B
Ik clicker idd met stukjes pit als beloning, maar al je alle soorten pit en noot hebt geprobeerd en ze wel dol zijn op kroelen, msschien kun je dat dan als beloning proberen met je stemhulp erbij? Iets goed gedaan: kroeltje en duidelijk goedzo! oid? Wie weet kun je het eens proberen?
bedankt voor je tip,zal het zeker proberen. |
Maandag 16 Maart 2009 1:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hier heeft het superlang geduurd eer ik Jos iets gevonden had dat hij wou aannemen buiten zijn kooi, hij was ondertussen al bijna 8 maanden denk ik eer hij het wou en ook ik wou clickertrainen. Uiteindelijk nam hij pijnboompitjes aan en nog steeds zijn dat de trainingssnoepjes, verder neemt hij niets aan buiten de kooi maar goed, het is wat zoeken en eens je iets hebt lukt het wel. Maar, het clickertrainen kan perfect zoals Laura reeds beschreef, gewoon zien wat ze leuk vinden, een kroel is ook een beloning.  |
Maandag 16 Maart 2009 3:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: lady wil niks aannemen.... |
|
|
Ik zou eerst proberen uit te vinden wat ze lekker vinden of eerst proberen met het aanpakken van lekkers uit de hand. Je kan het evt ook op de tafel leggen zodat ze het zelf pakken. Werkt dat niet? |
Maandag 16 Maart 2009 6:44 pm |
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
| Re: lady wil niks aannemen.... |
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Ik zou eerst proberen uit te vinden wat ze lekker vinden of eerst proberen met het aanpakken van lekkers uit de hand. Je kan het evt ook op de tafel leggen zodat ze het zelf pakken. Werkt dat niet?
op tafel leggen helpt niet,dan pakken ze het alleen wanneer je weg loopt hahah ze zijn tikkie eigenwijs haha |
Maandag 16 Maart 2009 7:24 pm |
|
|
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Sarah
Hier heeft het superlang geduurd eer ik Jos iets gevonden had dat hij wou aannemen buiten zijn kooi, hij was ondertussen al bijna 8 maanden denk ik eer hij het wou en ook ik wou clickertrainen. Uiteindelijk nam hij pijnboompitjes aan en nog steeds zijn dat de trainingssnoepjes, verder neemt hij niets aan buiten de kooi maar goed, het is wat zoeken en eens je iets hebt lukt het wel. Maar, het clickertrainen kan perfect zoals Laura reeds beschreef, gewoon zien wat ze leuk vinden, een kroel is ook een beloning.
maar die kroel werkt dan dus weer niet bij lady haha
hoe is het met jullie? |
Maandag 16 Maart 2009 7:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Met ons gaat het goed hoor, enkel heeft Jos vandaag voor de zoveelste keer met zijn tenen tussen zijn deurtje gezeten en hup, mams kreeg de schuld natuurlijk. O ja, die speeltjes die die 2 gekkerds hier van jullie kregen, eentje ervan heeft Jos en Fluf het andere. Jos heeft dat met hout en katoenkoord, wel, hij is er helemaal gek van Hij sleurt het haast van de tralies af en wil het hout slopen, hihihihi. Nogmaals bedankt daarvoor, ze zijn jullie erg dankbaar.  |
Maandag 16 Maart 2009 10:05 pm |
|
|
nakkie29
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Sarah
Met ons gaat het goed hoor, enkel heeft Jos vandaag voor de zoveelste keer met zijn tenen tussen zijn deurtje gezeten en hup, mams kreeg de schuld natuurlijk. O ja, die speeltjes die die 2 gekkerds hier van jullie kregen, eentje ervan heeft Jos en Fluf het andere. Jos heeft dat met hout en katoenkoord, wel, hij is er helemaal gek van Hij sleurt het haast van de tralies af en wil het hout slopen, hihihihi. Nogmaals bedankt daarvoor, ze zijn jullie erg dankbaar.
ach wat sneu van zijn teentjes,maar hij is ook een beetje onnozel he haha
ben wel erg blij dat de speeltjes in de smaak vallen,heb ik toch een goede keuze gemaakt hihi
ben nog steeds helemaal weg van jou gaaitjes hoor geef ze maar een dikke knuffel van mij.
groetjes |
Maandag 16 Maart 2009 10:13 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik zal ze morgen zeker je knuffel overbrengen, mocht ik ze nu wakker maken denk ik dat ik ineens een piercing heb, hahahahahahah.
Het zijn gekkerds, soms wat TE maar liever zo dan dat ze in een hoekje zitten en niets doen.
Je hebt zeker goed gekozen hoor, na een paar dagen of tegen het weekend wissel ik de speeltjes en kunnen ze het andere ontdekken, blijven ze variatie hebben  |
Maandag 16 Maart 2009 10:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmpf lekker eigenwijs dus, Nakkie!
Sarah: Dat probleem zal wel verholpen worden als de nieuwe kooi er is. Daar kunnen teentjes niet klem komen te zitten. IDEAAL! |
Dinsdag 17 Maart 2009 6:59 am |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Hmpf lekker eigenwijs dus, Nakkie!
Sarah: Dat probleem zal wel verholpen worden als de nieuwe kooi er is. Daar kunnen teentjes niet klem komen te zitten. IDEAAL!
Niet? Het was echt toen ik iets aan het vervangen was en ik het deurtje dicht wou doen maar niet zag dat hij weer ergens zat waar niet moest  |
Dinsdag 17 Maart 2009 7:36 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Dat is zo gemakkelijk met die montana/montana klonen. Gelukkig heeft Astrid daar goed over nagedacht. Hier geen beknelde pootjes meer sinds de Villa Filou kooien!
PS Dat wil niet zeggen dat ze geen pootjes tussen de voercassettes kunnen proppen!  |
Woensdag 18 Maart 2009 7:04 am |
|
|
Sarah
Moderator

O, maar ik neem geen voedercassette, heb ik Astrid laten weten. Heeft geen enkele zin. Bij deze kooi zaten zo van die potjes die je in zo'n houdertje moet hangen, geen oplossing bij jos, die waren er na 5 minuten uit en lagen op de bodem (het gekende probleem van Jos). Heb toen die dingen eruit geschroefd en zijn vertrouwde, niet los te maken potjes er terug in gehangen. Astrid is op de hoogte en zou me een foto sturen van iets nieuws, moet ik nog eventjes op wachten, dan beslis ik of ik dat neem. |
Woensdag 18 Maart 2009 8:18 am |
|
|
Sue
Moderator

|
He? Maar voercassettes kunnen ze er niet uit gooien? Tenminste, niet als je van die lipjes op de achterkant laat maken. Maar er zijn ook andere oplossingen natuurlijk. |
Vrijdag 20 Maart 2009 7:00 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
|
|
|
|
|